Rakentamisongelma

kaija mikkanen

hei

Rakennamme mieheni kanssa omakotitaloa ja meillä on muurarin kanssa ongelmia.

Asuinpaikkakunnallamme on  täällä etelä-suomessa käytössä piirinuohooja mutta päteekö sama systeemi myös muurareihin eli onko täällä piirimuurari niinkuin naapurimme kertoi meille, että paikallinen pelastuslaitos määrittää yhden muurarin joka saa vain ja ainoastaan muurata tällä paikkakunnalla tulisijoja.

kaipaisimme apua kipeästi sillä aika alkaa loppumaan sillä aiomme muuttaa jouluksi omaan kotiin.

Kommentit (11)

Vierailija

Ei minun käsittääkseni. Tulisijan saa muurata vaikka itse ja palotarkastaja tarkastaa sen. Tosin omasta rekentamisesta on 15 vuotta ja voi olla että pyrokratia ja korruptio on ulotettu muuraamiseenkin.

Vierailija

En ole ikinä kuullutkaan. Tosin muurari kannattaa valita juolella ja suositusten mukaan. Meidän tuli 150 km:n päästä ja maksoihan se, mutta oli yleisesti tunnettu hyvänä. Hyvillä on vaan kalenterit yleensä täynnä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kuka vain hyväksytty muurari saa muurata missä vaan Suomessa.

Mikä taho auktorisoi muurarit? Tietääkseni muuraamiseen ei ole mitään pätevyysvaatimusta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä taho auktorisoi muurarit? Tietääkseni muuraamiseen ei ole mitään pätevyysvaatimusta.

Luultavasti tulisijoja muuraavilla on jotain pätevyysvaatimuksia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti tulisijoja muuraavilla on jotain pätevyysvaatimuksia.

Luulemukset ei nyt riitä. Itse en ainakaan tiedä että mitään pätevyysvaatimusta olisi olemassa. Olen tehnyt itse mökille tulisija ja nuohooja kävi sen hyväksymässä käyttöö.

T. Kumpulan Platon

Kyllä meillä päin on käytössä piirimuurari ei kuka tahansa saa muurarata uunia.
Meillä mieheni on piirimuurari joka saa vain ja ainoastaan muurarata meidän kunnan alueella uuneja ja tuli sijoja.
Sinä joka olet muurannut itse uunin nii häpeä sinä rikollinen mies tai nainen joka saatoit perheesi henkenvaaraan sinut pitäisi tuomita vankilaan perheesi turvallisuuden vaarantamisesta siis todellakin häpeä samalla saatoit vaaraan perinteisen käsityöläis ammatin eli muurarit sinä surkimus jolla ei ole varaa palkata muuraria nii häpeä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Pyydä Satusetä.

Hienoa, että edes yksi kirjallisuusihminen on täällä.

Muuten en ole ikinä kuullut piirimuuraista mitään ja taloja on rakenneltu ja lähi-ihminen on rakennusmestari, joka valvonut kymmeniä työmaita.

Muurata voi, jos osaa, vaikka se satusetä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat