Vihaan luokkatilanteita ja opettajan "pommittamisia" koska olen tyhmä.

Vierailija

Ärsyttää, en ikinä ymmärrä opettajan kysymyksiä, en ikinä ymmärrä tehtävän antoja, en ikinä keksi vastauksia heti vaan tarvitsen oman paneutumisen asiaan. Tosi veemäistä, tähän ei vielä taida olla parantumiskeinoa? :( Jätän tunteja väliin tämän takia, jos tiedän että opettaja on pommittajatyylinen.

Kommentit (9)

Vierailija

Jotta tajuan, joudun melko yksityiskohtaisesti kysymään. Ja se hävettää tosi paljon, yksinkertainen asia jonka muut ymmärtää.

Vierailija

Ei tuo tarkoita että olet tyhmä. Voit olla vain introvertti, sellainen joka ei osaa oikein ajatella sosiaalisessa tilanteessa. Meitä on paljon. Itsekin olen sellainen, että esim. palaverissa aivot ei toimi yhtään, mutta jos sellaisessa minulta kysytään jotain, sanon että mietin tätä ja palaan asiaan sähköpostitse. Kun saan yksin rauhassa miettiä, en ole enää tyhmä.

Opiskeluaika on tukalaa kaltaisillemme, mutta siitäkin selviää, ja työelämässä on jo helpompaa, kunhan ei valitse luonteelleen sopimatonta ammattia.

Vierailija

Okei. Kyse lienee siis siitä, että olet hitaampi kuin muut. Ts. tarvit pienen sulatteluajan tiedolle ja sitten sieltä putkahtaa hyvää ulos? Miten tuo sopii tulevaan ammattiisi? Jos olet opiskelemassa vaikka sairaanhoitajaksi, niin siinä tarvitaan nopeita aivoja ja nopeita ajatusketjuja. Jos taas opiskelet vaikka insinööriksi, niin monissa inssihommissa saa pohtia asiat rauhassa ja sitten tehdä vasta.

Olin aikanaan esimiehenä tiimissä, jossa yksi tuntui olevan aina pihalla ja vastauksia sai kiskoa hohtimilla. Kyse oli siis insinöörityöstä. Tuoreena esimiehenä kesti muutama viikkoa tajuta, että kyseinen tyyppi ei ole tyhmä/epäkohtelias (ei vastaa) vaan minun pitää nopeampana ihmisenä malttaa odottaa 30-60 sekuntia vastausta, kun tuo prosessoi sen rauhassa ja sitten sieltä tulee harkittu ja hyvä vastaus, eikä lähde suoraan puhumaan samalla kuin ajattelee. Viive oli todella pitkä kysymyksen ja vastauksen välissä, mutta tosi pätevä tyyppi ja hyvä työntekijä.

Eli enemmänkin miettisin, onko ala sinulle sopiva persoonallisuuden suhteen. Koululla ja pommittajaopeilla nyt ei ole niin väliä. Tärkeintä on, että löydät omalle toimintatavallesi ja tietynlaiselle hitaudellesi sopivan työpaikan alan sisältä.

Vierailija

Voisitko kenties suoraan sanoa opettajallesi, että tarvitset enemmän aikaa vastaustesi valmisteluihin? Hän varmaan ymmärtää, että on olemassa erilaisia ihmisiä.

Vierailija

Ai pommittajaope? Jos ei kysy joltakin oppilaalta yhtä paljon kuin muilta niin sorsii ja pitää tyhmänä. Teki niin tai näin, aina väärinpäin.

Mutta: Kerro asiastasi opettajalle. Ei sen vuoksi kannata olla pois oppitunneilta.

Ja aiemmalle kirjoittajalle: Kyllä ne insinöörit tarvitsee nopeaa ajattelukykyä.

Vierailija

Inhosin itse kouluaikoina samaa ja kappas, olen nyt itse opettaja. Suosittelisin nykäisemään opettajaa hihasta jonkin tunnin jälkeen ja kertovan asiasta. Minä ainakin ymmärtäisin ja pohtisin muita keinoja, joilla voisit osoittaa osaamistasi :) Jännä muuten, että amk:ssa harrastetaan tollasta pommittamista. Kuitenkin kyseessä on aikuiset ihmiset, jotka opiskelevat vapaaehtoisesti. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat