Ulkomaalaisten puolisot

Vierailija

Ihan mielenkiinnosta kyselen onko teillä itsellänne mitkään tavat muuttuneet seurustelun myötä? Olisi myös kiva kuulla mistä maasta miehenne on... Itse seurustelen eräästä arabimaasta kotoisin olevan miehen kanssa, mutta enpä juuri ole huomannut, että mitkään tapani olisivat muuttuneet. Ehkä tosin luonteessani se, että en enää jaksa välittää mitä muut ihmiset ajattelevat :D

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Espanjalainen puoliso ja asumme Barcelonassa. Suomen samantien-asenne on muuttunut rennompaan mañana-ajatteluun. Ruokailutottumukset ovat espanjalaistuneet ja kirkko on tärkeämmässä roolissa (en silti ole himouskovainen). Tosin nämä kaikki saattavat johtua asuinpaikasta eikä niinkään puolisosta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta mitä muut ajattelevat, mutta kuitenkin sen verran että kyselet muilta...

Muslimien mamupatjat eivät yleensä olekaan sitä välkyintä ainesta.

Varmasti moni asia muuttuu. Sianliha menee pannaan, sinua ruvetaan katsomaan kuten valkoroskaa pitääkin, sinusta tulee muslimin lapsentekokone, jotta islamisaatio etenee ja oleskeluluvat tulee kuntoon, isä tekee sinusta perinnöttömän, naapurit naureskelee sinulle...

,mutta sinähän et ajattele mitä muut ajattelevat.

Hahah, sinä se vasta fiksulta kuulostatkin ;) Taisit sitä paitsi ymmärtää kysymyksen väärin :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta mitä muut ajattelevat, mutta kuitenkin sen verran että kyselet muilta...

Varmasti moni asia muuttuu. Sianliha menee pannaan, sinua ruvetaan katsomaan kuten valkoroskaa pitääkin, sinusta tulee muslimin lapsentekokone, jotta islamisaatio etenee ja oleskeluluvat tulee kuntoon, isä tekee sinusta perinnöttömän, naapurit naureskelee sinulle...

Ei se nyt ihan noinkaan mene jos saa nykyaikaisen muslimimiehen, jolla on työ ja joka on vaimonsa kanssa rakkaudesta. Suomessa sellainen voi vain olla vaikeaa löytää onnenonkijoiden seasta. Eipä musunkaan kanssa naimisissa ollessa tarvitse lisääntyä kuin kanit tai tuhota kaikkea sianlihaa jääkaapista... saati sitten kääntyä musuksi tai kasvattaa lapset musuiksi. Harvemmin vanhemmat myöskään jättävät perinnöttömäksi jos on ihan hyvän ja sopivan miehen löytänyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Btw, mieheni ei ole muslimi ;) Harmi vaan että jotkut on niin fiksuja, että kuvittelevat kaikkien arabien olevan muslimeja, hahhaah xD -ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kyselen onko teillä itsellänne mitkään tavat muuttuneet seurustelun myötä? Olisi myös kiva kuulla mistä maasta miehenne on... Itse seurustelen eräästä arabimaasta kotoisin olevan miehen kanssa, mutta enpä juuri ole huomannut, että mitkään tapani olisivat muuttuneet. Ehkä tosin luonteessani se, että en enää jaksa välittää mitä muut ihmiset ajattelevat :D
Milloin miehesi ottaa vastuun elämästään muuttamalla takaisin kotimaahansa?

Vierailija

Mies on britti. Olen varmaan jonkin verran brittilaistynyt, mutta enemman varmaan vaikuttaa 11 Englannissa vietettya vuotta kuin puoliso. Ei mitaan suuria juttuja. Ennen inhosin teeta, mutta olen sita vuosien varrella oppinut juomaan. Puhun tuntemattomille korostetun kohteliaasti, suomeksi kuulostan tosi teennaiselta.

Vierailija

No tämä nyt on kyllä ihan randomia, eikä ainakaan tietääkseni liity entisen avovaimoni entisten asuinmaiden kulttuuriin mutta hänen esimerkistään aloin hankkia ja pitää ns. kotivaatteita, siinä missä aikaisemmin olin yleensä nukkumaan menoon asti samat farkut ja kauluspaita päällä töiden jälkeen.

Vierailija

Sama juttu suomen kielen kanssa kuin kympillä, tosi teennäinen olo tulee kun juttelee varsinkin vieraille suomeksi. Englantilaistyyppinen puhetapa + vahva koillismaalainen murre = ????

Muuten en kyllä ole huomannut että mikään olis muttunut.

- Myöskin brittiläisen kanssa pariutunut Englannissa asuva

Vierailija

Itsellä tavat eivät ole muuttuneet, ulkomailla asutaan ja on arabimies jossa on ärsyttäviä "suomalaisia" piirteitä liikaa :D vaikkei ole ikinä Suomessa asunut hän. Kaikki pitää tehdä samantien, jos kotona vaikka joku rempallaan tai muuta niin se pitää heti korjata. Samoin kaikki muut asiat pitää hoitaa jämptisti. Herää joka aamu 5.30 ja lähtee innokkaasti ja iloisena (mielestäni tyhmään) työhönsä. 

Ei liikoja puhu eikä myöskään tunteita näytä paljoa, mutta sanoo kyllä että rakastaa, tosi harvoin tosin. Viihtyy mielummin yksin tai perheen (mä ja lapsi) kanssa kuin ystävien, on varsinainen erakkoluonne. Siivoilee kotona tosi paljon vaikka mäkin siivoan. Hoitaa ja maksaa kaikki ruokaostokset ja asumisen. 

Niin, ja on harjoittava muslimi. Se tarkoittaa, että mies vastaa kaikista kuluista. Mä käyn töissä ja palkka on vain minun :) Ei hullumpaa olla "alistettuna" :) 

Mä taas olen aivan "epäsuomalainen" siinä mielessä että olen tosi innokas tapaamaan uusia ihmisiä ja olisi kiva kun olisi paljon menoja ja sosiaalista elämää sekä tunteiden paloa :) 

Vierailija

Mitä helvettiä? Kävikö joku vammainen hitler-morottaja ilmiantamassa aloitusviestin ja sitten lähes yhtä dorka ylläpito poisti sen lukematta.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat