Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruokaresepteihin jätettävät kommentit

Vierailija

Etsiskelin hyviä versioita erilaisista kuivakakuista ja huomasin jälleen yhden ilmiön, jota olen ihmetellyt pidemmän aikaa. Nimittäin sen, että suuri osa ihmisistä, jotka jättävät kommentteja, arvosteluja jne. resepteihin, kommentoivat tähän tyyliin: "Vautsi miten mahtava resepti! Korvasin kanelin inkiväärillä, banaanit perunalla, ja laitoin vielä lisäksi taikinaan jugurttia ja chiliä ja rusinoita, ja todella herkullista tuli! Työpaikalla kaikki kehuivat ja söivät kilpaa! Suosittelen!!" Tai sitten: "Tämä oli ihan paskaa! Keliakian takia laitoin vehnäjauhojen tilalle perunajauhoja, minulla ei ollut kanelia joten laitoin maustepippuria, leivinjauhekin oli loppu joten en laittanut mitään, ja tein tästä sen lisäksi maidotonta ja munatonta, ja lopputulos oli aivan kammottava! Kakusta tuli ihan littana ja se maistui pahvilta! En tee tältä sivustolta enää koskaan yhtään reseptiä!!!"

Toisin sanoen, kommentoija ei suinkaan kehu/hauku kyseessä olevaa reseptiä, vaan ihan itse kehittelemäänsä reseptiä. Mitä järkeä on jättää tuollainen "arvostelu"? Ketä kiinnostaa? Muut lukijat eksyvät sivulle kuitenkin, koska ovat etsimässä toimivaa taatelikakkureseptiä, eivätkä kommentoijan X väsäämää  chili-päärynä-taatelikakkua ilman taateleita.

Kommentit (7)

Vierailija

Heh, olen huomannut tuon monta kertaa. Paras oli että korvasin avokadot lantulla kun en pidä avokadon mausta:DD Siinä samalla vaihtui sitten koko ateria toiseen.

Vierailija

Aaarg, tuo ärsyttää minua :D etenkin kotikokin resepteissä joka toinen kommenrti on tuollainen. Mitä järkeä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En koskaan kokkaan Kotikokin reseptien mukaan. En luota niihin.

No aika vaikea on luottaakaan, kun kukaan ei tunnu arvostelevan varsinaista reseptiä vaan jotain omaa improvisaatiotaan.

Vierailija

Toinen ärsyttävyys on tämä:

"Tosi hyvä resepti! Pitää kokeilla!"

Ja seuraava: "Herkullinen resepti! Meillä tehdään tätä viikonloppuna!"

Mitä mä tuolla tiedolla teen? Mitä se kertoo reseptistä? Mä haluaisin lukea mielipiteen siitä että oliko se todella tehtynä hyvä resepti vai ei. 

Jonkun reseptin kommenttina voi olla noita samoja "ehkä teen joskus"-kommentteja kymmenen. 

Vierailija

Mä taas törmäsin Valion resepteissä Pehtoorin perunalooran ohjeessa olevaan vinkkiin. Ihan itse siellä Valiolla ovat keksineet, kuinka muokata ohjetta seuraavanlaisesti:

Vinkki: Käytä ruokaan perunoiden ja sipulin asemesta pussillinen perunasipulisekoitusta ja kasvissuikaleita. Korvaa munamaito ruokakermalla.

Eli kehoitetaan tekemään Pehtoorin perunalooran nimissä jauhelihakiusausta???

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mä taas törmäsin Valion resepteissä Pehtoorin perunalooran ohjeessa olevaan vinkkiin. Ihan itse siellä Valiolla ovat keksineet, kuinka muokata ohjetta seuraavanlaisesti:

Vinkki: Käytä ruokaan perunoiden ja sipulin asemesta pussillinen perunasipulisekoitusta ja kasvissuikaleita. Korvaa munamaito ruokakermalla.

Eli kehoitetaan tekemään Pehtoorin perunalooran nimissä jauhelihakiusausta???

Piti oikein käydä katsomassa :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat