Naapurin pikkupoika saa silittää saman rapun näykkiviä terrierejä, muttei minun lempeää saksanpaimenkoiraani :D

Vierailija

Huh huh. On toisilla ennakkoluulot tiukassa. Koirani saa vääntää vaikka rusetille ja se vain hymyilee. Naapuri-rapun jackrusselin terrierit näykkivät. Jopa omistajien oma lapsi on joutunut hakemaan käteensä tikit viime kesänä koska toinen koiristaan puri.

Kuitenkin aina kun kuljen pihan poikki, jos lapset ovat vaikka leikkimässä niin äiti komentaa "Älkää menkö lähelle, nuo on sellaisia tappajakoiria"

:D

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Onpa asiatonta naapuriltasi. 

Oletko puhunut hänen kanssaan? Saksanpaimenkoira on hienoin rotu oikeissa käsissä. Tällaiset terrierit juuri usein ovat niitä arvaamattomia purijoita. Onko hänellä jokin huono kokemus juuri sakemannista vai miksi suhtautuu noin vihamielisesti?

Toisaalta voit antaa asian olla... huutelee, mitä huutelee. Ikävä juttu, että istuttaa lapseensa pelon.

Vierailija

Huhhuh, miten typerä aikuinen. Meillä on kultainennoutaja, jota lapset tulevat aina lempeän ulkonäön takia silittelemään. Sen sijaan veljeni rottweilerille (kiltti ja hyvin tottelevainen koira tämäkin) ei löydy lapsia paijaamaan. 

Outoja ennakkoluuloja, vaikka ensin pitää toki kysyä että saako silittää. 

Vierailija

Tuttavapiirissä ja naapurustossa on lukemattomia koiria. Suurin osa tosi ystävällisiä rotuun katsomatta. 

Mutta kyllä ne harvat ikävät yksilöt löytyvät nimenomaan pikkuroduista ja erityisesti terriereistä. 

Johtuuko tämä sitten siitä, että esim. saksanpaimenkoiraa ei ota täysin koiran koulutuksesta kokematon ihminen? Sen sijaan pikkurotuja otetaan jopa lapsille leikkikaluiksi, kun mistään mitään ei ymmärretä. 

Oletko sanonut reippaasti, että kyllä tätä (nimi) voi hyvin tulla silittämään? Oletko siis tehnyt selväksi, että kyseessä on todella kiltti ja hyväkäytöksinen koira. Jos et, niin tee se! 

Jos ennakkoluulot totisesti ovat niin kovat, ettei tämä auta, niin ei voi mitään. 

Vierailija

Ketä kiinnostaa? Olette te koiranomistajat kyllä ihme sakkia, loukkaannutte jopa siitä, jos piskiänne ei haluta silittää. Jos lohduttaa niin minä en koske minkään rotuiseen koiraan, ihan riippumatta sen luonteesta. Koirat on ällöttäviä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No se terrieri ei nopeasti pysty tappamaan lastakaan, susikoira pystyy ;-(

Näinhän se on. Mutta se naapurin mies pystyy yhtä nopeasti tappamaan. Ei pidä istuttaa ennakkoluuloja ulkonäön, rodun, sukupuolen, iän tai uskontokunnan perusteella. 

Saksanpaimenkoiraan suhtaudun lähtökohtaisesti paljon luottavaisemmin kuin näin jack russeleihin. Niistä karsiutuu aggressiiviset tapaukset hyvin nopeasti piikille. Sen sijaan pikkukoirien hyökkäävyyttä kestetään pitkään, koska eihän ne saa kuin puremajälkiä aikaiseksi. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa? Olette te koiranomistajat kyllä ihme sakkia, loukkaannutte jopa siitä, jos piskiänne ei haluta silittää. Jos lohduttaa niin minä en koske minkään rotuiseen koiraan, ihan riippumatta sen luonteesta. Koirat on ällöttäviä.

Sinusta on asiallista solvata "tappajakoiraksi" huutelemalla pihapiirissä rauhallista ja kilttiä koiraa? Koirahan ei tätä sanaa ymmärrä, mutta isäntä/emäntä kyllä. 

Ei käsittääkseni ollut kyse siitä, että ap-omistaja varsinaisesti haluaisi koiraansa silitettävän. Oli kyse siitä, onko oikein huudella moista ja istuttaa lapsiinsa turhan koirapelon. 

PS. Itse olet ällöttävä! En tulisi silittämään, vaikka maksettaisiin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta on asiallista solvata "tappajakoiraksi" huutelemalla pihapiirissä rauhallista ja kilttiä koiraa? Koirahan ei tätä sanaa ymmärrä, mutta isäntä/emäntä kyllä. 

Ei käsittääkseni ollut kyse siitä, että ap-omistaja varsinaisesti haluaisi koiraansa silitettävän. Oli kyse siitä, onko oikein huudella moista ja istuttaa lapsiinsa turhan koirapelon. 

Koiraa kuule saa solvata ihan oman mielensä mukaan, vai ajattelitko rikosilmoituksen tehdä asiasta :D? Ei kuulu muutenkaan sinulle tippaakaan, mitä "pelkoja" joku vanhempi lapseensa istuttaa. Keskity vaan omiin lapsiisi ja rakkiisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiraa kuule saa solvata ihan oman mielensä mukaan, vai ajattelitko rikosilmoituksen tehdä asiasta :D? Ei kuulu muutenkaan sinulle tippaakaan, mitä "pelkoja" joku vanhempi lapseensa istuttaa. Keskity vaan omiin lapsiisi ja rakkiisi.

Ei ehkä ihan näin! Jos huutelee ja solvaa naapuriaan ikään kuin koiran kautta jatkuvasti julkisesti, niin kyllä se saattaa täyttää kunnialoukkauksen tunnusmerkistön. 

Mutta tässä tapauksessa ei olla niin pitkällä käsittääkseni. 

Ei ole koiraa tällä hetkellä, kuoli puolisen vuotta sitten. Eli väärä osoite nyt vuodatuksellasi. Lapsia löytyy kyllä kolme kpl. 

Vierailija

Onhan toi vähän hassua, koska isommat koirarodut ovat yleensä rauhallisempia ja säyseämpiä. Pikkukoirat rähisevät ja purevat herkemmin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä ihan näin! Jos huutelee ja solvaa naapuriaan ikään kuin koiran kautta jatkuvasti julkisesti, niin kyllä se saattaa täyttää kunnialoukkauksen tunnusmerkistön. 

Mutta tässä tapauksessa ei olla niin pitkällä käsittääkseni. 

Ei ole koiraa tällä hetkellä, kuoli puolisen vuotta sitten. Eli väärä osoite nyt vuodatuksellasi. Lapsia löytyy kyllä kolme kpl. 

Ei satavarmasti täytä kunnianloukkauksen tai minkään muunkaan rikoksen tunnusmerkistöä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinusta olisi ok jos joku ennakkoluuloinen opettaa lapselleen pelkäämään kaikkia joilla on tatuointi (koska he ovat rikollisia ja epäluotettavia), kaikkia tummaihoisia, etenkin miehiä (koska he ovat raiskaajamurhaajapahoinpitelijöitä ja kuuluvat varmasti isikseen), kaikkia romaneja (koska ne huijaa ja varastaa), kaikkia hevareita (koska ne on saatananpalvojia) jne? Eli omien ennakkoluulojen ja pelkojen aivopeseminen lapsiinsa on ihan ok juttu? 
Tiedätkö, että niillä lapsilla, jotka on aivopesty pelkäämään jotain tiettyä asiaa, vaikkapa sakemanneja tai muita koiria, menee todella pitkään, ennenkuin he pääsevät irrationaalista peloistaan pois. 

T: yksi joka on kouluttanut "verikoirista" paasaavaa ihmistä ihan muutamaankin otteeseen. Ja joo. Minulla myös on koiria. Vieläpä amstaffeja ja amerikan bulldoggeja. (kyllä, useita). Kohtaan usein todella typeriä ennakkoluuloja etenkin amstaffeja kohtaan, joiden luonteeseen ei kuulu minkäänlainen aggressiivisuus. Eikä kuulu muuten kotikoiralinjaisen russelinkaan luonteeseen. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinusta olisi ok jos joku ennakkoluuloinen opettaa lapselleen pelkäämään kaikkia joilla on tatuointi (koska he ovat rikollisia ja epäluotettavia), kaikkia tummaihoisia, etenkin miehiä (koska he ovat raiskaajamurhaajapahoinpitelijöitä ja kuuluvat varmasti isikseen), kaikkia romaneja (koska ne huijaa ja varastaa), kaikkia hevareita (koska ne on saatananpalvojia) jne? Eli omien ennakkoluulojen ja pelkojen aivopeseminen lapsiinsa on ihan ok juttu? 
Tiedätkö, että niillä lapsilla, jotka on aivopesty pelkäämään jotain tiettyä asiaa, vaikkapa sakemanneja tai muita koiria, menee todella pitkään, ennenkuin he pääsevät irrationaalista peloistaan pois. 

T: yksi joka on kouluttanut "verikoirista" paasaavaa ihmistä ihan muutamaankin otteeseen. Ja joo. Minulla myös on koiria. Vieläpä amstaffeja ja amerikan bulldoggeja. (kyllä, useita). Kohtaan usein todella typeriä ennakkoluuloja etenkin amstaffeja kohtaan, joiden luonteeseen ei kuulu minkäänlainen aggressiivisuus. Eikä kuulu muuten kotikoiralinjaisen russelinkaan luonteeseen. 

Tässä taas kulminoituu koiranomistajien omituinen minäjamunkoira-ajatusmaailma. Sinä ehkä suhtaudut piskeihisi kuten ihmisiin, minä en. Koira on minulle täysin arvoton elukka ja suhtaudun siihen sillä tavoin, ts. jätän ne kokonaan huomiotta. Ihmiset ovat aivan eri juttu, tosin sinun voi se olla vaikea tajuta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

en halua että minua heitellään mädillä tomaateilla jos oikein pyytäisin lapsia silittämään koiraani. :D ap

Hupsista. Aika ennakkoluuloista.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat