Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

14-vuotias osti talvitakin jossa ei huppua

Vierailija

Ei aio pitää pipoa eikä edes huiviviritelmää sen kanssa. Mitenkähän tässä käy? Vanhassa takissa tosin on onneksi huppu.

Kommentit (12)

Vierailija

Anna vilustua. Ehkä oppii. Kyllä hän jossain vaiheessa haluaa lämpöisempää päälle. Käske vaikka pakata varmuuden vuoksi huivi tms reppuun mukaan kouluun, ehkä jopa käyttääkin kun tulee tarpeeksi kylmä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Anna vilustua. Ehkä oppii. Kyllä hän jossain vaiheessa haluaa lämpöisempää päälle. Käske vaikka pakata varmuuden vuoksi huivi tms reppuun mukaan kouluun, ehkä jopa käyttääkin kun tulee tarpeeksi kylmä?

Lisään vielä että voihan ostaa jonkun hienon pipon ja huivin, esim. minä nuorena innostuin käyttämään pääkallokuvioista pipoa tai tähtikuvioista. Voi olla nuorten mielestä tyylikäs? Trendikäs ja yhteensopiva! Jos hän pitää huiveja "mummomaisina" tai jotain ettei kehtaa käyttää? Olen itse 23v. ja inhosin myös pipoja aina, mutta innostuin kun löysin hienoja/tyylikkäitä kaupasta. Huiveja myös aloin käyttämään lukiossa, kun olivat "muodissa" ja siistejä.

Vierailija

Se on voivoi. Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen tenu, joka ostaa kylmän takin.  Viluissaan ollessa saattaa ottaa opikseen, huom SAATTAA. Sun sanasi/päivittelyt ei auta sitten yhtään. Pidät ap itsesi lämpimänä, se riittää :)

Vierailija

Osti sentään talvitakin. Tuolla on tavaton määrä nuoria, jotka kulkee läpi koko talven nahkatakissa ja pojat huppareissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Se on voivoi. Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen tenu, joka ostaa kylmän takin.  Viluissaan ollessa saattaa ottaa opikseen, huom SAATTAA. Sun sanasi/päivittelyt ei auta sitten yhtään. Pidät ap itsesi lämpimänä, se riittää :)

Kun tulee vanhemmaksi tärkeintä on pysyä lämpöisenä.  Kauneudesta viis.  Sano että laittaa taskuun ainakin pipon.

Vierailija

Olen 55-vuotias, siis 70-luvun nuori.

70-luvulla kukaan, siis KUKAAN ei pitänyt mitään päässään, aina kuljettiin avopäin.

Sen seurauksena en ole edelleenkään oppinut pitämään koskaan mitään päässäni, no okei jos lähden laskettelemaan laitan kypärän päähäni, mutta en koskaan käytä päässäni mitään lämmittävää.

Ja elossa olen, ja aika järjissänikin:)

Vierailija

Minun nuoruudessani tupeerattiin tukka isoksi palloksi eikä siihen tietenkään mikään pipo sopinut, ei oikein huppukaan. Eikä tavallisessa talvitakissa juuri huppua näkynyt, niitä oli vain ulkoiluvaatteissa. Ja jalkaan vedettiin nailonit, ainakin kun lähdettiin tansseihin. Lehdissä oli varoittavia kertomuksia siitä, miten paljaspäisiltä jäätyi pää (mopopojat olivat suurimmassa vaarassa, kun ei ollut edes kypärää). Samoin kintut kuulemma jäätyivät nailoneissa. Paljaspäin en paljon liikkunut, sillä en oikein tykännyt tupeerata tukkaani, mutta nailonit kyllä piti olla. Kuka sitä nyt paksuissa sukissa tanssisi! No, pää sekä jalat toimivat edelleen enkä tiedä, onko todella keneltäkään jäätynyt pää tai kintut. Paleltua saattoivat, mutta että jäätyneet. Ei sentään!

Vierailija

Harvinaista nykypäivänä, että päänsä joutuu palelluttamaan. Juuri tässä jonkin aikaa sitten mietin, miten nykynuorilla on helpompaa kuin meillä rankan 00-luvun alun teineillä aikanaan. Silloin kuljettiin talvet lyhyissä takeissa perse ja alaselkä paljaana joillain kylmillä, kusisilla kangastennareilla. Päässä ei tietenkään mitään, huiveja sentään joskus näki kauloissa. Nykyään on muotia kulkea sisälläkin jatkuvasti lämpöinen GinaTricot/HM-tupsupipo ja saman sarjan paksu kaulahuivi yllä. Jopa niitä järkyttäviä karvalakkeja on näkynyt menneinä vuosina. Housuissa on korkeat vyötäröt, takit ovat usein pitkiä. Kivoja vuorellisia nilkkureita ja talvisaappaita löytyy pilvin pimein.

Vai onko ko. 14-vuotias poika? Kyllä niidenkin keskuudessa pipot ovat muotia. Ihme ernu kyseessä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat