Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi laittaa teillä parempaa ruokaa?

1

Sinä vai miehesi?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Minä, mikä on aika paska tilanne, koska mies ei osaa kuin keittää perunat ja paistaa einespihvit. Tai jos tekee keiton niin se on lähes suolaton ja maustepippuriton ja ainesosat yli-isoja möykkyjä. Muusiin jättää kokkareita ja taas kerran suolatonta.

Itse osaan tehdä seuravat ruuat: keittää peruna/riisi/pastan, paistaa pannulla tai uunissa jauhelihaa/kalaa/broileria, siskonmakkarakeitto, poronkäristys, kaalilaatikko ja uunimakkara. Ruokaisat ja sivusalaatit. Paistaa pannulla porkkanaa, purjoa ja kesäkurpitsaa, mutta aika harvoin viitsin.

Muuta en osaa tehdä. Ei ainkaan tule mieleen.

Vierailija

Suola on aika pitkälti tottumusasia. Oletko varma että puolisosi ei ole sitä mieltä että hän tekee parrempaa ruokaa, koska sinä laitat aina liikaa suolaa?

Meillä ainakin vaimo ylisuolaa ruuat. Ei vaan osaa maistaa ruokaa. Maistelee aina ja lisää suolaa ja sitten syödessä taivastelee itsekkin että tulipas suolaista. Miten se voi olla niin vaikea oppia?!?

Vierailija

Mä teen. Mua kehutaan hyväksi ruuanlaittajaksi. Ei mieskään pahaa ruokaa tee, mutta sillä ei ole oikein rutiinia, eikä se myöskään osaa miettiä, millainen ateriakokonaisuus olisi hyvä. Perushommat on enimmäkseen hallussa, ei keitä pastaa tai kasviksia lössöiksi.

-

Mä teen itse aika semmoista perusruokaa, en mitään hienouksia, mutta yleensä ihmiset tykkää mun ruuista. Oon tykännyt lapsesta asti ruuanlaitosta ja kokeillut mielelläni kaikenlaista, joten on sitä harjoitustakin jo ehtinyt tulla.

Vierailija

Tuosta maistelusta tuli muuten mieleen, että mä en tykkää maistaa ruokaa, kun teen sitä. Yleensä ei tarvitsekaan, mulla on se maustaminen "kouran pohjassa", mutta jos olen epävarma, maistatan yleensä miehelläni, ja kysyn sitten häneltä, pitääkö jotain lisätä :D

4

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä, mikä on aika paska tilanne, koska mies ei osaa kuin keittää perunat ja paistaa einespihvit. Tai jos tekee keiton niin se on lähes suolaton ja maustepippuriton ja ainesosat yli-isoja möykkyjä. Muusiin jättää kokkareita ja taas kerran suolatonta.

Itse osaan tehdä seuravat ruuat: keittää peruna/riisi/pastan, paistaa pannulla tai uunissa jauhelihaa/kalaa/broileria, siskonmakkarakeitto, poronkäristys, kaalilaatikko ja uunimakkara. Ruokaisat ja sivusalaatit. Paistaa pannulla porkkanaa, purjoa ja kesäkurpitsaa, mutta aika harvoin viitsin.

Meillä nuorena tehtiin silleen, että suolaa saatiin lisättyä ja välillä kumpikin kävi roiskimassa lisää mausteita soppaan, jos ei omasta mielestä riittänyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Suola on aika pitkälti tottumusasia. Oletko varma että puolisosi ei ole sitä mieltä että hän tekee parrempaa ruokaa, koska sinä laitat aina liikaa suolaa?

Meillä ainakin vaimo ylisuolaa ruuat. Ei vaan osaa maistaa ruokaa. Maistelee aina ja lisää suolaa ja sitten syödessä taivastelee itsekkin että tulipas suolaista. Miten se voi olla niin vaikea oppia?!?

No kyllähän se on tottumisasia, mutta mies ei laita suolaa ollenkaan. Niin hyi vittu joku suolaton keitto. Ei siis laita liemikuutiotakaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No kyllähän se on tottumisasia, mutta mies ei laita suolaa ollenkaan. Niin hyi vittu joku suolaton keitto. Ei siis laita liemikuutiotakaan.

Ja siis mies ei tykkääkään mun ruuista kauheasti, koska haluaisi olla kasvissyöjä, mutta miten voi olla sitä mieltä, että tekee parempaa ruokaa, kun osaamisalue oli se, minkä kerroin? Eli ei laita koskaan ruokaa. Kerää vain lautaselle eri asioita kunhan on ensin keittänyt suolattomat perunat. Niin hyi saatana. Viili oli pahin mitä bongasin perunoiden päältä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä teen. Mua kehutaan hyväksi ruuanlaittajaksi. Ei mieskään pahaa ruokaa tee, mutta sillä ei ole oikein rutiinia, eikä se myöskään osaa miettiä, millainen ateriakokonaisuus olisi hyvä. Perushommat on enimmäkseen hallussa, ei keitä pastaa tai kasviksia lössöiksi.

-

Mä teen itse aika semmoista perusruokaa, en mitään hienouksia, mutta yleensä ihmiset tykkää mun ruuista. Oon tykännyt lapsesta asti ruuanlaitosta ja kokeillut mielelläni kaikenlaista, joten on sitä harjoitustakin jo ehtinyt tulla.

Ruuanlaiton perushomma: pastan keitto :D:D:D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Voit lukea täältä ruokiani ja tehdä niitä. Yleensä heti aamulla tulen tänne kertomaan mitä aion tänään tehdä, koska päivän ruuan suunnittelu ja tarjouksien kiertäminen alkaa heti aamusta.

Työttömänä on aikaa. mies

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin jakaa mielipiteitä. Nuorena/lapsena inhosin makaroonia al dente. Veli halusi al dente ja minä "ylikypsää".

Vierailija

Mun mieskaveri veti pohjat sinkkuna, kun olin hänen luonaan aloittelemassa iltaa. Laittoi uunimakkaran uuniin. Kysyin, että mitä laitat sen kanssa. Hän vastasi minulle, että ei se mitään muuta tarvitse.

Siis pelkkä makkara uuniin on päivällinen. Wtf.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

-

No mun mielestä ruuanlaiton perushommiin kuuluu se, että tietää, miten raaka-aineita käsitellään. Mitkä sinusta ovat ruuanlaiton perushommia?

Vierailija

Minä osaan tehdä kaikkia laatikkoruokia, keittoja, kastikkeita, salaatteja ja teen kuulemma loistavaa ruokaa, miehen kaveritkin kehuu :D miehen bravuureita on kaikki lihajutut ja niistä se suoriutuu loistavasti. Osaa keittää perunat ja pastat, osaa tehdä hyvää muusia jne. Välillä hänen ruuat voi olla liian suolaisia minun makuuni, mutta tekee usein niin, että lisää jälkeenpäin sitten omaan annokseensa suolaa, jos tarvis.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat