Nordea ja tilisiirron nopeus toiseeen pankkiin :D

Vierailija

Ok, sunnuntaina (15.11) on kaveri laittanut rahaa tulemaan Nordean tililtänsä. Eipä näy tänään 20. perjantainakaan! Mulla on tosin niinkin nopea pankki kuin Säästöpankki ja niiden touhuja ei voi kun ihmetellä. Odotellaan jos vaikka ensi viikolla rahat olisivat tilillä :D USKOMATONTA!
Onko Nordealla ollu jotain maksuhäiriöitä tällä viikolla vai mistä kiikastaa? Tietääkö joku?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Jospa ne fyffet olis vaikka illemmalla tilillä (sormet ristiin). Yleensä kyllä kaikki tilisiirrot liikkunu päivässä kahdessa. Nordeaa kun ei itsellä ole niin en tiedä kuinka sutjakkaasti siirrot tapahtuu. -ap

v.l.

Moi, ihan oikeasti Ap, ei se sinun kaverisi mitään rahaa ole sinulle laittanut ja sillä hyvä. Rahojen olisi pitänyt tulla tilillesi tiistaina ja siinä ei ole minkäänlaista epäselvyyttä. Pyydä kaveriltasi verkkopankin kuittikopio spostiin tai näyttää tulostettu kuitti maksusta. Ja jos ei tällaista ole hänellä näyttää, niin kysy, miksi hän valehteli. Ei ne ole illemmalla ne rahat silloinkaan, yleensähän ne tulevat tilille tuossa joskus aamuyöstä tms. Eli nyt yhteys kaveriin.

Kuinka suuresta summasta oli kyse?

Vierailija

Kaveri on huijannut. Yleensä menee yksi arkipäivä siirrossa, kaksi päivää silloin, jos on siirretty myöhään iltapäivällä tai illalla. Eli tiistaina olisi tosiaan rahojen pitänyt olla sulla, ap. Mulla on Nordea.

v.l.

Ap, vielä sellainen huomio, että ei pankkien kesken ole mitään eroa nopeudessa, kuinka nopeasti joku tilisiirto on tilillä toisessa pankissa. Eli ei Nordea ole mitenkään "hitaampi pankki".

Vierailija

Kyllä on eroa pankkien nopeudessa, valitettavasti.  Minulla on tili Aktiassa ja Nordeassa.  Nordeasta Aktiaan menee vuorokaudessa, Aktiasta Nordeaan menee joskus 2-3 vrk.  Sen olen huomannut, että jos Aktian verkkopankissa tekee siirron illalla tai viikonloppuisin, niin kestää aina yhden pankkipäivän kauemmin.  Nordeasta siis pitäisi kokemukseni mukaan siirtyä vuorokaudessa toiseen pankkiin, taatusti ainakin kahdessa.

v.l.

Hei, Ok kiitoksia tiedosta, en tiennytkään tuota!! Ja kuten tuosta ed viestistä luit, tilisiirron olisi todellakin pitänyt olla sinulla jo aikapäiviä sitten. Jos kaverisi nyt sanoo, että hän on laittanut tilisiirron väärälle tilille, älä usko sitäkään..Jos naputtelee jonkun väärän numeron verkkopankissa, yleensä tulee "herjaus". 

Vierailija

"Finanssialan Keskusliiton johtava asiantuntija Inkeri Tolvanen kertoo, että jo viime vuoden alusta lähtien maksujen on pitänyt olla perillä yhdessä päivässä maksajalta saajalle ei vaan kotimaan maksuissa vaan kaikkiin 33:een yhteisen Euromaksualueen maahan, kunhan valuuttana on euro."

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/11/21/mihin-pankit-tarvitsevat-kolme-p...

Tuo on jo vanha uutinen, mutta kyllä nyt vaikuttaa, että kaveri kusettaa. Eli ei ole laittanut rahoja sunnuntaina tulemaan.

Vierailija

Ja tästä vielä lisää asiaa:

http://www.finanssivalvonta.fi/fi/Finanssiasiakas/Finanssialan_palveluit...

"Maksajan pankin on maksettava maksutapahtuman rahamäärä maksunsaajan pankin tilille viimeistään maksutoimeksiannon vastaanottamista seuraavana pankkipäivänä.

Maksunsaajan pankin on puolestaan maksettava maksutapahtuman rahamäärä maksunsaajan maksutilille välittömästi saatuaan sen tililleen edellyttäen, että pankki on saanut edellä mainitut tarvittavat tiedot maksun välittämiseksi."

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap, vielä sellainen huomio, että ei pankkien kesken ole mitään eroa nopeudessa, kuinka nopeasti joku tilisiirto on tilillä toisessa pankissa. Eli ei Nordea ole mitenkään "hitaampi pankki".

Kyllä niillä itse asiassa on. Esimerkiksi Sampo-pankista tulee keskimäärin todella hitaasti Osuuspankkiin, kun taas Osuuspankista Nordeaan on minulla näkynyt aina seuraavana päivänä. Nordeasta tulee joskus päivässä, joskus kestää kauemmin. Kyselin sitä joskus ja sanoivat että siinä voi kestää yhdestä viiteen arkipäivään. En tiedä mikä vaihtelun sitten aiheuttaa.

Vierailija

Näyttipä tuolla Nordean sivuilla häiriötiedotteita aika liuta olevan, alkaen tiistaista, mutta taisivat olla vain Nordean tileille menevistä siirroista kysymys.

No katotaas mitä tää sankari sanoo :D Tietää nimittäin, että saapi "nenilleen" kusetuksesta, ei minulta mutta mieheltään. Silläpä mä meinaan ettei sillä ole pokkaa kusettaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat