Vaimoni haluaa yllättäen erota! Auttakaa, mitä tehdä?

1234

Vaimoni ilmoitti sunnuntaina että haluaa erota, tämän jälkeen keskustelimme 3h ja asiat piti olla ok kaikin puolin eli syynä oli tuolloin se että vaimo tunsi ettei saa mennä vapaasti ja olla kavereidensa kanssa vaikka en ole sitä ikinä häneltä kieltänyt, lisäksi hän tunsi ettei sovi "tähän elämään" eli minulla on yksi lapsi entisestä parisuhteesta niin hän koki ettei sovi kuvioon eikä tiedä miten olla silloin kun lapsi täällä. No nämä asiat on olleet selvillä alusta alkaen jo ja ei niissä mitään ongelmaa aiemmin ole ollut. No päädyimme siihen että hän menee ja on tekemisissä kavereittensa kanssa enemmän sekä ollaan silloin enemmän yhdessä kun lapseni on meillä. Kaikki oli ok. Lisäksi hän tunsi "häpeää" siitä että oli kieltänyt aiemmin minua menemästä kavereitteni luokse ja työkse mutta se ei minua ole haitannut. No juteltuamme asioista menimme sänkyyn nukkumaan ja hän kysyi/totesi ennen nukahtamista että minä taidan tosiaan rakastaa häntä kovasti. Vastasin että yli kaiken. No tunti tästä vaimoni ilmoitti että ei hän haluaakin erota ettei rakasta minua ja se on väärin minua kohtaan jos jatketaan yhdessä. Minun maailmani sortui saman tien, otin kaljaa varastosta pussiin ja menin niitten kanssa puistoon istuskelemaan. Yllätyksekseni vaimo kuitenkin odotti minua 2,5h päästä pihalla ja oli vihaisen näköinen. No se yö meni siinä ja minä nukuin sohvalla ja hän sängyssä. Seuraavana iltana olin miettinyt asioita ja yritin keskustella asioista yms. vaimoni ilmoitti että on etsinyt uutta asuntoa jo. Siis en käsitä mitä tehdä, koska 3kk sitten kaikki oli hyvin, paitsi saimme tuolloin 6vkolla kesken menon. Tämän jälkeen vielä 3 viikkoa sitten vaimoni halusi lasta kanssani ja suomeksi sanoi vedä kuivana niin monesti kun tulet että sylkyä voi laittaa vähän liukkariksi. Eli en käsitä miten tunteet voivat kadota ja koko tilanne muuttua näin pian.? Olemme olleet yhdessä 3,5vuotta ja naimisissa reilu vuosi. Hän on päätynyt siihen nyt että haluaisi aikaa olla yksin sekä kavereitten kanssa. Olen antanut sitä muttei ole auttanut. Nyt hän viimeisimpänä ilmoitti että lähtee tyttöjen kanssa lauantaina ulos, tämä on ok minulle mutta minua ihmetyttää se että hän ei pidä juomisesta eikä ole kotonakaan juonut 1 kuukauteen mitään alkoholia. Tuntuu vain että hänen pitäisi vierasta saada, vaikka seksielämämme on ollut mielestäni hyvää, sitä on ollut usein ja molemmat yleensä tulemme aina. Mutta mitä tehdä?

Sivut

Kommentit (20)

1234

Lisäyksenä vielä että minä olen valmis tekemään mitä vain suhteemme jatkon suhteen ja menemään vaikka pariterapiaan sekä kokeilla sovittuja asioita ja niistä syntyneitä päätöksiä mutta vaimoni mielestä se ei välttämättä auta ja tämä vain on asian siirtämistä eteenpäin. Mielestäni kun olemme aikoinaan naimisiin lupautuneet niin tuolloin olemme olleet valmiita rakastamaan toista niin myötä kuin vastamäessä ja sitä ei heti erottaisi jos asiat koettelee. Mutta tuntuu että kun vaimoni on niin päättänyt niin hän tekee just sen eikä anna meille mahdollisuutta vaan haluaa muuttaa erilleen ja olla yksin. Eli pitääkö vain antaa olla ja lopettaa avioliitto vai taistella sen puolesta?

1234

Rakkauteen liittyen vaimoni kokee ettei se hänen mielestä riitä kun ei ole yhtä kovaa rakkautta kuin minulla eli väheksyy itseänsä. Minä olen monesti sanonut hänelle että rakastan häntä juuri sellaisena kun hän on. Ja viimeisimpänä että hänen nykyinen rakkautensa riittää minulle hyvin. Eli onko tässä kyseessä joku alemmuus kompleksi?vai onko liittomme tullut pääte pisteeseen?

Vierailija

Voiko vaimollasi olla jokin keski-iän kriisi tai vastaavaa?:D Joku vaihe vaan? Tai keskenmeno on sekoittanut pään.. En osaa auttaa kun ei ole mitään kokemusta... Voisiko tauko auttaa? Ehkä naisesi kaipaa alkuhuuman tuomaa romantiikkaa?

OT: etkai oikeasti ole suostunut painamaan naista kuivana? Hankkikaa nyt edes sitä liukkaria:-D Ei kuulosta kovin hyvältä seksielämältä.. 

Vierailija

Sanot hänelle lyhyesti ja ytimekkäästi: "PAINU VITTUUN SIITÄ NYT".

Tuo tilanteesi vain pahenee ajan myötä, ja saat itsellesi turhaa vitutusta. Jatka elämää lapsesi kanssa, ja pistä akka kävelemään. Se voi tuntua nyt pahalta, mutta on paras ratkaisu.

1234

Vierailija kirjoitti:
Voiko vaimollasi olla jokin keski-iän kriisi tai vastaavaa?:D Joku vaihe vaan? Tai keskenmeno on sekoittanut pään.. En osaa auttaa kun ei ole mitään kokemusta... Voisiko tauko auttaa? Ehkä naisesi kaipaa alkuhuuman tuomaa romantiikkaa?

Itse miettinyt tuota Keski iän kriisiä mutta mitä sille tehdä ja miten selvitä siitä?itse en halua taukoa mutta varmaan hyvää tekisi mutta miten edetä asian kanssa?

OT: etkai oikeasti ole suostunut painamaan naista kuivana? Hankkikaa nyt edes sitä liukkaria:-D Ei kuulosta kovin hyvältä seksielämältä.. 

Harrastimme sekin ja vaimo tuolloin märkänä ja laukesimme. Tämän jälkeen käski minun tulla uudestaan heti kun pelittää eli vaimo oli kyl erittäin kostea.

1234

Vierailija kirjoitti:

Tuo tilanteesi vain pahenee ajan myötä, ja saat itsellesi turhaa vitutusta. Jatka elämää lapsesi kanssa, ja pistä akka kävelemään. Se voi tuntua nyt pahalta, mutta on paras ratkaisu.

Näin se varmaan pitäisi tehdä mutta en halua ja olen aikoinaan lupautunut naimisiin mennessä että rakastan häntä hyvinä ja huonoina aikoina.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Näin se varmaan pitäisi tehdä mutta en halua ja olen aikoinaan lupautunut naimisiin mennessä että rakastan häntä hyvinä ja huonoina aikoina.

No, itse vastaavan kokeneena, ja vastaavaa sekoilua n vuoden katselleena, voin kertoa että parasta mitä tuosta seurasi, oli ero.

Ainoa asia, mikä harmitti, oli se että haaskasin vuoden aikaani ennen kuin hoidin asian.

#4 m39

1234

Itse olen päätynyt siihen nyt että jos hän haluaa erota ja muuttaa erilleen niin olkoon sit niin kun olen yrittänyt tehdä nyt kaikkeni ja ehdottanut kaikkea muuta mutta ei näemmä sovi niin kai se sit tulee vaan erota ja alkaa etsimään uutta vaimoa.

Vierailija

Vedä kuivana... Sylkyä vähän liukkariksi... Mitä minä taas oikein luen?! Nyt kyllä lähden lenkille raikkaaseen ulkoilmaan.

Vierailija

Jaa oikein suomeksi sanoi? Oletko muuten vähä-älyinen tai jotenkin muuten rajoittunut vai oletko kovassa kännissä?

1234

Vierailija kirjoitti:
Jaa oikein suomeksi sanoi? Oletko muuten vähä-älyinen tai jotenkin muuten rajoittunut vai oletko kovassa kännissä?

Paljon asiaa...ei pidä kiinnittää huomiota niin paljon kirjoitus asuun vaan asian ytimeen että vaimoni halusi tuolloin vielä lasta kanssani.

1234

Vierailija kirjoitti:
Vedä kuivana... Sylkyä vähän liukkariksi... Mitä minä taas oikein luen?! Nyt kyllä lähden lenkille raikkaaseen ulkoilmaan.

Tästä vielä tulee romaani kun höystän tekstiä aikani...siis tällä hetkellä ei jaksa kiinnittää huomiota muodollisuuksiin tällaisella tekstipalstalla ja toivon neuvoja en tekstini muodon kommentoimista. Joo ja tiedän en ole paras mahdollinen kirjoittaja.

Vierailija

Vaimosi on oikeassa, tuo yksipuolinen rakkaus ei kauhean pitkälle kanna, eikä ole reilua kummallekaan.

Jokaisella on oikeus tulla rakastetuksi, miksi tyytyisit suhteeseen jossa sinua ei rakasteta?

Onhan se ero rankkaa ja kamalaa ja kaikkea, mutta ajan kanssa siitä voi syntyä jotain paljon parempaa kuin sinulla on nyt.

Vierailija

Ihanaa törmätä mieheen joka oikeasti rakastaa vaimoaan ja haluaa jatkaa liittoa. Olet käsitykseni mukaan harvinaisuus. Mieletöntä!

Varmasti keskenmenolla on oma rikkansa tässä rokassa. Mitä mietteitä vaimolle on tullut? Että on epäkelpo kun ei pystynyt siihen yhteen asiaan joka KAIKILTA muilta onnistuu. Joka tapauksessa keskenmeno on suru kuten läheisen kuolema tai muutto eli alkaa ajattelemaan onko tässä elämässä mitään järkeä?
Mutta jos vaan jankuttaa että erota täytyy vielä nyttenkin 21.11. niin uskottavahan se ison miehenkin sitten vaan on että erota täytyy. Uskon että olet tehnyt selväksi että olet erosta eri mieltä. Mitä muita painolasteja naisellasi on? Ei voi tietää. Ehkä muutto erilleen ja pään selvittely auttaa asiaan ja tulee järkiinsä? Voit tukea häntä niinkin. Kun muuttaa erilleen ja vaikka samantien vie käräjäoikeuteen erohakemuksen, siinä on puolen vuoden miettimisaika eli ei ole edelleenkään vielä erottu. On se rakkautta tilan antaminenkin. Ja kuvailemanasi miehenä sen ymmärrät. Voittehan jonkun ajan päästä erilleen muutosta alkaa treffailemaan jos naisesi siihen luvan antaa kun sitä myöhemmin kysyt. Heti ei ainakaan kannata alkaa "uhkailemaan" koska nyt ei voi tietää missä mielentilassa naisesi liikkuu.
Naisena kunnioitan hienoa asennettasi liittoasi kohtaan, näin sen kuuluu ollakkin. Arvostan! Mutta hormoonimyrskyssäni en aina ajattele selvästi ja joskus pitää antaa tilaa pään selvitykselle ja omien arvojeni uudelleen löytämiselle. On se niin kova pala tuo keskenmeno.

1234

Kiitos, toivon että näin todellakin on. 

Vaimo ei oikein tahdo puhua eikä vastata kysymyksiini keskenmenosta, todennut että hyvä niin vaikka harmittaa ja surua, mutta lopulta kuulemma hyvä tässä meidän elämän tilanteessa tuo keskenmeno. 

Itse olen tehnyt nyt kaikki ja asioista jo 2 kertaa sovittukkin että yritetään vielä mutta se on aina kestänyt sen yhden illan/hetken ja seuraavana päivänä hän ei ole halunnut/ yrittänyt tehdä mitään asian hyväksi. Hän on todennut että ei nää minussa lopulta sitä oikeaa miestä hänelle ja minä kuulemma löydän vielä jonkun hyvän naisen.

En ole missään vaiheessa uhkaillut, mutta tilanne on nyt se että vaimoni on tänään allekirjoittanut vuokrasopimuksen eri asuntoon ja hyvä niin..itse epäilen lopulta että syy on siinä että vaimollani on ollut suhde tai on nykyäänkin johonkin toiseen mieheen ja tämä sen takia että hänen käytöksensä on viime aikoina viitannut siihen että näin on...mmm... viestittelee salassa....jne..

no, aika näyttää ja vain luoja tietää mitä tulee tapahtumaan, itse en voi enää mitään paremmin tai enemmän tehdä...täytyy nyt vain odottaa!

Voin antaa esimerkin mitä on tapahtunut ja miksi epäilen pettämistä...hän oli yöksi menossa töihin ja yleensä nukkuu tuon ajan sikiästi puol 17-19.30, itse olin hiljaa ja makasin sohvalla eri huoneessa siis....yht äkkiä itselle tuli tunne että vaimoni ei nukukkaan mh:ssa otin puhelimeni ja samassa huomasin vaimoni olevan whats upissa...nousin sohvalta vaimo poistui whats upista saman tien..join vettä ja menin tupakille ulos... saman tien kun olin laittanut ulko-oven kiinni hän oli taas whatsupissa..poltin tupakin rauhassa ja tulin sisälle niin samassa hän poistui sitten whatsupista..seurauksena meni hermot..menin makuuhuoneeseen laitoin valot päälle hän oli puhelin kädessä mutta esitti nukkuvansa...tuijotimme siinä sitten toisiamme....mitään sanomatta vaimoni lähti ja totesi että miksi pitää vahtia....no en ole aiemmin vahtinut ja hän on saanut aina mennä vapaasti näemmä ei olisi pitänyt antaa mennä kun itse en ole saanut vapaasti kulkea...mut tilanne nyt se että vaimoa ei eilisen jälkeen ole näkynyt...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat