Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toimitaan kaupassa niisdä maissa jossa ei ole jonotuskuttuuria

Vierailija

Tietääkö joku?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Ai niinkuin Suomessa? Eihän täällä ihmiset osaa jonottaa. Kaupassa jos avautuu toinen kassa, niin ihmiset ryntää eteen, ei todella kauemmin jonottaneet pääse ensiksi. Sama bussipysäkeillä, ihmiset ryntää laumana. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Yleensä siellä on enemmän myyjiä, joten saa ihan henkilökohtaista palvelua.

Ruokakaupassa?

Vierailija

Kai ne sitten vaan tungeksii ja etuilee, mutta ketään ei harmita, kun mitkään kirjoittamattomat säännöt ei neuvo toimimaan toisin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miehet rynnii jonon ohi kassalle?

Ei vaan sellaiset violettitukkaiset mummot.
Ne samat, jotka etuilee Suomessakin aina tilaisuuden tullen.

Vierailija

Näissä maissa ei ole tapettu pikkukauppoja verotuksella, joten usein jonot ovat lyhyitä. Itse ulkomailla asuneena lähikaupassa joskus harvoin näki päivällä toisen asiakkaan. 80% siellä sai shoppailla yksinään. Kun verot eivät ole pilvissä, niin sitä kaupan kassaakin kannattaa siellä istuttaa päivät ja illat (joskus yön tunteihin saakka)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ai niinkuin Suomessa? Eihän täällä ihmiset osaa jonottaa. Kaupassa jos avautuu toinen kassa, niin ihmiset ryntää eteen, ei todella kauemmin jonottaneet pääse ensiksi. Sama bussipysäkeillä, ihmiset ryntää laumana. 

Jos olen toinen tai kolmas jonossa, niin en todellakaan lähde vaihtamaan kassaa. Ellei niillä edellisillä ole hehtaariostoksia. Sitten jos olen 4-5 .. tai kauempana, niin kassan vaihto on kannattavaa.

Kukin tyylillään ja nopein voittaa kaikki hitaat mummot.

Vierailija

Pidät jumalatonta ölinää ja mekkalaa, huidot ympäriinsä ja sinkoilet sinne tänne tavoitteena osua kassalle ennen muita. Jos siinä on jo joku tönit sitä eläimen raivolla ja toivot, että luovuttaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Maissa, joissa ei ole jonotuskulttuuria eikä muutakaan kulttuuria, joudutaan turvautumaan jonotuslappusysteemiin.

totta töriset :-)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat