Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

USA: miehelle 50v vankeusrangaistus 25v naisen raiskauksen suunnittelemisesta

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Sen enempää itse juttuun kantaa ottamatta, niin voiko Usaa edes pitää oikeusvaltiona. Aika monta dokumenttia aiheesta viimeaikoina katsoneena minä en pidä Yhdysvaltoja oikeusvaltiona.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sen enempää itse juttuun kantaa ottamatta, niin voiko Usaa edes pitää oikeusvaltiona. Aika monta dokumenttia aiheesta viimeaikoina katsoneena minä en pidä Yhdysvaltoja oikeusvaltiona.

Ei se mikään oikeusvaltio kyllä ole. Mielenkiintoista nähdä koska koko niiden yhteiskunta romahtaa tuon järjettömän systeemin takia. Vankien lukumäärä on jyrkässä nousussa kun ihan pikkuasioistakin tuomitaan linnaan ja pikkuasioistakin saa vuosien tuomiot. Ja kuten tunnettua, vankila ei paranna ketään, etenkään usalaiset vankilat joissa ei ole kunnollista kuntoutusta, terapiaa tms. saatavilla. Siellä vaan säilötään ihmisiä x vuotta (parhaimmassa tapauksessa kokonaan eristyksissä) ja nakataan sitten pihalle. Ja oletetaan, että ne ei enää tee rikoksia. Hohhoijaa.

Vierailija

Vankilabisnes tarvitsee lisää asiakkaita. Kovempia tuomioita ilman järjenhäivääkään takaa isommat tuotot ja bisnes pyörii. 

Yhdysvalloissa on sanonta, että kukaan ei ole voittanut vaaleja ajamalla lievempiä tuomioita. Vaalit voitetaan kun suu vaahdossa öyhötetään kovempia tuomioita, ei sillä ole mitään väliä kuinka lait vaikuttaa mihinkään vaan primitiiviseen lynkkausjoukkioon vaikutetaan vaatimalla kovempia rangaistuksia.

Netflixissä on loistava dokumentti aiheesta, kertoo Yhdysvaltojen huumesodasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos jäät kiinni kolmesti suklaapatukan näpistyksestä, niin joissain osavaltiossa tulee elinkautinen.

Ja jossain tulee taposta 6 vuotta. Katselin juuri dokumenttia jossa nuori mies murhattiin kostoksi. Koston syy oli, että tämä mies oli tappanut 6v aikaisemmin ja nyt vapautunut vankilasta. Eli siellä noi tuomiot heittelee aika rankasti osavaltiosta riippuen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
http://www.nola.com/crime/index.ssf/2015/10/castro_sentenced_to_xx_years...

kyseessä ei ollut kylläkään mikään suunnittelu, vaan raiskauksen yritys, jossa naisystävä tuli kotiin eli mies saatiin kiinni itse teosta, kun hän oli jo riisunut alastomaksi ja yritti raiskata naisystävänsä kehitysvammaisen 25-vuotiaan tyttären, joka oli lapsen tasolla ja puhekyvytön ja liekö vauvan tasolla henkisesti. Lukekaa kunnolla. Silti tuomio ehkä vähän kova, mutta tuomari huomioi sen, että mies ei ikinä parane taipumuksestaan.

Toisin kuin tässä meidän päähänsilitysvaltiossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos jäät kiinni kolmesti suklaapatukan näpistyksestä, niin joissain osavaltiossa tulee elinkautinen.

Juu, luin kerran jutun jostain 5-kymppisestä miehestä joka oli jäänyt kiinni varkaudesta kolme kertaa ja sai jonkun 20 vuoden tuomion. Kyseessä ilmeisesti joku laitapuolenkulkija joka oli ensin varastanut itselleen farkut, sitten jotain muuta ja kolmannella kerralla pari patteria. On se hyvä, että Usalla on varaa laittaa rahaa 20 vuoden vankeinhoitoon noin vakavien rikosten takia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.nola.com/crime/index.ssf/2015/10/castro_sentenced_to_xx_years...

kyseessä ei ollut kylläkään mikään suunnittelu, vaan raiskauksen yritys, jossa naisystävä tuli kotiin eli mies saatiin kiinni itse teosta, kun hän oli jo riisunut alastomaksi ja yritti raiskata naisystävänsä kehitysvammaisen 25-vuotiaan tyttären, joka oli lapsen tasolla ja puhekyvytön ja liekö vauvan tasolla henkisesti. Lukekaa kunnolla. Silti tuomio ehkä vähän kova, mutta tuomari huomioi sen, että mies ei ikinä parane taipumuksestaan.

Toisin kuin tässä meidän päähänsilitysvaltiossa.

Minäpä en nimenomaan halunut ottaa kantaa tähän tapaukseen, kunhan vain ihmettelen kyseistä maata jossa on enemmän vankeja kuin Stalinin vankileireillä aikoinaan, vankien määrä on ylivertainen vaikka otamme vertailuun mukaan kehitysmaat.

Vierailija

Osataan USA:kin ja vielä Teksasissa jossa on tiukimmat tuomiot.

Yhdysvalloissa on noussut kohu tuomiosta, jonka teksasilainen tuomari on antanut 14-vuotiaan tytön raiskauksesta syytetylle 20-vuotiaalle miehelle.

Mies sai raiskauksesta 45 päivän tuomion sekä viisi vuotta ehdonalaista, koska tuomari piti raiskattua tyttöä siveettömänä. Tapauksesta uutisoi CNN.

Tuomari perusteli lievää tuomiota sillä, että tytön terveystietojen perusteella tällä oli ollut aiemmin kolme seksipartneria.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat