Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys koulukiusatuille

Vierailija

Kummasta teille on jäänyt enemmän traumoja tai muuten vain huonoja muistoja, tyttöjen vai poikien kiusaamisesta? Minä itse sanoisin, että tyttöjen. Kouluaikana kumpikin tuntui yhtä pahalta, mutta näin aikuisena jälkeenpäin ajateltuna tyttöjen jutut ovat jääneet enemmän kummittelemaan takaraivoon. Pojat kyllä sanoivat tosi inhottavia asioita päin naamaa ja veivät tavaroita yms., mutta jotenkin senkin kestää paremmin kuin syrjimisen, rivien välistä vittuilun, selän takana puhumisen ja pompottelun/nöyryyttämisen. Nuo asiat vaikuttivat minuun todella pitkään, ja valehtelisin jos väittäisin, etteivätkö ne tulisi joskus edelleen satunnaisesti mieleen. Saatan esim. ajatella, että joku uusi tuttavuus ajattelee minusta pahaa/"katsoo pahasti" ja puhuu minusta selän takana, tai että joku ihminen tahallaan välttelee minua, vaikka ei tekisikään niin. Ajatuksia?

Kommentit (5)

Vierailija

Oppilaiden tekemä kiusaus oli mitätöntä mielisairaiden opettajien harjoittamaan verrattuna. Näitä opettajia oli todella paljon

Vierailija

Tyttöjen. Olen oma itseni vasta todella, todella pitkän ajan ystävyyden jälkeen, kyseenalaista epäreilusti tuntemattomien ja tuttujen ihmisten hyvää käytöstä itseäni kohtaan enkä osaa luottaa edelleenkään oikeastaan kehenkään.

Koko ajan on semmoinen inhottava vainoharhainen ämmä -olo, kun en osaa luottaa ympärilläni olevien ihmisten hyväntahtoisuuteen minua itseäni kohtaan. Tämän vuoksi varmaan viihdyn kaikkein eniten yksin ja olen mieluummin se olkapää kuin lohdutettava.

Vierailija

Minua ei ole kiusattu, mutta olen kuitenkin sitä kouluvuosieni aikana nähnyt. Pahimpia ovat tytöt, sillä "juoruamiskulttuuria" ei pojilla pahemmin ole.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat