Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies kieltää minua tulemasta paikkoihin, joissa voisin törmätä ex-vaimoonsa...

Vierailija

Mies ei päästä minua mukaan tuomaan lastaan ex-avovaimolleen.

En myöskään saa tulla lapsen liikuntaharrastuksen pelejä katsomaan, jos on "pelko", että lapsen äiti saattaa olla myös paikalla.

Mies sanoo, että nainen on erittäin räiskyvä tapaus, ja saisi kohtauksen, jos näkisi minut. (On kyllä kerran saanut, kun sattumalta tapasimme jossain.)

Silti aikuisen ihmisen täytyisi kyllä ymmärtää ja hyväksyä, että jos on erottu, eksän elämään saattaa tulla uusi parisuhde.

Olen todella läheinen miehen lapsen kanssa, ja minusta on ikävää (ja lapsesta myös!), että minä en esim. voi tulla hänen pelejään katsomaan yms.

Miten suhtautuisit asiaan?

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Tuossa on enemmän kyse miehestä, kuin tämän exästä. Siis oikeastiko kieltämällä kieltää, vai vain esittää, että älä nyt viitsi tulla sinne tai tänne, kun....

Vierailija

Kyllä voi sanoa, että kieltää. Jos menisin mukaan, olisi todella kypsä asiasta. Murjottaisi/olisi kypsä.

Ja kyllä tiedän, että miehestä enemmän kyse! Voisi olla mies ja sanoa eksälle, että tähän asiaan täytyy nyt sopeutua niinkuin aikuiset sopeutuvat.

Omien lasteni isällä on uusi nainen, tuovat ja hakevat lapsia yhdessä, eikä se ole minulle mikään ongelma. Minusta olisi vain hienoa, jos uusi nainen tulisi katsomaan vaikkapa lasteni harrastuksia.

"Alistuisitko" tällaiseen kohteluun?

Ap

Vierailija

Mitä sinä saat itsellesi änkeämällä miehen exän kotiin lapsen nouto- ja hakutilanteessa. Mikä on saatu lisäarvo miehen exän kiusaamisesta?

Vierailija

Aikoinaan (20-vuotiaana) koutsasin futisjoukkuetta, 10-vuotiaita junnuja. Eräiden treenien lopussa sitten pääsi livenä todistamaan tällaista, kun ex-rouva ja miehen uusi rouva ottivat yhteen, kun mies tuli hakemaan poikaansa treeneistä viikonlopuksi. 

Siinä pikkujolpit pääsivät kerralle jyvälle kaikista hienoista sanoista kuten "huora", "losoperse", "lutka" ja muita vastaavia. Exä aloitti, mutta kyllä siitä uudestakin hyvän kiistakaverin sai.

Yritin sanoa väliin josko leidit rauhoittuisi, melkein yhteen ääneen "mee sää nulikka vittuun" tms mieltä ylentävää, joten saivat pitää tunkkinsa.  Oli miehen vaikeaa jättää se nyxä sinne autoon odottamaan tms?

Joten tavallaan ymmärrän miehesi "kiellon".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä saat itsellesi änkeämällä miehen exän kotiin lapsen nouto- ja hakutilanteessa. Mikä on saatu lisäarvo miehen exän kiusaamisesta?
Mitä kiusaamista tuo nyt on?

Vierailija

Mun ex-vaimo järjesti todella näkyvän ja kuuluvan kohtauksen kun olin uuden kanssa sattumalta samassa ruokaravintolassa.
Uusi sai kuulla olevansa lehmä ja huora ja sen kyllä kuuli kaikki. Otin uutta kädestä ja lähdin käpälämäkeen ja sain kuulla olevani nössö, kun en ruvennut puolustamaan häntä.
Mutta en voinut kun exällä oli meidän pikkupoika mukana ja tiesin että jos en lähde heti niin touhusta ei ilman virkavaltaa selvitä.
Uusi oppi kyllä myöhemmin itse välttämään tilaisuuksia, joissa voisi exään törmätä.
Exä jätti itse minut uuden miehen takia, mutta kun mies ei saanut aikaiseksi entisestään avioeroa, niin pisti sen helkkarin kalliin auton kaikki ikkunat säpäleiksi ja pellit ruttuun.
Eli voi olla että mies oikeasti suojelee APtä. Tosin en haluaisi uskoa että exäni kaltaisia naisia olisi yhtään enempää.

Vierailija

Alistusitko?

Koetko olevasi jonkinlaisessa kilpailutilanteessa ja vaadit päästä exän kanssa tekemisiin? Miksi?

Lapsi ja mies tuskin nauttivat ädin/ex-vaimon saamista kohtauksista.

Ajatteletko lähinnä nyt omaa napaasi. 

Vierailija

9, on todellakin ollut tilanteita, että tämä on haitannut, etten voi "ängetä" mukaan viemään poikaa. Esim. olemme esim. olleet menossa mökille, ja mökille mennäksemme menemme suunnilleen miehen exän asunnon vierestä (asuu n. 10 km päässä miehestä). Mutta sen sijaan, että voisin tulla mukaan ja siitä jatkaisimme yhdessä reissua eteenpäin, miehen täytyy ensin heittää poika ja sitten tulla hakemaan minut takaisin, yms. Ja on muitakin esimerkkejä. Normaalia arkielämän häirintää tältä exän puolelta.

7, voi olla näinkin. Itse asiassa kerran tavatessamme on uhannut vetää minua turpiin, jollen häivy. Olin juuri ehtinyt sanoa naiselle ystävällisesti "hei". Ja kauhea raivo päälle! Minun suustani ei tuollaisia "läskiperseitä" kuulu, ei kuulu tyyliin, mutta tältä eksältä moista todellakin voisin odottaa. Ihmettelen, mikä saa miehet olemaan tällaisten naisten kanssa? Erittäin vaikea tapaus.

Ja on mies sanonut minulle, ettei halua pojan kärsivän, jos joutuu kuuntelemaan exän raivoamista. Ei kuulemma yhtään pysty hillitsemään itseään. Tämä miehen ja hänen yhteinen lapsi ei muuten ole naisen ainoa lapsi. Mutta muut ovat eri miehen kanssa.

Ja ulkonäkökin jotenkin täsmää luonteen kanssa. On jotenkin todella kovan ja tiukan näköinen ihminen. Hymyä ei juurikaan irtoa. Melkeinpä pelottavan näköinen nainen. Hui!

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Alistusitko?

Koetko olevasi jonkinlaisessa kilpailutilanteessa ja vaadit päästä exän kanssa tekemisiin? Miksi?

Lapsi ja mies tuskin nauttivat ädin/ex-vaimon saamista kohtauksista.

Ajatteletko lähinnä nyt omaa napaasi. 

Siis täh? Kukahan tässä  nyt ajattelee omaa napaansa eikä lapsen parasta? Olisiko kuitenkin miehen ex? Oletko sinä itse tuollainen katkera ex, joka ei kestä sitä, että mies on löytänyt uuden rakkauden.

Mistä ihmeestä vedät tähän jonkun kilpailutilanteen?

Ihmistä voidaan alistaa toimimaan tietyllä tavalla, ei siinä tarvitse olla mistään kilpailutilanteista kyse.

Vierailija

No, miehen exä nyt on vain katkera eukko, jonka suunnitelmat eivät menneet niin kuin piti. Kannattaa välttää, mitäs sitä suotta kerjäämään verta nenästä. Sinä et kuitenkaan siitä välttelemisestä kauheasti kärsi.

Vierailija

13, tuo on ihan totta.

Mies sanoo aina, että j-------a, siihen tosiaan on syy, että erottiin. Muuten ei kuulemma todellakaan olisi naisen kanssa missään tekemisissä, jos lasta ei olisi.

Ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat