No niin, nyt ajoin tien yli viritettyyn" ansanaruun"

Vierailija

Kyseessä pyöräteiden risteys, missä itseeni nähden vasemmalta tullaan pusikon takaa, kun lähden kotoa. En huomannut tien toisella puolella pientareella ollutta koiraa lainkaan. Huomasin kyllä lenkkivaatteissa olevan tytön, joka oli tulossa sieltä pusikon takaa. Eli naru oli nätisti viritetty mäkeen niin että koira tuli useita metrejä edellä. Tyttö sanoi, että katso eteesi. Niinhän minä katsoinkin. Pientareelle en katsonut. Siinä on sellainen loiva oja. Sanoin tytölle, että mitä jos tuolta toisesta suunnasta olisi tullut koululaisia alamäkeen, etkö yhtään ajattele kun risteyksessä päästät koiran yli. Hän oli vain sitä mieltä että kyllä sitä sen verran eteensä pitää katsoa. Minulla oli kiire töihin, joten en ehtinyt jäädä läksyttämään enempää. Onneksi kohdallani oli ylämäki, vauhtini hiljainen ja en kaatunut. Jalkaan vähän sattui kun pistin sen maahan aika rajusti hiljaisesta vauhdista huolimatta. 

Tunnistatko itsesi, punatakkinen n. 20-v. tyttö, koulun lähellä tänä aamuna?  Tämä tyttö tuli siis vasemmalta, ja se osa päättyi siihen, missä itse olin menossa suoraan. Tytön olisin siis ehtinyt aivan hyvin väistää ja hänet kyllä näin. 

Kommentit (9)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansanaru? Miten koira ja tyttö liittyivät siihen?

Koiran fleksi oli ansanaru. Huomasitko lainausmerkit? 

Oikeen viritetty mäkeen.

Vierailija

No jaa, me tänään aamukävelyllä saatiin väistellä puolta tusinaa kamikazefillaristeja, jotka katsovat asiakseen posottaa kylkeä viistäen tuhattajasataa, äänetönnä, ilman valoja jopa. Ihmisillä ei ole näköjään minkäänlaista itsesuojeluvaistoa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No jaa, me tänään aamukävelyllä saatiin väistellä puolta tusinaa kamikazefillaristeja, jotka katsovat asiakseen posottaa kylkeä viistäen tuhattajasataa, äänetönnä, ilman valoja jopa. Ihmisillä ei ole näköjään minkäänlaista itsesuojeluvaistoa. 

Näitä näkee joka päivä myös näitä. Mutta näitä ehtii väistää, nämä eivät tule yllätyksenä eteen. En oikein koskaan ole ymmärtänyt, miten jonkun toisen törttöily on puolustus omaan. 

ap. 

Vierailija

Itellä kävi kerran niin, et syksyllä valaisemattomalla pyörä/kävelytiellä vanhempi akka kävelytti koiraa pitkällä fleksin päässä, tervehdin sen ja ajoin ohi samaan suuntaan kun sekin oli kulkemassa. En nähny eri puolella kävelyttäjänsä kans ojassa olevaa mustaa terrieriä, enkä välissä kulkevaa pikimustaa fleksin narua. Koirahan nous takarenkaan päälle kuristuksiin ja minä kaaduin, kun se nainen oli siinä fleksissä kiinni. Myönsi kyllä että oli hänen vikansa, kun anto olla koiran väärällä puolella tietä. Fleksi on kyl yks saatanan laiskan kävelyttäjän kapine, mitä ei pitäis käyttää varsinkaan yli 5kg painavilla koirilla..heti tulee omistajilla hallintaongelmia kun kävellään lähiöissä ja pitäis huomioida muutkin liikkujat tai toiset koirankusettajat.

Vierailija

Itselle kävin niin että työttö seisoi keskellä pyörätietä ja koira flexin päässä oikealla pyörätien vieressä. Kilautin kelloa, niin tämä tyttö peruutti lähelle vasenta reunaa. Otin ajolinjaa ihan vasempaan reunaan tytön taakse, niin hän "väisti" vielä enemmän vasemmalle ja jouduin koukkaamaan melkein ojan kautta ohi. En pysähtynyt ja tyttö jäi sinne puhisemaan kiukkuisena. En tiedä mitä hän kuvitteli että minun olisi pitänyt tehdä, jäädä odottamaan että koira saa torttunsa valmiiksi, vai hypätä pyörällä flexin narusta yli?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itellä kävi kerran niin, et syksyllä valaisemattomalla pyörä/kävelytiellä vanhempi akka kävelytti koiraa pitkällä fleksin päässä, tervehdin sen ja ajoin ohi samaan suuntaan kun sekin oli kulkemassa. En nähny eri puolella kävelyttäjänsä kans ojassa olevaa mustaa terrieriä, enkä välissä kulkevaa pikimustaa fleksin narua. Koirahan nous takarenkaan päälle kuristuksiin ja minä kaaduin, kun se nainen oli siinä fleksissä kiinni. Myönsi kyllä että oli hänen vikansa, kun anto olla koiran väärällä puolella tietä. Fleksi on kyl yks saatanan laiskan kävelyttäjän kapine, mitä ei pitäis käyttää varsinkaan yli 5kg painavilla koirilla..heti tulee omistajilla hallintaongelmia kun kävellään lähiöissä ja pitäis huomioida muutkin liikkujat tai toiset koirankusettajat.

Onhan se flexi ihan kätevä, mutte ei sovi sellaisille, joilla on vaikeuksia hahmottaa mitä ympärillä tapahtuu. Täytyy olla tarkkana ja ottaa koira viereen kun joku lähestyy.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat