Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

hormoonikierukka ja mielialanvaihtelut

08.02.2006 |

onko muilla ollut mielialanvaihteluita hormoonikierukan aikana - ja koska tasaantuneet? meikäläisellä pinna kiehuu toisinaan tosi rajusti ja nopeasti, eikä se ole ollut minulle luonteenomaista ollenkaan. Nyt kierukka ollut jo yli puoli vuotta, toisinaan tuntuisi että menee jo tämä vaihe ohi, mutta sit taas yllättäen alkaa nämä kihahtelut... enkä oikein muuhunkaan osaa niitä liittää, ellei sit tämä kotonaolo käy vaan liian turhauttavaksi ;-)). Turhauttavaa nämä kireysajat kuiteskin on sekä itselle että muille perheenjäsenille.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiurukkaelämää olen viettänyt nyt lähes vuoden ja kiehunta alkaa ehkä hieman vähentyä... samoin kuin vuotokin. Meillä oli tosin erittäin stressaava elämänvaihe monine muuttoineen meneillään silloin kun kierukan laitoin, joten en aluksi tajunnut " skitsahteluni" johtuvan nimenomaan hormonikierukasta. Kunnes kiehunta sen kuin jatkui, vaikka elämämme tasaantui. Myös näppyläisestä ihosta kerran kuussa aloin vihdoin tajuamaan, että ehkä sillä niiiiin hyväksi väitetyllä kirukalla sittenkin on osuutta mielialavaihteluihini. Minä tosin ole saanut niitä (siis pikaraivareita) aikoinaan hyvinkin paljon myös e-pillereistä, joita ehdin aikoinaan popsia jopa kymmenisen vuotta. Olen siis jopa jo alkanut pitämään kuukausittain toistuvia kiukkupuuskia osana luonnettani.... Vaan nytpä tosiaan huomasin hormonikierukan laiton jälkeen niin selkeän eron hormoonittomaan aikaan, etten tosiaan keksi moiselle muuta syytä kuin tämän tyyppisen raskaudentorjunnan. Ehkä siirryn jossain vaiheessa niihin kumeihin kuitenkin ;)

Vierailija
2/3 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse poistatin viime vuoden lopulla kierukan, just kireys oli yksi syy.

Ja ettein sitä seksiä tehnyt yhtään mieli...Eli laskimme miehen kanssa, että mun kohdalla kierukka on kyllä turhan tehokas ehkäsin;)

Nyt on olo loistava, vauvaa ei suunnitella. Mutta mielialat on palanneet normaaliksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka toistaiseksi tämä tuntuu olevan ainoa ' haittavaikutus' meillä - vuodot on loppuneet lähes kokonaan (kaksi tippaa kolmen kuukauden välein) ja ihokin on tullut alun pienen takapakin jälkeen oikeastaan parempaan kuntoon... mies olisi valmis vasektomiaan (lapsiluku täynnä ja ikää riittävästi molemmilla) mutta minä niin nautin kun kuukautiset on poissa...