Onko petauspatjalla oikeasti väliä selän terveyden kannalta?

Vierailija

Mainoksissa näin sanotaan, ja mulla on aamuisin aina selkä kipeä. Jouduimme ottamaan vanhan petarin takaisin käyttöön, ja nyt rupesin miettimään että voisko selkäkivut tosiaan johtua siitä (patjat on hyvät). 

Kokemuksia, ja mistä petari kannattaisi ostaa? 

Kiitos!

Kommentit (10)

Vierailija

Ei tietenkään se pelkkä petauspatja yksinään siinä ratkaise, vaan koko kokonaisuus: sänky, patja(t), petauspatja. Mikäli sänky ja patja ovat ovat huonoja, ei sitä petatauspatjalla pelasteta. Toisaalta huonolla petauspatjalla voi kokonaisuuden pilata.

Petauspatjojahan on olemassa hyvin erilaisia. On sentin paksuisia vanutäytteisiä littanoita joita saa kympilla ja kymmenen sentin paksuisisia lateksivaahtokumisia jotka maksavat satasia. Onhan se selvä, että eroa on.

Vierailija

Liian pehmeä patja ja littana petari tekevät minun selkäni kipeäksi. Nyt on ollut 10 vuotta kovahko patja sekä paksu lateksipetari eikä selkävaivoista ole tietoakaan.

Vierailija

Kiitos vastauksista. 

Meillä on siis mun mielestä hyvä sängynrunko (tai en tiedä että siinä olisi mitään vikaa) ja hyvät, ei uudet eikä vanhat joustinpatjat (asko bonnell tms, toiselta puolelta kova ja toiselta pehmeämpi). Niihin oli ostettu myös sijauspatja samaan aikaan mutta kissapentele pissasi sille, ja otettiin vanha petari takaisin käyttöön. Se on kymmenisen vuotta vanha Piscina ja varmaan aika littaan nukuttu.

Paksu lateksipetari kuulostaa hyvältä.. Onko Ikean patjat ok vai huonoja?

AP

(p.s. käyn selkäjumpissa ja koitan pitää selästä muutenkin huolta kun olen istumatyöläinen)

Vierailija

Mulla on ikean petari paksua memory foamia melko jämäkän runkopatjan päällä, ollut jo monta vuotta. Ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Kun luovuin futonista, jolla ennen nukuin, niin monet sanoi että nyt sitten selkävaivat pahenee, mutta katit. Selkä voi paljon paremmin. Pidän tästä yhdistelmästä, eli itse sänky ei upota, mutta petari tekee sen ylellisen pehmeäksi ja muotoutuu vartalon mukaan. Maksoi muistaakseni parisataa tällainen parisängyn petari. Varmaan joku tempur olisi vielä parempi, mutta hinta-laatusuhde on tässä mielestäni erittäin jees.

Vierailija

Kyllä eron huomasi kun kärsin hirveistä selkäkivuista huonon sängyn takia. Pelkästään sijauspatja päädyttiin vaihtamaan, mulla oli sellanen "parinsentinpaksunenlittana" :D

ostin tempurin 10senttiä paksun memoryfoam patjan, ja päivän kohokohta on kammeta sänkyyn nukkumaan. 

Vierailija

Mitä ikinä päätätkin tehdä, älä osta mitään makuualustaa JYSKistä! Me teimme piheinä sen virheen ja nyt nukun sohvalla, koska selkäni ei kestä jyskin paskaa petaria tai patjaa. Vielä ei ole varaa ostaa tilalle uusia. Harmittaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitä ikinä päätätkin tehdä, älä osta mitään makuualustaa JYSKistä! Me teimme piheinä sen virheen ja nyt nukun sohvalla, koska selkäni ei kestä jyskin paskaa petaria tai patjaa. Vielä ei ole varaa ostaa tilalle uusia. Harmittaa.

Kääk, meillä on lapsen uuteen sänkyyn hankittu Jyskistä patja, ei pihiydestä vaan siksi että se on ainoa lähellä oleva huonekalukauppa (ei ole autoa). Se tuntuu kyllä hyvältä. 

Ei se minusta kovin halpa ollut, 125 e. 

AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ikean petari paksua memory foamia melko jämäkän runkopatjan päällä, ollut jo monta vuotta. Ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Kun luovuin futonista, jolla ennen nukuin, niin monet sanoi että nyt sitten selkävaivat pahenee, mutta katit. Selkä voi paljon paremmin. Pidän tästä yhdistelmästä, eli itse sänky ei upota, mutta petari tekee sen ylellisen pehmeäksi ja muotoutuu vartalon mukaan. Maksoi muistaakseni parisataa tällainen parisängyn petari. Varmaan joku tempur olisi vielä parempi, mutta hinta-laatusuhde on tässä mielestäni erittäin jees.

Nukutko selällä tai kyljellä, onko asennolla siis väliä kun valitsee petaria? Tämä yhdistelmä meinaan kuulostaa järkevältä.

AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onko se sijauspatja tämä? "Viskoelastinen vaahtomuovi reagoi lämpöön ja muuttuu kiinteäksi kylmyyden vaikutuksesta."

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat