Hallitus vähentää hoitajien määrää vanhustenhuollossa
:D 4 Työntekijää per 10 vanhusta. Hahahah, ei helvetti. Just tästähän ollaan pitkään puhuttu että niillä on jo ennestään niin tiukkaa siellä, ja kustannukset lisääntyy.
Kommentit (11)
Laskin mitoituksen laskemisen vaikutuksia omalla työpaikalla. Jos niin vähällä pitäisi tulla toimeen, niin vanhukset pääsisivät vain joka toinen viikko suihkuun tai saunaan.
Tuo tarkoittaa sitä, että 20 vanhusta kohti työvuoroissa on yhteensä 8 henkilöä. Aamussa on 4, illassa 2, yössä 1 ja vapaalla 1. Juhlapyhien aikaan aamussa on vain 3 tai jopa vain 2. Ei siellä todellakaan ehdi tekemään muuta kuin perustyöt.
just...mutta se on hemmetin hyvä että mamuihin riittää miljoonia.
Omassa paikassani on 18 dementikkoa, suurin osa täysin autettavia. Meitä hoitajia aamussa 2 ja illassa 2. Voitte kuvitella, mitä ehtii ja mitä ei. Pyykinpesu on lisänä sekä ruokien tarjoilu. Yksityinen paikka. Omaiset valittavat koko ajan, kun ei ole aikaa järjestää virikkeitä. Aion irtisanoutua perjantaina, silloin tulee 6kk. täyteen. En jaksa enää. Olen aivan loppu.
Vierailija kirjoitti:
Laskin mitoituksen laskemisen vaikutuksia omalla työpaikalla. Jos niin vähällä pitäisi tulla toimeen, niin vanhukset pääsisivät vain joka toinen viikko suihkuun tai saunaan.
Pääsevät kuitenkin kaikki. Meillä todennäköisesti ei kaikkia pystyisi viemään suihkuun ollenkaan. Ei vain riitä olemaan tarpeeksi hoitajia yhtäaikaisesti paikalla tai sitte joutuisivat olemaan välillä jopa ilman ensimmäistäkään hoitajaa... tai ehkä hoitajan sais hälytettyä silloin vajaan puolen kilometrin päästä toisesta yksilöstä (jolloin taas siellä jäädään ilman hoitajaa).
Miten sieltä voi vähentää. Ja ennen kaikkea miksi. Ja .. Miksi loisille riittää miljoonia mutta meidän omille mummeille ja papoille ei. Mä en ala.
ja joo, joku tonkin hallituksen on tonne äänestänyt, mutta kun takit kääntyy ja vaalilupaukset on päinvastoin niin ei voi syyttää enää äänestäjiä..
Vierailija kirjoitti:
Tuo tarkoittaa sitä, että 20 vanhusta kohti työvuoroissa on yhteensä 8 henkilöä. Aamussa on 4, illassa 2, yössä 1 ja vapaalla 1. Juhlapyhien aikaan aamussa on vain 3 tai jopa vain 2. Ei siellä todellakaan ehdi tekemään muuta kuin perustyöt.
Meillä vanhuksia on onneksi hieman vähemmän, mitoitus on tällä hetkellä n. 0,6 aina aamu- ja iltavuorossa 2 yössä 1, vapaalla vähintään 2 hoitajaa. Pari työntekijöistä ei tee aivan täysiä tuntimääri/päiviä (heidän osuutensa mitoituksesta on siis vajaa 2/ko yksikkö).
JO nyt on tilanne se, että laitoshoidossa olevat vanhukset ovat kaikin tavoin täysin autettavia. Laitokseenhan ei edes pääse, ellei ole täysin dementoitunut tai sitten ei pääse edes omin avuin sängystä ylös.
Kyse on siis täysin autettavista vanhuksista. Heistä, jotka ovat omalla panoksellaan yrittäneet rakentaa Suomesta parempaa paikkaa meille jälkipolville. Heistä, joiden hoidon epäkodista olemme jo aiemminkin saaneet lukea, joku ihan omin silmin joutunut todistamaankin.
Tässäkö on kiitos; saat maata likaisissa vaipoissa makuuhaavojesi kanssa, ruoka tuodaan viereen, mutta kukaan ei ehdi syöttämään.
Säälittää hoitohenkilökunta.
Tämä hallitus tekee samoin kuin aiemmatkin; leikataan heiltä, jotka eivät kykene pitämään puoliaan, lapsilta ja vanhuksilta.
Samaan aikaan veronkiertäjille luvataan armahduksia. Ja yritetään helpottaa osakeomistusten piilottamista ja sitä kautta uusien veronkiertojen mahdollistamista.
Itkettää ja hävettää. Hävettää todella paljon.
Olen joutunut iäkkäiden sukulaisteni kanssa tutustumaan melko moneen laitokseen. Ne ovat lähinnä säilytyspaikkoja kuolemaa odotellessa.
Olen ilmoittanut omille lapsilleni, että tulen päättämään päiväni ennen kuin itse joudun sellaiseen paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
JO nyt on tilanne se, että laitoshoidossa olevat vanhukset ovat kaikin tavoin täysin autettavia. Laitokseenhan ei edes pääse, ellei ole täysin dementoitunut tai sitten ei pääse edes omin avuin sängystä ylös.
Kyse on siis täysin autettavista vanhuksista. Heistä, jotka ovat omalla panoksellaan yrittäneet rakentaa Suomesta parempaa paikkaa meille jälkipolville. Heistä, joiden hoidon epäkodista olemme jo aiemminkin saaneet lukea, joku ihan omin silmin joutunut todistamaankin.
Tässäkö on kiitos; saat maata likaisissa vaipoissa makuuhaavojesi kanssa, ruoka tuodaan viereen, mutta kukaan ei ehdi syöttämään.
Säälittää hoitohenkilökunta.
Tämä hallitus tekee samoin kuin aiemmatkin; leikataan heiltä, jotka eivät kykene pitämään puoliaan, lapsilta ja vanhuksilta.
Samaan aikaan veronkiertäjille luvataan armahduksia. Ja yritetään helpottaa osakeomistusten piilottamista ja sitä kautta uusien veronkiertojen mahdollistamista.
Itkettää ja hävettää. Hävettää todella paljon.
Naisethan tässä eniten kärsii. Hallitus leikkaa naisten palkoista ja töitä lisätään ja vaikeutetaan huomattavasti. Sen sijaan pukuherrat nostelee edelleen käsittämättömiä jättibonuksiaan. Sano mun sanoneen että naiset on kohta poissa työelämästä ja hoitavat kotia ja lapsia, kun herrat on töissä. Ei tuu meillä olemaan helppoa, en usko että pitkään taisteltu tasa-arvo säilyisi edes tällä tasolla, jolla se ei edes ole läheskään saavutettu vaan se tulee heikentymään huomattavasti. -ap
Missä tuollainen vähennys jo on melkoinen mä olen kuullut että vähenis "vain" minimissään 0,4 hoitajaan/vanhus.