Uusi työ inhottavan työkaveri takia?

Vierailija

Olen ollut nykyisessä työssäni 13kk. Samassa haussa kanssani valittiin myös työparini niin, et mä sain haussa olleen vastuutehtävän ja hänet valittiin ns. perustyöhön. Emme tunteneet toisiamme ennalta enkä mitenkään vaikuttanut siihen, kuka tuli valituksi.
Työparini on koko menneen vuoden ollut minulle inhottava. Ei puhu oma-aloitteisesti, vastaa kysymyksiin mahdollimman niukasti. Yhteisissä työtehtävissämme murjottaa ja syyttää minua, etten anna hänelle tilaa työskennellä. Olenkin vähentänyt yhteiset työmme ehdottomaan minimiin. Ilmapiiri työssä on kireä. Asiasta on puhuttu yhdessä ja hän myöntää, että minussa jokin tökkii häntä, mutta muutosta ei juuri ole tapahtunut. Muuten tykkään työstäni. Koen sen merkityksellisenä ja riittävän haasteellisena. Olimme kesällä lomalla täysin ristiin ja olipas ihanaa!!
Olen toivonut, että hän löytäisi toisen työn, kun selvästi on tyytymätön tähän nykyiseen. Totuus kuitenkin on, etten itsekään ikinä palkkaisi häntä mihinkään... Nyt olisi tarjolla lähes yhtä mielenkiintoinen työ lähellä kotiani. Jos ilmapiiri töissä olisi yhtään toinen, en edes miettisi hakemusta, mut nyt mietin. Kannattaisko hakea....?

Kommentit (3)

Vierailija

No annatko hänelle tilaa työskennellä? Vai näytätkö hänelle koko ajan jossain olevasi vastuussa ja hän nyt vaan on se perustyöntekijä.

Hae toista työtä. Mutta kuka sanoo, että saisit sen paikan..

Vierailija

Aina kannattaa hakea! Jos sattuisit tuon toisen työn saamaan, niin eihän sitä ole pakko ottaa vastaan, jos tulet katumapäälle.  Jos kuitenkin tiedät, että tämä on unelmatyösi ja toinen ei voi olla yhtä hyvä työnsisällön puolesta, en itse yhden märisevän tyypin takia vaihtaisi. Aikaa on sen verta jo kulunut, että työkaveri tuskin enää muuttaa käytöstään. Nyt sinun on vain arvioitava kuinka iso haitta hän on.

Vierailija

Totta, voisin vain hakea ja katsoa sitten, miten tilanne etenee. Ehkä sit ihan oikeasti en haluaisi, kun näin paljon mietityttää. Olen tehnyt töitä tosi monenlaisten kanssa eikä tietenkään aina ole kemiat kaikkien kanssa osuneet yhteen. Töitä on silti pystytty tekemään. Nyt koen, et mun täytyy kohdella työpariani kuin lasiesinettä. Kiukuttelulla ja puhumattomuudella hän pyrkii hallitsemaan työpaikalla eikä sekään ole oikein. Työkohteet tulevat ensin minulle ja jaan ne sit itseni ja hänen kesken tasapuolisesti. Hänelle tuntuu vain kovin usein käyvän niin, etteivät tarjolla olleet työt toteudukaan tai ne jäävät parin kerran jälkeen kesken. Itsellenikin toki joskus käy niin, mut useinmiten saan työtehtävän jatkumaan. Vaikea selittää, kun en halua paljastaa työalaa... Olen myös odottanut, et aika tekisi tehtävänsä ja tottuisimme toisiimme. Ehkä vähän lientymistä onkin tapahtunut, mutta ei ilmapiiri edelleenkään hyvä ole. Olen varovasti puhunut asiasta lähimmälle esimiehelle, mutta minkäs hänkään tälle tilanteelle mahtaa? /ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat