Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä löytää Seinäjoen teinisurman tutkintamateriaalin?

Vierailija

IL & IS niistä jo pätkiä julkaisevat, mistä niitä voisi itse lukea? Haluaisin lukea kokonaisuudessaan. T. Sherlock

Kommentit (8)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Soita keskusrikospoliisille. Ne lähettää tutkintamateriaalin sun sähköpostiin.

Ok, ajattelin että sen saa oikeudelta tms. TÄytyy katsoa pyydänkö. :-) Kiitos!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sinulla on sairaus. Hae hoitoa.

Joo oon oikiksessa että ehkä joskus hoidan sunkin asioita tällä sairaalla mielelläni. :-) Taustatutkimus ennen kaikkea.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Joo oon oikiksessa että ehkä joskus hoidan sunkin asioita tällä sairaalla mielelläni. :-) Taustatutkimus ennen kaikkea.

Oikislainen ei tiedä, mistä matskut löytyvät? Taidat olla vaan tavallinen pervo, joka runkkaisi pöytäkirjoille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja sun tarvii kysyä mistä ne löytyy. Toivottavasti et hoida mun asioita ikinä...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Oikislainen ei tiedä, mistä matskut löytyvät? Taidat olla vaan tavallinen pervo, joka runkkaisi pöytäkirjoille.

Valitettavasti rikosoikeuden kurssi pyörii mulla vasta ensi syksynä. Ei se ole ekoja asioita, joita opitaan. :-) Ja mua kiinnostaa joten ajattelin lukea läpi.

Vierailija

Koska on selvää, että et ole oikiksessa, niin kerro miksi haluat tietää taustoja enemmän kuin tiedotusvälineissä kerrotaan? Mikä erityisesti kiinnostaa? Etkö osaa julkaistuista tiedoista päätellä mitään? Tunnetko myötätuntoa uhria, tekijää ja heidän läheisiään kohtaan? Kysyn tätä vilpittömän uteliaana ja ilman pahoja aikeita. 

Muistatko miten sekä uhrin että tekijän yksityisyyttä loukattiin heti tapauksen jälkeen? Joku/ jotkut ilmiantoivat heidät somessa ja tälläkin palstalla heistä puhuttiin etunimillä kuin vanhoista tutuista ja spekuloitiin ties mitä. Mitä ajatuksia tuollainen sinussa herättää? 

Koska et ole oikislainen etkä ilmeisesti lue lehtiä kovinkaan tarkasti voin kertoa, että oikeudenkäynti on julistettu salaiseksi. Syyte ja tuleva tuomiolauselma ovat julkisia. En tiedä, mutta ihan päättelemällä uskon (ja toivon), että muu materiaali on salattua seuraavat 60 vuotta. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat