Mies 29v + 1v miettii; urheiluharrastuksen aloitus vaikeampaa naisille?

Seuraa 
Liittynyt6.3.2015

Jossakin mielessähän se on helpompaa ja on erilaisia lajeja, joihin miehiä ei oteta ollenkaan tai joita mainostetaan puhtaasti naisten lajeina (kilpa-aerobic, kuviouinti, itämainen tanssi, rytminen voimistelu jne.) mutta jollakin tavalla naisilla on myös vaikeampaa jos ei tyydy naisille rajattuihin lajeihin.

Kun mies menee vaikka jollekin yksilötanssikurssille, mies voi sentään lohduttautua sillä ajatuksella, että hän on kaikkia muita vahvempi, nopeampi ja ehkä vielä motorisilta taidoilta lahjakkaampi, vaikka liikkeiden oppiminen olisi vaikeaa vieraudesta johtuen. Tämä siis toteutuu silloin kun mies on ainut miespuolinen osanottaja ryhmässä, mikä onkin varsin usein.

Kun taas nainen menee joko naisten tai miesten ryhmään, nainen ei voi lohduttautua tuolla ajatuksella kovinkaan usein eli naisella pitää olla lujempi itseluottamus siinä mielessä.

-Mies 29v + 1v-

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Sä höpötät taas ihan ihmeellisiä juttuja.

Mulle ei ole ollut liikuntaharrastuksen aloittaminen koskaan kovin vaikeaa, mitä nyt aluksi lihakset on voineet kipeytyä kun ei ole vielä tottunut. Mut sellaista se uuden asian opettelu on; aluksi voi olla tahmaisempaa mutta siitä se sitten lähtee rullaamaan.

Ihan rohkeesti vaan uusien harrastusten pariin.

Vierailija

Käyn perhekaratetunnilla, jossa on miehiä ja naisia lapsineen. Olen paljon notkeampi kuin pökkelöt miesparat, joilta varmaan vaatii itsetuntoa venytellä siinä vieressä.

Vierailija

Ainoa syy miksi itselleni on vaikea aloittaa mitään urheiluharrastusta, on huono itsetunto. Oli sitten kyseessä ns. miesten, naisten tai molempien laji. Vaikka olisi ryhmä täynnä aloittelijoita, pelkään silti olevani huonoin.

nimim. jo kaksi vuotta halunnut aloittaa kendon

Vierailija

No eipä ole kyllä käynyt mielessäkään tuollainen. Liikuntaharrastuksissani en vertaa itseäni muihin, vaan esim. kuntosalilla käydessäni vertaan tuloksiani siihen mitä oli vaikkapa kuukausi sitten. Joogassa käydessäni taas ihailen alati lisääntyvää notkeuttani, tyyliin; taas taivuin pidemmälle. Käyn pelaamassa myös sählyä ja koripalloa sekajoukkueissa, enkä ole koskaan ajatellut, että siellä olevat miehet ovat minua voimaakkaampia tai nopeampi tms. vaan ihan vaan iloitsen itse pelaamisesta. Hieman kehuen voin kyllä sen sanoa, että teen kutakuinkin jokaisessa pelissä eniten koreja ;)! Sählyssä olen vähän heikompaa ainesta sitten, mutta ei kyllä haittaa ollenkaan, pääasia on liikkuminen ja hauskuus.

Minusta tuntuu kyllä nyt kun ajattelen, että miehille voi liikuntaharrastusten aloittaminen olla hankalampaa, miehet eivät taida kehdata tulla mukaan "naisvaltaisiin" liikuntaharrastuksiin. Käyn kahdessa joogaryhmässä, toisessa on kaksi miestä ja toisessa yksi. Harrastin aikoinaan myös vatsatanssia, eikä siellä ollut yhtään miestä, vaikka tanssin kotimaissa sitä harrastavat yleisesti myös miehet. Lisäksi luulen, että miehiä jarruttaa just tuo asenne, että pitäisi olla jo valmiiksi taitava, vahva, nopea, hyväkuntoinen jne. ennenkuin voi mennä mukaan uuteen lajiin, naiset menevät enempi ehkä sillämielin, että siellähän sitä oppii ja kunto kasvaa.

Eli mun mielestä olet nyt aika kaukana totuudesta.

Vierailija

Juurihan sinä mietit että ryhmäliikunnassa kävijöillä (naisilla) on huono itsetunto koska kokevat tarvitsevansa ohjattua treeniä. Nyt sitten sanot että niillä täytyy olla hyvä itsetunto, kun ei voi lohduttautua ajatuksella että on muita parempi..

Mies 29v
Seuraa 
Liittynyt6.3.2015

Vierailija kirjoitti:

Ainoa syy miksi itselleni on vaikea aloittaa mitään urheiluharrastusta, on huono itsetunto. Oli sitten kyseessä ns. miesten, naisten tai molempien laji. Vaikka olisi ryhmä täynnä aloittelijoita, pelkään silti olevani huonoin.

nimim. jo kaksi vuotta halunnut aloittaa kendon

Ajattele että 99% maailman ihmisistä ei ole edes kokeillut kendoa. Jos selviät alkeiskurssista, kuten varmaan selviät, niin se on jo harvinainen saavutus. Yritä keskittyä niihin onnistumisiin siitä lähtien että olet tullut paikalle.

-Mies 29v + 1v-

Mies 29v
Seuraa 
Liittynyt6.3.2015

Vierailija kirjoitti:

Käyn perhekaratetunnilla, jossa on miehiä ja naisia lapsineen. Olen paljon notkeampi kuin pökkelöt miesparat, joilta varmaan vaatii itsetuntoa venytellä siinä vieressä.

Miesten ja naisten välillä ei ole mitään ylitsepääsemätöntä notkeuskuilua, vaikka asia joskus esitetään siten. Samoista taustoista tuleva ja samaa ikäluokkaa edustava nainen ja mies eroavat notkeudeltaan melko vähän; nainen on todennäköisesti notkeampi lantiosta ja alaselästä ja käsivarsien ja hartioiden suhteen aika lailla tasoissa.

Maailman notkeimmat miehet ovat ihan yhtä notkeita kuin naisetkin, vaikka sellaisia miehiä on vähemmän kuin naisia, koska naisen lantio ja selkä on kehittynyt eri suuntaan raskauden ja synnytyksen vaatimusten vuoksi ja harvemmalla miehellä on samalla tavalla rakentunut vartalo.

Miesten ja naisten välillä on sen sijaan dramaattinen ja ylitsepääsemätön kuilu nopeudessa, voimassa ja sitkeydessä ja motorisissa taidoissa.

Useimmissa urheilulajeissa liika notkeus huonontaa voimantuottoa ja lisää loukkaantumisriskiä. Tämä voi olla syy siihen miksi naisille sattuu paljon enemmän polvien ja nilkkojen nyrjähdyksiä.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija

Mies 29v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten ja naisten välillä ei ole mitään ylitsepääsemätöntä notkeuskuilua, vaikka asia joskus esitetään siten. Samoista taustoista tuleva ja samaa ikäluokkaa edustava nainen ja mies eroavat notkeudeltaan melko vähän; nainen on todennäköisesti notkeampi lantiosta ja alaselästä ja käsivarsien ja hartioiden suhteen aika lailla tasoissa.

Maailman notkeimmat miehet ovat ihan yhtä notkeita kuin naisetkin, vaikka sellaisia miehiä on vähemmän kuin naisia, koska naisen lantio ja selkä on kehittynyt eri suuntaan raskauden ja synnytyksen vaatimusten vuoksi ja harvemmalla miehellä on samalla tavalla rakentunut vartalo.

Miesten ja naisten välillä on sen sijaan dramaattinen ja ylitsepääsemätön kuilu nopeudessa, voimassa ja sitkeydessä ja motorisissa taidoissa.

Useimmissa urheilulajeissa liika notkeus huonontaa voimantuottoa ja lisää loukkaantumisriskiä. Tämä voi olla syy siihen miksi naisille sattuu paljon enemmän polvien ja nilkkojen nyrjähdyksiä.

-Mies 29v + 1v-

No kyllä mulle vaan moni mies on perustellut jumppaamattomuuttaan kroppansa pökkelömäisyydellä. Että ei ilkeä mennä sinne notkeampien (naisten) sekaan. Naisia taas ei yleensä pätkääkään haittaa vaikka kuntosalilla mies kyykkäisi isommilla painoilla.

Sulla nyt vaan tuntuu olevan taas jostain syystä hillitön tarve todistella itsellesi että sulla olisi edes sukupuolesi vuoksi jotain jonka vuoksi joku voisi sinua kadehtia.

Sinä olet ihan hyvä noin. Ei sun tarvitse yrittää lytätä muita. Jos muut ihmiset ovat tyytyväisiä itseensä, ei se ole sinulta pois. Yritä sinäkin olla tyytyväinen itseesi.

Vierailija

Lankeaako mammat oikeasti tähän baittiin? Yritettiin kutsua mies 29+1 eilen ylilaudalle mutta ei tullut, koska olisi saanut luultavasti todella pahasti verbaalisesti turpaansa. Muutama nyymi ja mamma odotti oikein sormet ja varpaat ristissä että tulisi.

Huono trolli on huono.

Vierailija

Ei se aloittaminen vaikeaa ole vaan jatkaminen. Salilla on jo vuosikausia ollut tammikuussa hirvittävä ryysis, kun mammat aloittaa uudenvuodenlupauksen mukaisesti treenaamaan. Viimeistään hiihtolomaviikkoon mennessä into hiipuu ja salilla saa taas olla rauhassa

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat