hoitohenkilökunnalle kysymys (liittoasiaa)
Jos olet sijaisena 2v on sairaalan pakko vakinaistaa suhdettasi koska silloin on jatkuva tarve - tämä on laki niin kuin kaikki tiedämme. Kaikki tietää myös sen että meitä on satoja jotka ovat olleet yli 2-3-4 jne vuotta sijaisina eikä vielä vakipaikkaa. MUTTA tiedättekö te ketään joka olisi tehnyt tästä juttua luottamusmiehen kautta, lakimiehen kautta jne ja mitä on ollut seuraus? Liitosta sanottiin että kaikki pelkää tehdä ns numeroa tästä ettei jää ilman töitä. No totta sekin mutta nyt on sattunut juttu töissä joka tekee sen että mulla paloi kaikki sylinderit. Liitosta sanoivat että just joku tapahtuma yleensä saa ihmisen reagoimaan. Ja JOS he tämän takia (siis että otan yhteyttä liittoon ja ehkä lakimieheen) pistää mun työsuhde poikki (jatkunut jo yli 6v) mut kaikki mun jälkeen tulleille jatketaan on selvä syrjintätapaus. Mietin kyl että nyt tällä naisella alkaa tapahtuu....Mitä tiedätte asiasta ja uskaltaisitteko te ruveta?........
ottaisin kyllä luottamusmieheen yhteyttä ja alkaisin ajamaan asiaa, mikäli tapaus olisi " selvä" (tai työpaikan menetys ei varsinaisesti haittaisi - saisit siis muita/uusia töitä helposti). Olen sitä mieltä, että tällä alalla on jo syrjitty ihan liikaa ihmisiä! Ja mikään ei myöskään muutu niin kauan kun kukaan ei uskalla tehdä asialle mitään!
T: Samassa suossa oleva (nyt tosin älömalla)