Onko kaikilla hiusten pidennyksiä?
Mä olen aina haaveillut paksuista ja pitkistä hiuksista ja tuntuu, että kaikilla on sellaiset hiukset. Tai sitten se kamala kouvolatukka, sellaista en halua.
Joka tapauksessa olen ihan vihreänä kateudesta ihmisten upeista hiuksista. Useimmilla on vielä tosi kiiltävät ja hyvännäköiset, eivät ainakaan näytä pidennyksiltä.
Onko siis jotain ihanaa tuotetta, joka kasvattaa oikeita hiuksia ja tekee niistä kauniit ja sileät? Vai pitääkö tässä rikastua ja alkaa ravaamaan kuukauden välein kampaajalla pidennyksiä hoitamassa ja laittamassa?
Kommentit (20)
Mulla on pitkät ja paksut, omat hiukset. En hoida mitenkään ihmeellisesti, enkä edes muista milloin olisin viimeksi käynyt kampaajalla.
On ehkä väärin sanoa, että en hoida hiuksia mitenkään ihmeellisesti - oikeasti hoidan niitä hävyttömän huonosti. Shampoo ja hoitoaine on ainoat hoitotuotteet. Anna kuivua itsekseen.
Tangle Teezerin ansiosta takkuja tulee paljon vähemmän kuin aiemmin, joten voin olla jopa monta päivää harjaamatta hiuksia...
No minä ainakin käytän päivittäin kuutta eri hoitotuotetta hiuksiin, kokonaisuudessaan yhdeksää. Kuukaudessa ne maksaa yhteensä noin sata euroa.
Satunnaisesti on myös klipsi- tai micro loop-pidennyksiä.
T: pitkät, kiiltävät ja paksut hiukset.
Mulla on käynyt sitten huono tuuri. Mun äidillä on nuorena ollut peppuun saakka pitkät hiukset. Edelleen eläkeikäisenä on paksut hiukset. Mun isälläkin on ihan tuuheat hiukset ja mun veljellä vielä paksummat.
Mä vain olen tälläinen, jonka hiukset ei kasva olkapäitä pidemmälle ja ihan liian usein mulla on valtava karvakato, johon ei auta edes vitamiinien syöminen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No minä ainakin käytän päivittäin kuutta eri hoitotuotetta hiuksiin, kokonaisuudessaan yhdeksää. Kuukaudessa ne maksaa yhteensä noin sata euroa.
Satunnaisesti on myös klipsi- tai micro loop-pidennyksiä.T: pitkät, kiiltävät ja paksut hiukset.
Mä taas käytän yhtä tuotetta: oliiviöljysaippuaa. Eli ne geenit, ne geenit!
2
Kolmonen! Mitä kaikkea sä käytät hiuksiisi?
ap
Vierailija kirjoitti:
Satunnaisesti on myös klipsi- tai micro loop-pidennyksiä.T: pitkät, kiiltävät ja paksut hiukset.
Mulla on kyllä muutakin elämää kun hiusten hoito :D No jotkut jaksaa....
2, miten pitkät sun hiukset on? Osaatko sanoa mitan senttimetreinä?
Nimim. niin pitkät, että täällä joskus kommentoitu ylipitkiksi
Mistä olet ostanut oliiviöljysaippuaa? Se ei rasvoita hiuksia? Käytätkö jotain hoitoainetta vai riittääkö tuo saippua?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas käytän yhtä tuotetta: oliiviöljysaippuaa. Eli ne geenit, ne geenit!
2
Niinoä, geeneillä on iso osuus tässä asiassa.
Tosiaan, hiukseni ovat kyllä luonnostaankin kiiltävät ja paksut, mutta kun haluan niiden näyttävän vieläkin kiiltävämmiltä ja paksummilta. Aloitin vuosia sitten yhdellä tuotteella ja se on ajan mittaan laajentunut ja laajentunut, kun etsin aina keinoja saada hiuksista entistäkin näyttävämmät ja kauniimmat. Aikamoinen noidankehä toisaalta.
T: 3
Vierailija kirjoitti:
2, miten pitkät sun hiukset on? Osaatko sanoa mitan senttimetreinä?
Nimim. niin pitkät, että täällä joskus kommentoitu ylipitkiksi
Äh, siis tarkoitettu 1:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kyllä muutakin elämää kun hiusten hoito :D No jotkut jaksaa....
Niin on minullakin, erittäin aktiivinenkin elämä kaikenlisäksi. :)
T: 3
Vierailija kirjoitti:
ap
Shampoo, hoitoaine, tehohoito, hiuksiin jätettävä hoitoaine, hoitosuihke (kahta erilaista), hiusöljy, silkkitipat, hiuspuuteri, lämpösuoja jne
Geenit vaikuttavat, totta kai, mutta eivät yksinään. Ravitsemus on erittäin tärkeä, sillä todellisuudessa hiuksien kuntoon voi vaikuttaa vain sisältä päin, sanokoot erilaisten käsittelyaineiden mainokset mitä tahansa. Nykyään näkee paljon ylihoidettuja hiuksia, siis kuivaa takkua, josta luontainen kiilto puuttuu kokonaan. Siihen ei auta muu kuin sakset ja ravitsemuksen uusarviointi. Ja pesuvälien harventaminen. Mitä useammin tukkaasi peset, sitä enemmän ne menettävät kiillostaan, koska hiusten luontainen rasva pestään pois. Päänahka kuivuu ja yrittää sitten epätoivon vimmalla korjata tilannetta erittämällä hurjat määrät talia. Ja hiukset makaavat sitten pitkin päätä kuin vasikan nuolemat. Maltillinen hoito ja hyvä leikkaus ovat monen tukan pelastus.
Itselläni on ristiselkään asti ulottuvat, melko paksut hiukset. Ihan omat ovat.
En käytä niihin muuta kuin suomalaista mustikkashampoota sekä kesäisin hoitoaineitta (hiukset kuivuvat itselläni kesäisin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Shampoo, hoitoaine, tehohoito, hiuksiin jätettävä hoitoaine, hoitosuihke (kahta erilaista), hiusöljy, silkkitipat, hiuspuuteri, lämpösuoja jne
Sulla on sitten tosi huonokuntoiset hiukset ja kuivat/+kuiva päänahka, jos kaiken ton läträät hiuksiis ja on niinku ok ja "hyvännäköiset". Toivottavasti et sentäs joka päivä noita kaikkia laita, muuten sun hiukset ei pääse luonnollisesti "toteuttamaan" itseään. Aikas sairasta, jos järjellä ajattelee.... ja veikkaan, että hiukses näyttää pikemminkin latteilta ja elottomilta = liimaletti kuin paksuilta ja kiiltäviltä = upeat Hollywood hiukset. Kukaan vain ei uskalla sitä sulle sanoa. Harmi.
Minä, jos kaiken tuon tunkisin hiuksiin pesun jälkeen, niin saisin olla parin tunnin päästä pesemässä rasvaletin uudestaan. Siksi en käytäkään hoitoaineita, kun oma rasvatuotanto pitää huolen hiusten hyvinvoinnista. Pesen vain Lushin palashampoolla, pari erilaista ja niitä käytän vuorotellen ja annan kuivua itsekseen. Kampaan sitten vasta, kun on lähes kuivat. Enkä edes värjää, vaikka harmaita jo onkin. Näin toimimalla hiukseni ovat terveet, kiiltävät, ilmavat ja paksut ( puolipitkät, koska vasta kasvatan ).
Ongelma no 1: värjäys. Lopeta se niin huomaat eron. Eikä mitään silikonihoitoja vaan mahdollisimman vähän latistavia tuotteita. Aloita vaikka syväpuhdistavalla ja jatka siitä. Myös kuivashampoo lisää kivasti tuuheutta.
Minulla on pitkät hiukset ilman pidennyksiä, ohuet kyllä, mutta niitä on paljon ja menevät luonnostaan kiharaan, joten näyttävät tuuheilta. En käy ikinä kampaajalla ja käytän vain ns. hippimetodeja (öljyjä ja mausteita jne, en mitään kampaamokamaa), kun päädyin joskus muinoin lukemaan tlhc (the long hair community discussion) foorumia.
Tämä toimii minulla, toisella joku toinen. Geeneillä suuri osuus asiaan.
Minulla on nykyisin peppuun asti tukka, paksukin on, vaikka minulla on huonot geenit. Kaikilla sukulaisillani on ohuet hiukset jotka eivät kasva pitkiksi. Näin minullakin oli teini-ikään asti. Kasvatin tukkaani 6 vuotta ja ne kasvoivat vain olkapäille asti, ei sen pidemmälle.
Sitten aloin kasvissyöjäksi ja hiukseni alkoivat paksuuntumaan ja kasvoivat pituutta. Jätin silikonituotteet pois ja aloin vielä vegaaniksi ja nyt tukka vaan kasvaa ja kasvaa. Eli kyllä ruokavaliolla voi vaikuttaa. Suosittelen lisäämään ruokavalioon hyviä kasviöljyjä ja syömään kasviksia mahdollisimman värikkäästi.
Käytän luontaistuotekaupan shampoota ja hoitoainetta, ne riittää. Fööniä tai suoristusrautaa en käytä.
Ap, tiedän miltä tuntuu kun itsellä on ohut ja lyhyt tukka ja kadehtii muiden pitkää tukkaa. Itselläni oli se ennen vanhaan, pitkä tukka tuntui vain haaveelta.
p.s. jos tukkaa lähtee paljon niin kannattaa sulkea sairaudet pois esim. kilpirauhasvaivat.
Kyllä siinä on geeneillä aika suuri osuus asiaan. Mä en hoida hiuksiani mitenkään ja mulla on pitkä, paksu ja hyväkuntoinen tukka.