Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laske luomesi!

Vierailija

Jos oikean käsivarren määrä ylittää riskirajan, voit olla vaarassa sairastua syöpään.

http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1445221041241.html

Oma saldoni oikeassa käsivarressa oli 23 luomea. Laskin sen jälkeen luomet koko kehosta ja tulos oli noin 115. Muista riskitekijöistä minulla on vaaleat sävyiset silmät ja miltei vitivalkoinen iho, joka palaa tosi helposti.

Jos tuota tukimusta on uskominen, niin oon varmaan jo toinen jalka haudassa. :D

Kiinnostaisi tietää että paljonko muut saavat tulokseksi? Siis oikean käsivarren luomet, jos ei koko kehosta jaksa laskea. :)

Kommentit (11)

Vierailija

Mä joskus laskin luomeni ja lopetin jossain kahdeksankymmenen kohdalla. Olin ehkä 2/3 kropastani laskenut. Tosin etenkin kasvoista oli osasta vaikea tietää oliko kyseessä luomi vai isompi pisama.

Mulla on onneksi tummat silmät ja suomalaiseksi tummahko iho. En myöskään pala kovin helposti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos oikean käsivarren määrä ylittää riskirajan, voit olla vaarassa sairastua syöpään.

http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1445221041241.html

Oma saldoni oikeassa käsivarressa oli 23 luomea. Laskin sen jälkeen luomet koko kehosta ja tulos oli noin 115. Muista riskitekijöistä minulla on vaaleat sävyiset silmät ja miltei vitivalkoinen iho, joka palaa tosi helposti.

Jos tuota tukimusta on uskominen, niin oon varmaan jo toinen jalka haudassa. :D

Kiinnostaisi tietää että paljonko muut saavat tulokseksi? Siis oikean käsivarren luomet, jos ei koko kehosta jaksa laskea. :)

Jo oikeassa käsivarressa on varmaan sata luomea, ja koko kehossa tuhat. Olen kyllä miettinyt, ymmärränkö väärin, kuinka pienet väripilkut ovat luomia.

Ei kai siinä muuta kuin että välttää aurinkoa ja jos pitää sille altistua, käyttää kunnon aurinkovoidetta. 

Vierailija

Pelkässä käsivarressa 26 kpl. Jos kämmenosa ja olkavarsi otetaan mukaan, lukumäärä on jo reilusti yli 50. 

Ainoa riskitekijä, jota minulla ei ole, on ne vaaleat silmät.

Vierailija

Siis lasketaanko tässä luomiksi ihan pienet, tasaiset ruskeat, nuppineulanpäätä pienemmät pisteet? Halkaisijaltaan 1-2 mm? Jos lasketaan, mulla on niitä pelkästään ranteen ja kyynärpään välissä noin 20, ja lisää tuntuu tulevan koko ajan...

Vierailija

Niin joo. Tuohan on englannista käännetty juttu, ja siellä "hand" saattaa tarkoittaa vain ranteesta sormiin ulottuvaa aluetta. En tiedä mitä se nyt tuossa olisi. Pitäisi olla joku virallistettu luomenlaskija, jolla voisin käydä lasketuttamassa omieni määrän ja kuulemassa riskiarvion.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Niin joo. Tuohan on englannista käännetty juttu, ja siellä "hand" saattaa tarkoittaa vain ranteesta sormiin ulottuvaa aluetta. En tiedä mitä se nyt tuossa olisi. Pitäisi olla joku virallistettu luomenlaskija, jolla voisin käydä lasketuttamassa omieni määrän ja kuulemassa riskiarvion.

More than 11 moles on right arm could indicate greater skin cancer risk.

Iltalehden toimittaja puhui kädestä ja Ilta-Sanomien toimittaja osasi mainita käsivarren. Jotkut osaavat tarkistaa ihan alkulähteestä.

Vierailija

Itse laskin mukaan kämmenen ja olkapäänkin luomet. Osa oli tosi pieniä, jopa alle 1 mm kokoisia, niin kuin muuallakin kehossa. Osa luomista on sellaisia, jotka ilmestyy yhtäkkiä ja häviää pois muutamassa vuodessa. Aika monelta taitaa löytyä tuo yli 11 luomea.

ap

Vierailija

Minäkin ihmettelin tuota uutista.

Mä en todellakaan jaksaisi laskea kaikkia luomiani! Jo oikean käden kyynervarressa on helposti parikymmentä luomea.

Vierailija

25-30 luomea oikeassa kädessä. Ja aivan jumalattomasti pisamia. Laskin siis luomiksi isommat, tummemmat ja mahdollisesti hieman koholla olevat läntit. Vaikea erottaa pisamista kun niitäkin on tuhansia kropassa.

Vierailija

Menee heittämällä 11 yli. Joskus laskin miten monta luomea minulla on ja 50 kohdalla luovutin. Olin puolet kropasta laskenut. Reilusti yli 100 luomea on yhteensä.  

Olen vaalea hiuksista ja silmistä. Ja kas, melanoomahan minulta onkin löytynyt.

Ps. Tiedättekö muuten miten monta luomea teillä on päänahassa?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat