kaameeta

Vierailija

Mä oon pulassa ja ihan hukassa. Eli semmonen tilanne, että yks mies kiristää mua alastonkuvilla jotka lähetin sille ennen kuin aloin seurustelemaan. Suhde on ihan tuore ja tuo mies sano että lähettää ne alastonkuvat mun miehelle ja kertoo muitakin sellasia juttuja jota en iki maailmassa haluaisi kenenkään kuulevan ja kiristää yhdellä asialla. Voinko ilmottaa vaan poliisille tästä ja ne saa ne kuvat pois tolta ja voitan jutun? Teenkö netisäs rikosilmotuksen vai soitanko poliisille? Mulla ei oo mitään todisteita tästä nyt paitsi jos puheluita voi kuunnella jälkkeenpäin

Kommentit (11)

Vierailija

Ilmoittaisin poliisille itse. Tietenkin kiristäjän puheluja voi varmaan salaa nauhoittaa, mutta en tiedä onko asialla lainvoimaa. Varmaan poliisilta saa enemmän selville. Oman mieheni kanssa minulla on sen verran hyvä suhde että sanoisin miehelle asiasta varmaan suoraan ja kertoisin suhdetta edeltävistä kuvista. Mitä niin hirveää se mies voi muka sinusta tietää että se rikkoisi suuden suhteesi. Jotkut panojutut nyt eivät varmaan siihen riitä kun seksiä ihmiset muutenkin harrastaa.

En tiedä saako poliisi kuvia pois, mutta ovatpahan ainakin tietoisia asiasta jos yritykset jatkuvat. Luultavasti kuvia ei saa mitenkään tuhottua, koska niistä voi olla useammat kopiot eri nettipalveluissa, pilvipalveluissa, koneella, puhelimessa tms.

Tämän takia ei kannattaisi lähettää alastonkuvia ainakaan sellaisia, joissa näkyy naama.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mä oon pulassa ja ihan hukassa. Eli semmonen tilanne, että yks mies kiristää mua alastonkuvilla jotka lähetin sille ennen kuin aloin seurustelemaan. Suhde on ihan tuore ja tuo mies sano että lähettää ne alastonkuvat mun miehelle ja kertoo muitakin sellasia juttuja jota en iki maailmassa haluaisi kenenkään kuulevan ja kiristää yhdellä asialla. Voinko ilmottaa vaan poliisille tästä ja ne saa ne kuvat pois tolta ja voitan jutun? Teenkö netisäs rikosilmotuksen vai soitanko poliisille? Mulla ei oo mitään todisteita tästä nyt paitsi jos puheluita voi kuunnella jälkkeenpäin

Oletko sinä nauhoittanut "kiristäjän" ne puhelut joista mahdollinen uhkaus käy selvästi esille? Vaikka soittaisit nauhoitetta poliisille, niin et sä siinä mitään "voita". Poliisi voi korkeintaan olla mieheen yhteydessä ja muistuttaa ettei yksityisyyttä loukkaavaa materiaalia saa ilman kuvattavan lupaa julkaista. Se, mitä sä olet sanonut omista asioistasi ko.miehelle, ei ole mitään näyttöä, joten jos hän niistä lavertelee - jätä juorut omaan arvoonsa.

Vierailija

Yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen on Suomen rikoslain mukaan rangaistava teko, joten kyllä sen miehen tarvittaessa kuseen saa jos se meinaa alkaa niitä kuvia jakelemaan.

Vierailija

Toisekseen, oma miehesi on varmaan nähnyt sinut alasti, joten mitä sitten vaikka laittaisi alastonkuvat miehellesi. Tuskin miehesi sinua neitsyeeksi luulee?  Jos olet lähelle 30-vuotias niin kaikilla on jo historiaa tuossa vaiheessa.

Vierailija

Mutta eivätkö kuvat ole miehen omaisuutta ja eikö hän saa tehdä niillä mitä haluaa?

Tietenkään kiristys ei ole sallittua, mutta millä tavalla tämä mies sinua kiristää? Kerroit vain että hän uhkasi lähettää kuvia miehellesi JOS?

Itse myös kertoisin nykyiselle miehelle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mutta eivätkö kuvat ole miehen omaisuutta ja eikö hän saa tehdä niillä mitä haluaa?

Tietenkään kiristys ei ole sallittua, mutta millä tavalla tämä mies sinua kiristää? Kerroit vain että hän uhkasi lähettää kuvia miehellesi JOS?

Itse myös kertoisin nykyiselle miehelle.

Kuvia ei saa julkaista ilman kuvattavan lupaa. Eli jos kyseessä ei ole ammattikuvaaja ja ap ei ole luovuttanut oikeuksia kuviin allekirjoittamalla mitään, niin silloin toiminta on luvatonta koska kyseessä ei ole kuitenkaan ilmeisesti julkisella paikalla otetut kuvat. Toisekseen jos ap on lähettänyt kuvat miehelle itse ja ottanut ne itse niin ap omistaa niihin kaikki oikeudet.

Vierailija

Ei millään pahalla, mutta miksi vitussa annat kuvata itseäsi? Ja toiseksi varmistaisit että kuvat hävitetään tai ne siirtyy sinulle. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

--

Ihan vaan sellainen pointti, että itse olen nauhoittanut puhelinkeskusteluja itseni ja uhkailija osapuolen välillä . Poliisi kuunteli äänitteetja totesi niiden olevan laittomia, sillä toinen osapuoli ei tiennyt minun nauhoittavan puheluita. Toinen osapuoli voi siis nostaa syytteen myös sinua vastaan eli ei kannata. Ehkei kiristävä osapuoli sinun tilanteessasi tiedä tästä kyseisestä pykälästä, niin sinä voit sanoa hänelle että olet nauhoittanut hänen uhkailunsa kuvista ja viet asian poliisille jos toteuttaa puheensa..

Vierailija

T

Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan sellainen pointti, että itse olen nauhoittanut puhelinkeskusteluja itseni ja uhkailija osapuolen välillä . Poliisi kuunteli äänitteetja totesi niiden olevan laittomia, sillä toinen osapuoli ei tiennyt minun nauhoittavan puheluita. Toinen osapuoli voi siis nostaa syytteen myös sinua vastaan eli ei kannata. Ehkei kiristävä osapuoli sinun tilanteessasi tiedä tästä kyseisestä pykälästä, niin sinä voit sanoa hänelle että olet nauhoittanut hänen uhkailunsa kuvista ja viet asian poliisille jos toteuttaa puheensa..

Tää ei muuten pidä paikkaansa. Omia puheluitaan saa kuka tahansa nauhoittaa, se on täysin laillista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat