Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkoholin etämyynti Suomeen voidaan kieltää kokonaan!

Kommentit (13)

Vierailija

Mä en itse edes tilaa alkoholia netistä ulkomailta, sen sijaan kaikkea muuta. Mutta todella törkeää jos Suomi suljetaan näin vapaan kaupan ulkopuolelle. Mitä seuraavaksi?

Vierailija

Ja kaikkia kieltoja ja säädöksiä voidaan sujuvasti kiertää. Tuon alkoholihomman voi kiertää esim. niin että tilaa ja maksaa tuotteet netin kautta. Sitten laitetaan matkaan vaikka työtön, jolle maksetaan jokin könttäsumma keikasta laivalippujen lisäksi. Tämä henkilö käy Tallinnan satamassa autolla ja palaa lastin kanssa Suomeen. Jos halutaan isompi lasti, laitetaan reissuun kaksi ihmistä pakun kanssa.

Vierailija

Hiukan alkoi ahdistaa tuo uutinen mutta en anna sen liikoja vaikuttaa. Täytyy olla poliitikkoja, jotka vastustaa tätä linjaa. Sitähän ei ole vielä varsinaisesti päätetty.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja kaikkia kieltoja ja säädöksiä voidaan sujuvasti kiertää. Tuon alkoholihomman voi kiertää esim. niin että tilaa ja maksaa tuotteet netin kautta. Sitten laitetaan matkaan vaikka työtön, jolle maksetaan jokin könttäsumma keikasta laivalippujen lisäksi. Tämä henkilö käy Tallinnan satamassa autolla ja palaa lastin kanssa Suomeen. Jos halutaan isompi lasti, laitetaan reissuun kaksi ihmistä pakun kanssa.

Hassua, mutta tuo saattaa hyvinkin tulla halvemmaksi, riippuen könttäsummasta.

Vierailija

Oltiin juuri Tallinnassa auton kanssa ja ostettiin n. 500 eurolla laatujuomia. Suomessa hinta olisi ollut n. 1200 euroa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin kyllähän Virosta edelleen saa tuoda, kun siellä käy. Tuo vaikuttaa niihin esim. keski-eurooppalaisiin nettikauppoihin, joista on ollut helppo tilata kotiovelle paketti.

Vierailija

Eniten ällöttää, se  että Suomen viranomaiset vetoaa kansanterveyteen, vaikka kyse on vain rahasta. Kaikki sen tietää voisivat myöntää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No entä se työtön/pienituloinen itse, vaikkapa pohjoisesta Suomesta. Eikö hän ole vähän eriarvoisessa asemassa?
Itsekään en ole tilannut alkoholia netistä kun olen ymmärtänyt että epävarmaa se on ollut tähänkin asti ja moni myyjä ei kai toimitakaan enää, mutta pelkään kyllä minkä muun tilaaminen vielä menee mahdottomaksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No entä se työtön/pienituloinen itse, vaikkapa pohjoisesta Suomesta. Eikö hän ole vähän eriarvoisessa asemassa?
Itsekään en ole tilannut alkoholia netistä kun olen ymmärtänyt että epävarmaa se on ollut tähänkin asti ja moni myyjä ei kai toimitakaan enää, mutta pelkään kyllä minkä muun tilaaminen vielä menee mahdottomaksi.

Koittakaa joskus olla siellä vaikka selvinpäin.

Vierailija

Feeluniquen paketit tyssää joka kerta tulliin. Tarkkaan ne niitä shampoopulloja ja ripsivärejä siellä syynää :) En todellakaan maksa Suomen riistohintoja kosmetiikasta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat