Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sydän hakkaa hullun lailla aterioinnin jälkeen

Vierailija

Ihan normaalin ruoka-annoksen syötyä alkaa sydän takoa kamalasti ja tulee tunne, etten saa kunnolla happea. Olen perusterve, hoikka ja liikuntaa harrastava nuori nainen. Mistä voisi johtua?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Onko sulla sokeriarvot kondiksessa, verensokerin nousu näköjään aiheuttaa sulla tuota. Tarkistaisin myös kilpirauhasarvot, liikatoiminta voi aiheuttaa tykytystä ja rytmihäiriöitä.

Ilmeisesti sinulla ei silti ole varsinaisia rytmihäiriöitä? Mikä sulla on pulssi noiden "kohtausten" aikana?

Syötkö säännöllisesti, eli jotain 3-4 h välein? Vai hyvin harvoin, vain 1-2 kertaa päivässä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko sulla sokeriarvot kondiksessa, verensokerin nousu näköjään aiheuttaa sulla tuota. Tarkistaisin myös kilpirauhasarvot, liikatoiminta voi aiheuttaa tykytystä ja rytmihäiriöitä.

Ilmeisesti sinulla ei silti ole varsinaisia rytmihäiriöitä? Mikä sulla on pulssi noiden "kohtausten" aikana?

Syötkö säännöllisesti, eli jotain 3-4 h välein? Vai hyvin harvoin, vain 1-2 kertaa päivässä?

Enpä tiedä onko ne arvot kunnossa. Kilppariarvot joskus tarkastettiin ja ainakin silloin oli ok. Ei ole rytmihäiriöitä. ap

Vierailija

Niin, mutta syötkö säännöllisesti vuorokauden mittaan? Vai oliko alla pitkäkin tauko?

Sinänsä 112 ei ole mitenkään erityisen huolestuttava. Ei ole takykardiaa, vaikkakin tietysti nopea rytmi. Kannattaa tutkia, muttei ole aihetta paniikkiin. Labrat (sokeriarvot ja kilpirauhasarvot) kannattaa varmaan ainakin mittauttaa.

Ja mieti tosiaan sitä syömisrytmiäsi. Ei ole terveellistä pitää tolkuttomia ateriavälejä ja sitten syödä raskaasti (jos siitä nyt edes on kyse, mieti itse).

4

Vierailija

Mulla oli tuommoisia oireita joskus. Myöhemmin minulle tuli närästysoireita mukaan ja helikobakteerikin löytyi. En sano että sinun vaivasi olisi sama (enkä tiedä liittyivätkö omat oireenikaan toisiinsa), mutta kunhan kerroin oman stoorini. Ei tuo vakavaa varmastikaan ole, mutta käy nyt lääkärissä jos jatkuu pitkään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä onko ne arvot kunnossa. Kilppariarvot joskus tarkastettiin ja ainakin silloin oli ok. Ei ole rytmihäiriöitä. ap

Ok, hyvä. Kilpirauhasen toiminnan häiriö voi alkaa koska tahansa, siksi arvot on syytä tarkistaa uudestaan, jos on pidempi väli siitä kun ne viimeksi on tsekattu.

4

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta syötkö säännöllisesti vuorokauden mittaan? Vai oliko alla pitkäkin tauko?

Sinänsä 112 ei ole mitenkään erityisen huolestuttava. Ei ole takykardiaa, vaikkakin tietysti nopea rytmi. Kannattaa tutkia, muttei ole aihetta paniikkiin. Labrat (sokeriarvot ja kilpirauhasarvot) kannattaa varmaan ainakin mittauttaa.

Ja mieti tosiaan sitä syömisrytmiäsi. Ei ole terveellistä pitää tolkuttomia ateriavälejä ja sitten syödä raskaasti (jos siitä nyt edes on kyse, mieti itse).

4

Juu siis syön kyllä vähän miten sattuu milloinkin. Kiitos, tämä rauhoitti mieltäni. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tuommoisia oireita joskus. Myöhemmin minulle tuli närästysoireita mukaan ja helikobakteerikin löytyi. En sano että sinun vaivasi olisi sama (enkä tiedä liittyivätkö omat oireenikaan toisiinsa), mutta kunhan kerroin oman stoorini. Ei tuo vakavaa varmastikaan ole, mutta käy nyt lääkärissä jos jatkuu pitkään.

Kärsin kyllä ajoittain todella pahasta närästyksestä. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kärsin kyllä ajoittain todella pahasta närästyksestä. ap

Sitä kannattaa vähän seurata. Voi olla stressin, helikon tms. tai ihan vaan huonojen elintapojen aiheuttamaa.

Yksi närästyksen hoidonkin perusteista on säännöllinen ateriarytmi ;-)

4

Vierailija

Mulla on samaa, ja se nopea rytmi on mulla reilusti yli 120. Ja olo on tosi huono silloin, ei oiken pysty muuta kuin olemaan paikallaan. Koska mun sydäntä on tutkittu aiemmin (ennen näitä oireita) aika reilusti, en ole jaksanut kovin huolestua. Mulla on vatsakatarri, närästää jne, ja olen ajatellut että se närästys ärsyttää tuon rytmin nopeaksi.

Mutta jos ei sydäntä ole tutkittu, kävisin lääkärissä selvittelee asiaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat