Verot ärsytttttttääää!

Vierailija

Olen niin kypsä kun tuntuu että palvelut vaan surkastuu ja Suomi kurjistuu päivä päivältä. Ja sitten itken palkkakuitin kanssa, loppuvuoden prosentti 58% ja helmi-lokakuun maksoin ensin 45 pinnaa ja nyt 51% Eikä sekään siis tarpeeksi -kuvittelin että 51% oli liikaa ja laskin verottajan sivulla uuden prosentin, tuo 58% oli laskurin tulos. Jippikaijee
Ja verolistoja tiiraillessa huomasin että muutama menestynyt yrittäjätuttu ml. lääkäreitä ja analyytikkoja ei ole listalla. Eli siis olen vaan harvinaisen tyhmä kun maksan palkkatuloveroa kiltisti enkä ole selvittänyt miten onnistuisin kiertämään verotusta.
2300€/kk nettona ei ole huonoin maailmassa, ymmärrän kyllä, mutta kun bruttopalkka on 7100+autoetu, niin tämän veronmaksaminen tuntuu järjettömältä! Taas kerran tyhmä on tyhmä.

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Lopullinen verotus korjaa tilanteen. Olet itse säätänyt ennakkoveroprosentin kanssa pitkin vuotta kuten kerrot. Ensi vuonna saat tämän vuoden verotuksessa takaisin. Vinkki ens vuodelle, laita se prosentti heti tammikuussa kohdilleen tämän vuoden vuosituloihin perustuen.

Johannnna

Tai sitten voisit miettiä millaisella autolla ajat.. siihen autoedun suuruuteen ja sitä kautta omaan nettotuloon voi vaikuttaa.

Meillä mies maksoi 48 000 euroa veroja viime vuonna... selvästi enemmän kuin mitä minä saan bruttotuloina vuodessa. Hänelläkin autoetu syö jonkin verran nettotuloja.

Meidän ystävän lapsi oli tehohoidossa kuukauden verran viime talvena.. voin sanoa, että se kaikki mitä lääkärit ja tukipalvelut tekivät lapsen ja vanhempien hyväksi ovat olleet jokaisen maksetun veroeuron arvoisia. Samoin se hinta, joka maksetaan lastemme päivähoidosta on toki korkea, mutta oikeasti hinta-laatusuhteeltaan maailman huippua.

Minusta on kaiken sen veron arvoista, että lapset voivat kävellä itsenäisesti kouluun aamulla tai voivat mennä kaverin luokse piipahtamaan ilman, että vanhemmat kuskaavat autolla lapsia joka paikkaan. Nämä eivät ole todellakaan itsestäänselviä asioita tässä maailmassa suurimmassa osassa maista.

Tässä maassa on ihan oikeasti aika paljon hemmetin hyviä juttuja... ne vaan ovat monille niin itsestäänselviä asioita, ettei niitä huomaa.

Vierailija

Meidän lasta hoidettiin reilut vuosi syövän takia. Kerran tuli osastolla puheeksi, että paljonko koko hoito olisi tullut maksamaan, jos olisi joutunut pulittamaan omasta pussista. Hoitaja ynnäili vähän aikaa ja sanoi, että kuusinumeroinen summa, mutta eipä sanonut ensimmäistä lukua. Totesin sen keskustelun päätteeksi, että tästä lähtien maksan veroni iloisesti vihellellen, no joo, joskus tietty vituttaa, mutta kun katson toistaiseksi tervettä lastani, niin se harmitus häviää aikas nopsaan!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minkälainen idiootti maksaa yli 45% veroja? Onko se sitten kiva saada vähän joululahjarahaa?

No kun ei korjaa, sehän tässä on pointti! Ja koko vuoden olen maksanut yli 45% veroja kun joku kysyi miksei alusta asti ole ollut prosentti tarpeeksi korkea. Lokakuuhun mennessä veroja on maksettuna  60086 € ja verohallinnon laskurin mukaan tarvii maksaa vielä 10 300€ lisää, joten kahdelle jäljellä jäävälle kuukaudelle menee reilusti yli puolet veroa. Ja palautuksia ei tule, laskuriin on jo syötetty kotitalousvähennyskin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen niin kypsä kun tuntuu että palvelut vaan surkastuu ja Suomi kurjistuu päivä päivältä. Ja sitten itken palkkakuitin kanssa, loppuvuoden prosentti 58% ja helmi-lokakuun maksoin ensin 45 pinnaa ja nyt 51% Eikä sekään siis tarpeeksi -kuvittelin että 51% oli liikaa ja laskin verottajan sivulla uuden prosentin, tuo 58% oli laskurin tulos. Jippikaijee
Ja verolistoja tiiraillessa huomasin että muutama menestynyt yrittäjätuttu ml. lääkäreitä ja analyytikkoja ei ole listalla. Eli siis olen vaan harvinaisen tyhmä kun maksan palkkatuloveroa kiltisti enkä ole selvittänyt miten onnistuisin kiertämään verotusta.
2300€/kk nettona ei ole huonoin maailmassa, ymmärrän kyllä, mutta kun bruttopalkka on 7100+autoetu, niin tämän veronmaksaminen tuntuu järjettömältä! Taas kerran tyhmä on tyhmä.
yritykseni pienen pieni tuottaa alv veroja valtiolle 100 000e vuodessa + muut verot mut palkkaa en vieläkään voi nostaa kuin 500e kuussa. Jossain mättää..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minkälainen idiootti maksaa yli 45% veroja? Onko se sitten kiva saada vähän joululahjarahaa?

No vittu suomalainen töissäkäyvä eikä saa edes sitä joulurahaa! vaikee varmaan tollasen sossupummin on tajuta

Vierailija

Ei kuulosta kyllä sun 2300e netto reilulta kun itse saan 2400e neton 3300e bruttotuloilla. Varmasti suututtaa, ymmärrän sen! Jopa mua suututtaa maksaa omista pienistä bruttoruloista lähes 1000 veroja. Jos maailma olis reilu niin kyllä 7000e brutosta pitäs käteen jäädä ainakin 5000e. Tosi hurja tämä maan verotus...

Vierailija

Onneksi on olemassa verosuunnittelu...
(En siis ole normaalissa palkkatyössä)

Kiitos pankin lakimiehille kuluneesta 15 vuodesta. Olen säästänyt ihan helvetinmoisen kasan rahaa tänä aikana!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No kun ei korjaa, sehän tässä on pointti! Ja koko vuoden olen maksanut yli 45% veroja kun joku kysyi miksei alusta asti ole ollut prosentti tarpeeksi korkea. Lokakuuhun mennessä veroja on maksettuna  60086 € ja verohallinnon laskurin mukaan tarvii maksaa vielä 10 300€ lisää, joten kahdelle jäljellä jäävälle kuukaudelle menee reilusti yli puolet veroa. Ja palautuksia ei tule, laskuriin on jo syötetty kotitalousvähennyskin.

Jos tämä oli ap, niin 85000 bruttotuloista maksat yli 70000 veroja... Bullshit. Ja jos ei niin siltikin apn 7100 brutolla ei netoksi todellakaan jää 2300. Vai miinusteletteko te kaikki lainat ja laskutki ja sitten luulette lopputulosta netoksi...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä oli ap, niin 85000 bruttotuloista maksat yli 70000 veroja... Bullshit. Ja jos ei niin siltikin apn 7100 brutolla ei netoksi todellakaan jää 2300. Vai miinusteletteko te kaikki lainat ja laskutki ja sitten luulette lopputulosta netoksi...

Eli, kaikki tulot ei ole tullut kk-palkkana. Koko vuoden verotettava ansio tulee olemaan lähemmäs 160 000€, josta kk-palkan ylittävä osuus on bonuksia ja optiota. Lisäksi (7100+autoetu) *13 eli ole 85 000.

Vierailija

Yli 400 000 e liikevaihto ei ole pienen pieni. Entäpä mitä muita veroja tulee maksettavaksi? Työntekijöiden sotut, eläkkeet ja vakuutukset? Ei kai muuta ellet ole valmisteveron alla?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat