Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loukkaannutko jos vieraille ei kelpaa tarjottavasi tai hän ottaa vain yhden keksin tai jättää ruokaa lautaselle?

Vierailija

Kyllä mustaxitestäni ainakin pahalta tuntuis, kun kerran parasta oon vieraalle tarjolle pannu ja toinen vaan nirsoilis. O_o

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

En loukkaantuisi koska en itsekään yleensä syö mitään kylässä käydessä. (lähinnä siis siksi etten ymmärrä miksi syödä mitään, millä ei ole mitään ravintoarvoa, niin kuin nyt vaikka pulla tai piparit).

Vierailija

En loukkaantuisi, koska hänellä voi olla hyviä syitä olla ottamatta, vaikka allergia, diabetes tai keliakia. Itsellänikin on kummallisia ruokarajoituksia lääkkeiden takia. Mutta olisin pahoillani, etten osannut tarjota mitään hänelle sopivaa.

Vierailija

Olen itse allerginen tai yliherkkä niin monelle ruoka-aineelle, ettei kävisi mielessäkään loukkaantuminen siitä, että toinen ei löydäkään mitään syötävää minulla kylässä ollessaan, en itsekään löydä muilla ollessani. Tosin oireeni tulevat hyvin nopeasti ja näkyvät, joten kaikki minut paremmin tuntevat eivät toista kertaa halua oireiluani katsoa, joten heille on ok, että juon pelkkää vettä tai parhaassa tapauksessa ovat hankkineet sellaista teetä jota juon. Tai olen tuonut oman teepaketin kaverin luo itseäni varten.

Vierailija

En toki loukkaantuisi häneen, mutta vähän itseeni, että miksi en kysynyt mitä hän syö tai ei voi syödä etukäteen, niin että olisin osannut laittaa jotain mitä vieras voi syödä. 

Eräs kaveri minulla kyllä on jonka ruokatouhuilut välillä käy ärsyttämään, kun ne vaihtuvat niin usein. Ei koskaan tiedä onko se tällä kertaa kylään tullessaan karppi, vai biodynaamisesti syövä vegaani vai fruitariaani vai mikä. Ja sitten sen lisäksi että täytyy nähdä vaivaa selvittää mitä tämänkertaisessa ruokavaliossa voi hän syödä, niin koko ruokailun ajan saarnaa mulle ja muille vieraille ruokavalio-asioista, ja tietysti juuri senhetkinen hänen ruokavalionsa on ainoa oikea. 

Vierailija

En mutta miettisin oliko tekeleeni kamalan makuista :D
Haluan aina rehellistä palautetta jos joku leipomukseni ei maistu ja ratkaisijaluonteen omaavana miettisin kuinka makua voi parantaa!
Sitten varmaan miettisin että ällöttääkö toista syödä kylässä.

Vierailija

En tietenkään loukkaantuisi. Vieraani saavat syödä tai olla syömättä, se on heidän oma valinta. Kenenkään ei tarvitse syödä jonkun toisen mieliksi.

Vierailija

Kyllä mä vähän sitä ihmettelisin. Tunnen kaverieni mieltymykset ruokien, leivonnaisten, herkkujen ym. suhteen ja pyrin tietysti aina laittamaan juuri niitä mistä kyseinen kylässä olija pitää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään loukkaantuisi. Vieraani saavat syödä tai olla syömättä, se on heidän oma valinta. Kenenkään ei tarvitse syödä jonkun toisen mieliksi.

Olen täysin samaa mieltä kanssasi :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tietysti totta, mutta sitten on niitä, jotka eivät syö, eivätkä anna mitään palautetta ruoasta, mutta sitten jälkeenpäin juoruavat toisille että kuinka tavalla tai toisella kamalia (esim. liian makeita tai rasvaisia, liian mausteisia, liian outoja, liian perinteisiä) ruokia meillä tarjottiin. Yleensä sen näkee jo ilmeestä jos vieraalla on sellainen asenne että "yök, tätä en kyllä syö", vaikka sinänsä haluaisi syödä. Nämä tällaiset vieraat tavalllaan itse loukkaantuvat siitä, että heille ei tarjota oikeanlaista ruokaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tietysti totta, mutta sitten on niitä, jotka eivät syö, eivätkä anna mitään palautetta ruoasta, mutta sitten jälkeenpäin juoruavat toisille että kuinka tavalla tai toisella kamalia (esim. liian makeita tai rasvaisia, liian mausteisia, liian outoja, liian perinteisiä) ruokia meillä tarjottiin. Yleensä sen näkee jo ilmeestä jos vieraalla on sellainen asenne että "yök, tätä en kyllä syö", vaikka sinänsä haluaisi syödä. Nämä tällaiset vieraat tavalllaan itse loukkaantuvat siitä, että heille ei tarjota oikeanlaista ruokaa.

Kuulostaapa oudolta. Miksi kutsut moisia ihmisiä kotiisi? En ole ikinä tuollaiseen törmännyt.

Vierailija

Jos en ole itsekään nähnyt sen enempää vaivaa kuin nostanut kaapista keksipurkin pöytään, niin en todellakaan loukkaannu, en syö niitä itsekään. Miestä varten on joku kaurakeksipussukka ostettuna kaapissa...se niitä kahvin kanssa mutustaa ja niitä yllätysvieraille tarjotaan.

Sovituille vieraille yritän sitten ostaa jotain mikä ei jää kaappiin homehtumaan ts. jotain josta tykkään itsekin.

Vierailija

Hämmästyisin suuresti! Yleensä kun meille tulee vieraita he tulevat nimenomaan ruuan tai herkkujen perässä:) Omat ystävät tuntee jo niin hyvin että tietää etteivät he nirsoile.

Täysin ennalta tuntemattoman vieraan kohdalla en loukkaantuisi koska enhän tiedä mitä siinä on takana - allergiaa tai laihista tms. Mutta laittaisin pöydän koreaksi kuitenkin. Syödään sitten itse.

Selkeästi nirsoilevaa en kutsuisi uudelleen ellei olisi pakko, enkä ainakaan silloin kun tarkoitus on nauttia hyvästä ruuasta ystävien kesken. Pilaisi koko illan ilmapiirin. Häntä tapaisin vaikka kahvilassa kaupungilla joskus muulloin

Vierailija

En koskaan tarkkaile, mitä vieraani ottavat syödäkseen tai mitä eivät. Laitan pöytään tarjolle ja hieman myöhemmin kehotan uudelleen ottamaan sivulauseessa.

Jos tarjottavani eivät kelpaa, oletan vieraallani olevan sihen oma syynsä.

Ei ole minusta herneen paikka tämä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat