Tupakkahuoneeseen mukaan meno terveysriski?

Vierailija

Aloitin uudessa työpaikassa, jossa tosi moni polttaa. Minulle vähän jo surkuteltiin, etten opi tuntemaan työkavereita, jos en tule mukaan tupakkahuoneeseen. Työni teen melkein yksin eli tosiaan voisi käydä niin, etten tapaa työkavereita juurikaan. Sosiaaliset kontaktit luodaan siellä tupakkahuoneessa. Perehdyttämisaikana olinkin siellä mukana ja tutustuin muutamiin työkaveriin, joita en muuten tapaisi.

Nyt kysymykseni: jos vietän siellä huoneessa työpäiväni aikana parikymmentä minuuttia säännöllisesti, voiko siitä olla negatiiviset seuraukset terveydelleni? Minä en polta, en tykkää siitä hajusta, enkä haluaisi olla siinä tilassa jo terveydellisistäkään syistä. Muuten kyllä, koska siellä on mukava tunnelma. Miten toimia, jos en halua passiivisen tupakoinnin terveysongelmia?

Kommentit (15)

Vierailija

Jos haluat välttyä terveysongelmilta, pysyt poissa tupakkahuoneesta. Passivinen tupakointi on yhtä huonoa terveydelle kuin polttaminenkin. Kuka tupakoimaton edes haluaa vapaaehtoisesti seisoa savussa ja siinä löyhkässä? Yök.

Vierailija

Siellä ei seisota vaan istutaan mukavasti. Sinne menee monet kahvikupin kanssa, siis ne myös jotka ei polta. Itse mietin nyt, miten alkaa toimia. Tekisi mieli mennä niiden ihmisten takia, mutta riittääkö päivittäin parikymmentä minuuttia aiheuttamaan terveysongelmia? ap

Vierailija

Eikö teillä ei-polttavilla ole mitään mukavaa kahvihuonetta? En yhtään ymmärrä miksi joku tupakoimaton haluaisi haista samalta kuin tupakoiva.

Vierailija

Vaikkei ajattelisi sitä terveysnäkökulmaakaan, niin kuka nyt oikeasti haluaisi istua huoneessa,  jossa moni tupakoi yhtäaikaa. Vai meneekö niissä savut nopeasti pois ilmanvaihtoon, jos on siis erityinen tupakkakoppi? En menisi todellakaan haistelemaan tupakansavua vapaaehtoisesti. Ulkona voisin käydä seisoskelemassa satunnaisesti polttavien kanssa.

Vierailija

Ei ole mitään muuta kahvihuonetta. Syömässä käydään kanttiinissa, eikä muuta kahvihuonetta ole. On vain se tupakkahuone, alhaalla kellarissa. Eli joko menet sinne tai pidät taukosi työpisteessäsi. ap

Vierailija

Vau! Missä työpaikassa on viihtyisä tupakkahuone? Ja missä työpaikassa on niin junttia porukkaa pesiytynyt töihin, että suuron osa polttaa?

Vierailija

Ei voi olla noin, ettei ole taukotilaa, jossa ei saa tupakoida. Tai uskon, että jossain junttipaikassa voi olla, mutta pitää vaatia taukotila, jossa ei saa tupakoida.

Vierailija

Mä koitin joskus samasta syystä mennä. Päätin hyvin pian, että erakoidun mielummin. Sitä paitsi, mun mielestä ketään järkevä ei polta...

Vierailija

Terveysriski passiivinen tupakointi toki on mutta tuskin kukaan pystyy arvioimaan millä todennäköisyydellä se 20 minuuttinen juuri sinulle aiheuttaa terveyshaittoja. Itse ehkä yrittäisin lisätä sosiaalista kanssakäymistä työkavereiden kanssa muissa yhteyksissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vau! Missä työpaikassa on viihtyisä tupakkahuone? Ja missä työpaikassa on niin junttia porukkaa pesiytynyt töihin, että suuron osa polttaa?

Miksi kommentoit näin, kun ap kysyi ihan muuta....

Vierailija

Eteläisemmässä Euroopassa ei ole näköjään samoja säädöksiä kuin Suomessa eli kyllä täällä muuten tosi kivan tuntuisessa työpaikassani on juuri näin, ettei muuta kahvitilaa ole. Olkaa tyytyväisiä, jos Suomessa on pakko järjestää savuton taukotila.
Lähinnä kyselin noista riskeistä, jos alan siellä viettää aikaani. Tuo päivittäinen 20 minuuttia on tietenkin lyhyt aika, mutta riittääkö sekin jo aiheuttamaan jotain? ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/arkisto?p_p_id=Article_WAR_DL6_Art...

Jos vietät 20 minuuttia päivässä tupakkahuoneessa, etenkin jos siellä on huono ilmanvaihto, on se melkein sama kuin jos vetäisit itse tupakkaa 20 minuuttia päivässä. Onko se sitten lyhyt aika.. minusta ei, en missään nimessä hankkisi itselleni syöpäriskiä vain muiden tupakoinnin takia!

Kiitos tosi paljon tästä vastauksesta. Asia on tällä ratkaistu, enkä ala oleskella siellä kellarissa, oli siellä kuinka hauskaa tahansa. Täytyy vain tyytyä siihen, ettei sitten kuulu oikein porukkaan. Terveyttäni en halua turmella. ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat