Myöhästynyt äitiyspäivärahahakemus

Vierailija

Siis WTF? Odotan esikoista. Neuvolasta sanottiin että äitiyspäivärahaa pitää hakea viim. 2 kk ennen laskettua aikaa. Laskettuun aikaan on nyt 12 viikkoa ja Kelan nettipalvelu ilmoittaa:

Äitiysrahahakemuksesi on myöhästynyt. Äitiysrahaa on haettava viimeistään kaksi kuukautta ennen lapsen laskettua syntymäaikaa.

Miten tää on mahdollista?

Kommentit (8)

Vierailija

Kela tarvitsee tiedot työnantajalta, ja työnantaja tarttee tiedot 2 kk ennen vapaan alkua. Ja äitiysloma tulee jää viimeistään viisi viikkoa ennen la.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on mahdollista. Asioista kannattaa ottaa selvää ajoissa.

Niin, mutta jos laskettuun aikaan on 12 viikkoa, niin onhan se enemmän kuin 2 kuukautta...

-

Mä hain kuopuksen kohdalla äitiyspäivärahaa myöhässä, ja kyllä mä sen sain ihan normaalisti. Saattaa olla, että ei tullut ihan ajallaan, mutta kaikki tuli kyllä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on mahdollista. Asioista kannattaa ottaa selvää ajoissa.

Öh? Jos Kelan verkkopalvelu ilmoittaa että äitiysrahaa on haettava viimeistään kaksi kuukautta ennen lapsen laskettua syntymäaikaa ja laskettuun aikaan on selvästi yli 2kk niin mitä ihmettä olisi pitänyt ottaa selvää ajoissa?

Vierailija

Mä lähetin hakemuksen heti, ja meillä eteenpäin sen lähetti työnantaja, koska työnantaja maksoi 3 kk palkan. Mutta Kela nähtävästi halusi lisätietoja, ja firma unohti hoitaa. Firmani lähetti sen sitten, mutta sit taas Kela unohti hoitaa homman loppuun. Sain äitiysrahapäätöksen, kun lapsi oli jo kuukauden vanha, ja syntyi sentään yliaikaisena.

Vierailija

Tämä selvisi. Kyseessä oli tekninen virhe Kelan sähköisessä järjestelmässä. Tein varmuuden vuoksi ilmoituksen Kelan palveluun ja vastasivat sieltä näin.

OLKAA TARKKOJA KELAN NETTIPALVELUN KANSSA, VOI TULLA ONGELMIA IHAN VAAN BUGIN TAKIA!!!

- ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat