Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te hoitohenkilökuntaa aina mollaavat!

Vierailija

Harmi, että niin moni selvästi hoitamisen taidon omaava ei ole itse hakeutunut alalle. Jos itse ei ole hoitotyötä tehnyt, on hirvittävän helppoa kritisoida hoitajien tekemisiä ja tekemättä jättämisiä. Voitteko itse käsi sydämellä sanoa, että vuosienkin puurtamisen jälkeen jaksatte aina ja joka tilanteessa mennä juosten vastaamaan soittokelloihin ja toteuttamaan jokaisen (myös sen täysin turhanpäiväisen) toiveen. Itse en hoitajana siihen pysty. Teen hoitotyötä sydämellä ja koen sen olevan kutsumusammattini. Silti väsyn ja ärsyynnyn, jos potilas soittaa hoitajakutsua monta kertaa tunnissa ja 9 kertaa kymmenestä syy on aivan ilmanaikuinen. On oikeasti olemassa potilaita, jotka kuvittelevat esim. sairaalaosaston olevan viiden tähden hotelli huonepalveluineen. Jos omat jalat toimivat, voi vettä hakea hanasta aivan itse ja sotkeentuneen paidan käydä itse kylpyhuoneessa vaihtamassa. Särkylääkettä voi tulla pyytämään kansliasta, jos muutenkin osastolla kykenee jaloittelemaan tai jopa tupakalla kulkemaan. Mielenterveyspotilaat ovat aivan oma lukunsa, he passauttavat hoitajia jatkuvasti ja sotkevat sänkynsä ja potilaspöytänsä, haisevat pahalle vaikka käytetään suihkussa. Osa vanhuksista ei haluaisi tehdä sairaalassa mitään itsenäisesti, vaikka kotona tekevät ja sairautensa puolesta siihen ei mitään estettä olisi. 

Kommentit (1)

Vierailija

Pointtihan onkin siinä, että minä EN ole hoitoalalla juuri siksi, että en voi taata, että jaksaisin. Sen joka hoitoallla on kuitenkin PITÄÄ jaksaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat