Painonpudotus ei laihdutuskuuria

Vierailija

Nyt taas jälleen kerran olen siinä tilanteessa, että jotain tarvis tehdä. Painoa tullut taas sen verran paljon, että ainakin 10kg tarvis saada pois. Olen jojottaja ja näitä laihdutuskuureja on ollut ja mennyt, mutta aina sitä palaa samaan. Haluan pysyvän muutoksen. 

Näin lähti tämä viikko; syön aamulla noin 7.00 kaksi ruisleipää kahvin kanssa ja rahkaa marjoilla tai hedelmillä. Syön sekä töissä (noin 11.00) että iltapäivällä (noin 15.00/16.00) kunnon lämpimän ruuan. Olen kuitenkin yrittänyt pienentää ruoka-annosta. Puolet salaattia ja puolet ruokaa ja jos mahdollista niin vain vähän perunaa/pastaa, mieluummin täysjyväriisiä ja kasviksia. Salipäivinä syön vielä salin jälkeen rahkaa hedelmillä/marjoilla ja hedelmän. Muuten vain hedelmän enää illalla. Yritän juoda paljon vettä päivän aikana. 

Miltä kuulostaa? Iltaisin en ole ollut nälkäinen, kiitos kahden kunnollisen lämpimän aterian, mutta syönkö siis silti liikaa. Ekan kolmen päivän aikana lähtenyt jopa 1.5kg, mutta uskoakseni nesteet lähteneet liikkeelle. Salilla käyn 3krt/vko, mutta suosin enemmän pilatesta ja kehonhuoltoa kuin aerobista. Usein kyllä lämmittelen 10-15min kuntopyörällä/kautta crossingilla ennen pilateatuntia.

Kommentit (3)

Vierailija

Paino, pituus ja fyysinen aktiivisuus? Eihän sitä muuten voi arvioida ruokamäärän sopivuutta. Laske kalorit. Ei sitä muuten tiedä, paljonko oikeasti syö. Ota kiloklubi tai kalorilaskuri avuksi. 

Vierailija

Pituus 168cm/paino 82kg ja kuten sanoin jumpissa käyn mutta yleensä kevyemmillä tunneilla. Ikää 45v. Enkä todellakaan jaksa mitään diettiä, että joutuisin laskemaan jotain kaloreita vaan tarvisin tervettä järkeä, jotta paino myös pysyisi poissa järkevällä ruokavaliolla.

ap

Vierailija

Ei onnistu kaloreita laskematta. Mitenkään muuten et opi tietämään syötkö sopivasti. Esim. Kiloklubi opettaa nimenomaan sitä järkevää syömistä, mutta siihen ei opi, jollei ensin analysoi sitä omaa syömistään. Kaloreita voi saada yllättävistä paikoista, itse järkytyin laihduttaessani ihan vaan siitä kuinka paljon kaloreita yhdessä keksissä on. Olen oppinut valitsemaan mieluummin suklaapalan, jos mieli tekee makeaa.

Pitäisi myös liikkua enemmän ihan jo terveydenkin takia. Lihaskuntoa ja aerobista liikuntaa, ei kevyt venyttely juurikaan kuluta. On se hyvä lisä, mutta ei se pelkästään riitä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat