Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttaako jos alkaa positiiviseksi väkisin?

Vierailija

90% ajatuksistani on ollut lähes koko ikäni negatiivisia. Jos yritän ajatella positiivisesti, se tuntuu suorastaan oksettavalta. En ymmärrä miksi tunnen koko ajan masennusta, vihaa, katkeruutta, epäonnistumisen tunnetta jne. En jostain syystä halua kuitenkaan olla positiivinen. Haluaisin kyllä muuttua, mutta heti kun yritän keskittyä johonkin positiiviseen, se tuntuu teennäiseltä, valheelliselta ja jopa jollain tavalla negatiiviselta.

Kommentit (13)

sepBo
Seuraa 
Liittynyt5.9.2015

Ei ajatusten muuttamista tarvitse tehdä keinotekoisesti ja väkisin, ne muuttuvat itsestään positiivisemmiksi, kun mieliala muuttuu. Itse en myöskään pidä siitä, että väkisin yrittäisin ajatella positiivisesti.

Ajatuksia on sen sijaan käsiteltävä jollain tavoin, jolloin niitä ei ota niin tosissaan. Niiden tosissaan ottaminen on pahinta mitä on. Puhu vaikka ääneen ajatuksiasi tai kirjoita paperille niitä. Ohjeita löytyy kyllä netistäkin kaiketi. Sellainen kirja on hyvä ajatusten kanssa kuin "Vapaudu mielesi vallasta ja ala elää". Tieteellisesti tutkittua juttua. Itsellä auttanut, kun välillä otan ajatuksiani liian vakavasti ja masennun sen vuoksi.

http://skttampere.com/kirjakauppa/skt-oy/hayes-steven-c-smith-spencer-va...

elvis elää
Seuraa 
Liittynyt30.10.2015

Kyllä sisäistä puhetta täytyy muuttaa, jos se on koko ajan negatiivista. Kielteisyydestä ei ole mitään hyötyä, se vain pahentaa fiilistä. Tähän on useita oppaita, esim. Bourne: Vapaaksi ahdistuksesta. Kirjoitat ap, että 90 % ajatuksistasi on negatiivisia - mutta sittenhän jo 10 % ajatuksistasi on positiivisia!

intj
Seuraa 
Liittynyt28.10.2015

Omia ajatuksia ja tunteita ei kannata ottaa liian vakavasti. Ne ovat vain mielesi tuotteita, eivät tosiasioita. Jos jokin asia tuntuu kurjalta, kyseessä on vain mielesi tekemä tulkinta asiasta, ääni, joka väittää sinulle: "Tämä on ihan skeidaa!" Mutta niin kuin kaikki takapenkin huutelijat, mielikin voi olla arviossaan täysin väärässä. Sitä ei tarvitse uskoa, eikä siitä tarvitse välittää.

intj
Seuraa 
Liittynyt28.10.2015

Eikö sinusta ole yhtään kummallista, että tietoisesti luomasi positiiviset ajatukset tuntuvat feikeiltä ja teennäisiltä, mutta ihan samasta mielestä peräisin olevat negatiiviset ajatukset ovat sinusta aitoja ja tosia? Mikä niistä sen todempia tekee?

Vierailija

Tuolla tyylillä väkisin positiviiseksi alkaminen on vain ahdistavaa ja ajan myötä masennut. Ala sen sijaan etsiä pieniä asioita, jotka tekevät sinut onnelliseksi. Älä keskity liikaa, vaan tee pieniä asioita. Aloita vaikka kirjoittamalla lista asioista, jotka miellyttävät sinua. Ihan pienistä. Tee pieniä asioita, jotka saavat sinut hyvälle tuulelle. 

Tasan ei mene lahjat, sillä minua melko monikin pitää ärsyttävänä, koska olen aina niin hyväntuulinen ja löydän melkein kaikesta jotain hyvää - rajansa toki siinäkin. Mulla tahtoo se ns. lasi olla aina puoliksi täynnä. 

Vierailija

Voihan sitä hautoa katkeruutta maailmaa vastaan. Muuttaa kun alkaa kantaa vastuuta ja myöntää että omat Valinnat vaikuttavat tulevaisuuteen, silloin voi päästä eteenpäin. Esim. Töissä - kun päätin että jatkan vuoden ja valitsen olla täällä töissä, sain ylennyksen. Sitä ennen hauskin vain angstia, että työ jota tein ei Sovi mulle. 

Vierailija

joku yx kirjoitti:

Ei ajatusten muuttamista tarvitse tehdä keinotekoisesti ja väkisin, ne muuttuvat itsestään positiivisemmiksi, kun mieliala muuttuu. Itse en myöskään pidä siitä, että väkisin yrittäisin ajatella positiivisesti.

Ajatuksia on sen sijaan käsiteltävä jollain tavoin, jolloin niitä ei ota niin tosissaan. Niiden tosissaan ottaminen on pahinta mitä on. Puhu vaikka ääneen ajatuksiasi tai kirjoita paperille niitä. Ohjeita löytyy kyllä netistäkin kaiketi. Sellainen kirja on hyvä ajatusten kanssa kuin "Vapaudu mielesi vallasta ja ala elää". Tieteellisesti tutkittua juttua. Itsellä auttanut, kun välillä otan ajatuksiani liian vakavasti ja masennun sen vuoksi.

http://skttampere.com/kirjakauppa/skt-oy/hayes-steven-c-smith-spencer-va...

Väärässä olet. Faktat faktoina. Jos esim. tämä maailma on suunniteltu niin, että työpanokset varastetaan, niin sillä ei ole mitään tekemistä ajatuksien kanssa, vaan faktojen.

Silloin ne ON varastettu.

Vapaassa maailmassa voisi mennä metsään hakemaan puut ja rakentaa talon. Ei tarvitsisi maksaa kiskureille tyhjästä. 

Varkaat tapettaisiin jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä hautoa katkeruutta maailmaa vastaan. Muuttaa kun alkaa kantaa vastuuta ja myöntää että omat Valinnat vaikuttavat tulevaisuuteen, silloin voi päästä eteenpäin. Esim. Töissä - kun päätin että jatkan vuoden ja valitsen olla täällä töissä, sain ylennyksen. Sitä ennen hauskin vain angstia, että työ jota tein ei Sovi mulle. 

Maailma on deterministinen, joten olet väärässä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat