Jopo on huono ostos

Vierailija

siis polkupyöränä käsittämättömän raskas polkea, vaarallisen hutera ja ominaisuuksiinsa nähden erittäin kallis.

Kommentit (10)

käyttäjä-11285
Seuraa 
Liittynyt4.9.2015

Hutera? Millä tavalla? Mun työmatka on 2,5 km (kaupungissa) ja poljen sen kesät-talvet Jopolla. Entinen työpaikka oli 11 km päässä, ja Jopolla vedin senkin. :) On Jopo toki kalliimpi kuin joku Biltema-pyörä, mutta nykyään kun ovat taas made in Finland, mielelläni maksan vähän extraa. Raskas fillari toki on, mutta kunto kasvaa!

Vierailija

Ja lisäksi niin vitun typerän ja vastenmielisen näköinen. Aina tulee mieleen että on ollut pakko hankkia juuri jopo, koska se on "muotiaaah"

käyttäjä-11285
Seuraa 
Liittynyt4.9.2015

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäksi niin vitun typerän ja vastenmielisen näköinen. Aina tulee mieleen että on ollut pakko hankkia juuri jopo, koska se on "muotiaaah"

Ainakin täällä Helsingissä on muotia sellaiset tosi eleettömät ja kapearenkaiset, maantiepyörää muistuttuvat sinkulat/yksivaihteiset*. Jopo on kirjaimellisesti "jokaisen polkupyörä", ja sopii meille muodin kelkasta pudonneille tädeille. ;)

* http://41.media.tumblr.com/tumblr_ljthdovxmG1qclmabo1_1280.jpg

Vierailija

Itse haluan ajaa asennossa, jossa pääni on ylempänä kuin perze. En halua ajaa lujaa, enkä halua ajaa sentin paksuisilla renkailla, enkä pähkiä 200 vaihteen välillä tai yrittää jarruttaa jäässä olevilla käsijarruilla.

Jopon selässä istun kotoisasti kuin nojatuolissa. Säädän penkin alas, ja jalat yltävät maahan. Perzeeni ei sojota pystyssä ja voin käyttää normaaleita vaatteita. Ajan ylä- ja alamäet iloisen helposti yhdellä vaihteella. Jarrutan aina jalkajarrulla ja saan pitää käteni paikallaan. Renkaat rullaavat varmasti eteenpäin.

Lisäksi teinit katsovat jopoani kateellisena :D pakko myöntää sekin ilostuttava asia tähän loppuun.

Vierailija

Mainio pyörä kiireettömään kaupungilla kruisailuun, kiitos pystyn ajoasennon. Matkapyöräksi kehno vaikka olen minä muutaman 50-100km lenkinkin sillä ajanut. 6km työmatkat menee mukavasti.  Kallishan se on tekniikkaansa nähden, mutta ainakin suurempi osa siitä rahasta jää Suomeen kuin joistain halvemmista. 

Vierailija

Mä ajelin jonkun 18 vuotta vähän kuin maastopyörämäisellä naisten pyörällä, jossa vain käsijarrut ja vaihteita paljon. Kyllä sillä pääsi lujaa ja mäet helposti ylös kun sai vaihteet vaihdettua, oli ihan mukava sillä ajaakin.

Mutta kyllä tykkään nyt jopostakin joka mulla on, saa rennosti istua selkä suorana ja toisaalta on aika paljon enemmän haastetta päästä mäki ylös, kuin pyörässä jossa saa tosi kevyet vaihteet eli pääsee mäen kuin mäen. Kaikkia mäkiä ei toki edes jopolla pääse, ainakaan itse en pääse tosi jyrkkiä. On se raskaampi polkea kuin aiempi "maastopyörä" mutta eipä tuo haittaa, tuleepahan kuntoa samalla. Eikä tuo minusta huterallekaan tunnu. Tulee ajettua usein jotain 8km lenkkejä sillä ja sopii minusta pidempiinkin matkoihin, miksei sopisi, kyllä sillä tulee joku 15km myös joskus poljettua. Mutta en minä olekaan mikään kilpapyöräilijä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat