Mitä tämä toistuva pelottava uni tarkoittaa.

Vierailija

Olemme muutamia vuosia sitten hommanneet mökin. Näen usein unta missä mökki on iso pelottava kartano, missä on joku piilossa oleva iso huone mikä on pelottava. Uni toistunut vuosien ajan. Onko unista tietäviä

Kommentit (6)

Vierailija

Toistuvat talounet ovat tyypillisiä. Talo edustaa aina unennäkijää itseään. Unta ei voi kukaan ulkopuolinen sinulle tulkita, sinun pitää itse löytää, mitä yrität unella itsellesi kertoa.

Muistele onko mökissä monia kerroksia, ullakkoa, kellaria? Onko koko mökki jo ulkopuolelta pelkoa herättävä vai herääkö pelko vasta, kun olet sisäpuolella? Estääkö joku tai jokin sinua tulemasta mökistä ulos? Avautuuko suljetun oven takaa uusia huoneita? Millainen tunnelma unessa on? Tihentyykö pelko, jännitys, muuttuuko uni painajaiseksi?

Onko toistuvissa talounissa näkemäsi mökki aina sama? Vaikka näennäisesti mökki näyttäisi erilaiselta, sisään käydessäsi se on se sama mökki, niinkö? Vai näyttääkö mökki aina ulospäin samalta mutta jostain syystä se muuttuukin sisäpuolelta erilaiseksi? Siellä avautuu huoneita, joita ei ennen ollut?

Se mökki olet sinä itse. Pelottava ajatus, eikö?

Vierailija

Toistuvat talounet? lol, kunnon soopaa ihmiset heittää. Kuulostaa just niin väkuuttavalta eikä tarkoita oikeastaan mitään että joku vielä maksaa tuommoisen soopan kuulemisesta.

Vierailija

Talo on tosiaan sinä. Itse olen nähnyt monta kertaa unta ekasta omasta kodistani jossa asuin exän kanssa ja siinä talossa löytyi uusia huoneita ja olin niistä aivan ihmeissään ja iloinenkin... Liekö nuo huoneet jotain uusia piirteitä itsessäni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toistuvat talounet? lol, kunnon soopaa ihmiset heittää. Kuulostaa just niin väkuuttavalta eikä tarkoita oikeastaan mitään että joku vielä maksaa tuommoisen soopan kuulemisesta.

On muitakin aiheita, mistä ihmiset toistuvasti näkevät unia: lentämisestä, putoamisesta korkealta, alastomana olemisesta julkisesti, hampaiden irtoamisesta, takaa-ajettuna olemisesta. Talo-unet ovat yksi tällainen aihe ja ne ovat tosi yleisiä silloin kun elämässä on stressiä, muutosta tai epävarmuutta.

Itsekin näin muutaman vuoden ajan näitä talo-unia silloisessa elämäntilanteessani (eroprosessi) ja ne osasivat olla tosi ahdistavia. Vasta kun näin elämäni pahimman painajaisen ja heräsin silkkaan kauhuun, ne talo-unet loppuivat kuin seinään. Vastasin unessa omaan kysymykseeni.

Se ensimmäinen vastaaja, jolle kukaan ei unista maksa yhtikäs mitään :D

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat