Miten pienellä rahalla yksi aikuinen ihminen syö esim. viikon?

Vierailija

Tiiän kyllä et aika pienellä pärjää, mut omakohtasia kokemuksia kaipaisin....

Kommentit (9)

Vierailija

0€ on minulla paras saavutus. Tosin sillä viikolla meni rahaa paljon alkoholiin, mutta 7 päivää tuli oltua syömättä (6 känni + 1 krapula), alkoholin kaloreilla ilmeisesti pärjää hyvin.

Vierailija

Laatikkoja, keittoja, puuroa. Ei siinä kovin paljon rahnaa mene, itse syön esimerkiksi makaronilaatikkoa varmaan viikon. Laitan aluksi osan pakkaseen jne. Jauheliha lidlistä 4e 700g ja makaronia kilon onko se alle euro. Soijarouhe on joissakin kaupoissa sika halpaa, sitäkin kannattaa kokeilla. Vihanneksia kun työntää kaikkiin niin tulee täyttävää.

Vierailija

Jauhot ja makaroni maksavat halvimmillaan vain joku 30 senttiä kilo ja niistä saatava energiamäärä on aika iso. Veteen sekoittamalla voi tehdä esim. puuroa tai leipää.

Jos laihtuminen viikon aikana on ok, niin epäilen että pärjäät hyvinkin sillä kilolla jauhoja. Ts. ruokakustannuksiksi tulee 30 senttiä.

Vierailija

En nyt ihan tarkkaa laskelmaa pysty antamaan mutta: Puurohiutauleet on halpoja, paketista irtoo varmaan muutamankin viikon verran. Lidlissä makaroni 15snt/400g. Soijarouhetta ja punasia linssejä; viikon tarpeet saa alle eurolla. Jotain juureksia lidlistä jos ne on tarjouksessa ehkä 60snt/kilo niin saa vähän vaihtelua niihin ruokiin. Jos lähellä on sellainen kauppa josta voi dyykata niin sieltä saa yleensä leikkeleet + leivän vielä vähän täydentämään.

Jos tulee hyvät dyykkaussaaliit ja on hyvät tarjoukset niin pystyn kyllä pääsemään alle 10e viikko ja saamaan tarpeeksi energiaa välttämään pahimmat puutostilat. Parhaimillaan kait siellä jossain 5e kieppeillä ollut noi ruokakulut.

t. opiskelija

Vierailija

Riippuu siitä, onko tarkoitus pysyä vain hengissä vai oikeasti saada jotain ravinteitakin ja ruuan kautta nauttia elämästä. Jos ensimmäinen, niin pussillinen soijarouhetta ja pari pussia makaronia = makaronilaatikko, vähän hernemaissipaprikaa kasvikseksi, puuroa aamulla ja illalla, itse tehtyjä sämpylöitä halvimmalla mahdollisella margariniilla. 10-15 euroa. 

Vierailija

En osaa sanoa tarkkaan, mutta hyvin pienelläkin. Tosin tähän ajatukseen liittyy se oletus, että tasapainoisen ravinnon saanti on yleensä turvattua eli ettei ole pitkällä aikavälillä puutetta ravintoaineista, vitamiineista, kivennäis- ja hivenaineista ym.

Itse olen pärjännyt varmaan tosi pienellä summalla viikon aina silloin tällöin. Minulla on Lidl lähellä. Sieltä saa joitakin ruokatarpeita tosi halvalla, kuten maitoa, pastaa, leipää ja kananmunia. Esim. 2 l maitoa 1,5 e, 2 pussia tummia makaroneja 46 senttiä, 3 pussia reissumiestä 84 senttiä, 10 kananmunaa 1,05 e. Yhteensä noin 4 e.

Sitten jostain tarjoushedelmiä, voi löytää noin e/kg eli 2 kg n. 2 e, pakastevihanneksia 3 pussia n. 1,5 e, vielä jotain rasvaa yksi rasia n. 1,5 e, ehkä kalapuikkoja n. 2 e. Yhteensä 7 e. 

Näistä tuli 11 e.

Vierailija

Hernekeiton teko on tosi helppoa ja vaivatonta. Keittoa voi myös pakastaa.

Lidlessä on halvinta levitettä leivälle. Ihan yhtä hyvää kuin puolta kalliimmat muissa liikkeissä.

...tosin herneitä ei myydä Lidlessä...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat