Olenko huono ihminen? Tämä on hätähuutoni

Paha ihminen

Olen yksinhuoltajanainen. En tupakoi tai käytä päihteitä. Minulla on minimipalkka. Käyn leipäjonossa, minulla on n. 150€/kk rahaa ruokaan. En välitä köyhyydestä. Olen luovuttanut. Tätä tämä on. Ei ole eikä tule prinssiä, joka pelastaa, vaikka sellaisia telkkarissa onkin.

Minua huolettaa lapseni. En pysty ostamaan uusia silmälaseja, vaikka niitä tarvitaan. Samaan aikaan seuraan, kun Suomeen rynnii hurja määrä ihmisiä, joiden elämän kustannan. Saavat ilmaiseksi kaikki asiat. Alkaen puhelimista, lasten tarvikkeista, juridisesta avusta jne.

Hädänalaisia pitää auttaa, mutta en voi sille mitään, että olen todella katkeroitunut. Ehkä olen paha ihminen kun koen kateutta.  

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Onko silmälaseissa jotain erityisvaatimuksia? Niitä saa netistä ihan luotettavilta ja osaavilta firmoilta muutamilla kympeillä (linsseistä riippuen). Optikot ja silmälasiliikkeet myyvät laseja ihan ryöstöhinnoilla.

Ei minimitulojen veroilla muiden elämää kustanneta. Ota selvää, voitko saada toimeentulotukea.

Vierailija

Sama täällä, kun vanha mummoni ei saa tarvitsemaansa apua vanhainkodissa, koska hoitajia ei ole vara palkata tarpeeksi. Vastaanottokeskuksia on kyllä vara perustaa jne.

Vierailija

150€ ruokaan lapselle ja aikuiselle, joopa joo. Mihinkähän ne kaikki rahat sitten menevät, kun kuitenkin toimeentulotukea saisit pelkästään perusosana yli 700€/kk? Ilmeisesti johonkin vippivelkoihin tai ylihintaiseen vuokra-asuntoon, eli ihan oma syy. Yksinhuoltaja saa myös helposti harkinnanvaraista tukea esim. juuri silmälaseihin eli valitus on täysin turhaa.

Vierailija

Aika paha kyllä samaa provoa laittaa viikosta toiseen. Kyllä siitä jossain vaiheessa aina kiinni jää, kun ei konseptia yhtää muuta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ikäväksesi on sanottava, että se prinssi tuli jo ja teit sen kanssa lapsen.

Olet valintasi jo tehnyt.

Juuri näin. Lisäisin vielä, että jos esim. talon tai asunto-osakkeen ostaa lainarahalla, lyhennykset on hoidettava vaikka elämäntilanne muuttuisi mihin tahansa. Muutoin asunto otetaan pois.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

150€ ruokaan lapselle ja aikuiselle, joopa joo. Mihinkähän ne kaikki rahat sitten menevät, kun kuitenkin toimeentulotukea saisit pelkästään perusosana yli 700€/kk? Ilmeisesti johonkin vippivelkoihin tai ylihintaiseen vuokra-asuntoon, eli ihan oma syy. Yksinhuoltaja saa myös helposti harkinnanvaraista tukea esim. juuri silmälaseihin eli valitus on täysin turhaa.

Tai sitten menee rahaa tupakkaan ja/tai kaljaan. Exä budjetoi noihin kuussa melkoisen summan, eikä kuulemma ollut pois ruokarahoista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen yksinhuoltajanainen. En tupakoi tai käytä päihteitä. Minulla on minimipalkka. Käyn leipäjonossa, minulla on n. 150€/kk rahaa ruokaan. En välitä köyhyydestä. Olen luovuttanut. Tätä tämä on. Ei ole eikä tule prinssiä, joka pelastaa, vaikka sellaisia telkkarissa onkin.

Minua huolettaa lapseni. En pysty ostamaan uusia silmälaseja, vaikka niitä tarvitaan. Samaan aikaan seuraan, kun Suomeen rynnii hurja määrä ihmisiä, joiden elämän kustannan. Saavat ilmaiseksi kaikki asiat. Alkaen puhelimista, lasten tarvikkeista, juridisesta avusta jne.

Hädänalaisia pitää auttaa, mutta en voi sille mitään, että olen todella katkeroitunut. Ehkä olen paha ihminen kun koen kateutta.  

No mut hei, ota sellanen pakolainen mieheksi itsellesi jos ne on kerran niin hyväosaisia.. Niiden ruhtinaalliset tuet kasvavat huimasti jos ottavat perheen elätettävikseen, sitten te saisitte ihan hirmu hyvät tuet. 

Koska pakolaisethan saa tosiaan ilmaiseksi ihan mitä vaan ja kamalasti rahaa siihen päälle. Ihan varmasti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä.

Se, mikä tässä ärsyttää on eriarvoisuus. Sinulla ei olisi noita huolia, jos olisit pakolainen 

Jos olisit pakolainen, huolesi käsittäisi raiskatuksi tulemisen pelon ja kokemuksen ja samaa pelkäisit lapsesi puolesta. Hengen menetyksestä puhumattakaan. Hienoa, että ihmisillä Suomessa on asiat niin hyvin, että kateus syntyy iphoneista, ei kuoleman tai kidutuksen pelosta.

Vierailija

Suomessa ei yksikään lapsi jää ilman silmälaseja vanhempien varattomuuden takia. Joten mars sosiaalitoimistoon, saat sieltä maksusitoumuksen lapsen prilleihin välittömästi. 

Jos olet huijari, niin peritään toki jälkikäteen. Kukaan ei muuten usko tuota 150 euroa ruokaan. Laskennallisesti teille pitää kaikkien asumiskulujen jälkeen jäädä elämiseen n. 800 euroa. Se on minimi, jonka toteutumisen takaa toimeentulotuki. 

Tietysti, jos kuulut niihin, että et suostu myymään mitään omaisuuttasi. Mummonmökki homehtuu Pohjois-Karjalassa jne., niin ei tipu toimeentulotukeakaan. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat