Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys teille, joilla epäsäännölliset kierrot

08.02.2006 |

[b]Taustaa[/b]: pillereiden syömisen olen lopettanut 06/04, jonka jälkeen luomu-kiertojen pituus on vaihdellut 29-46 päivän välillä. Se oli odotettavissakin, sillä kierrot epäsäännölliset jo ennen pillereiden syöntiä vuosia sitten (silloin 24-96pv).

Söin viime vuonna puoli vuotta teroja, jona aikana kierrot 26-41. Vika kuuri syyskuussa -05. Sen jälkeen kierrot olleet 32-40pv.

[b]Kysymys 1[/b]: miten te olette arvioineet kiertojenne pituuden? Olen itse ajatellut sillä tavalla, että katson aina vuoden taaksepäin. Eli kun edellisestä 46-päiväisestä kierrosta kohta vuosi, voisinko ajatella, että en sitä enää tuohon mukaan ottaisi?

[b]Kysymys 2[/b]: onko teillä terot tasanneet kierron? Itselläni tosiaan kiertojen pituus vaihteli terojen syömisestä huolimatta. Voisikohan olla, että se olisi kuitenkin tasaantunut tuohon 32-40pv?

Tajusiko tuosta selityksestä nyt yhtään mitään?

Vähän hölmöjä kysymyksiä nämä, mutta asiat ovat kovasti mietityttäneet... Toivottavasti jollain jotain kommentoitavaa! :)

Diotima kp 24/29-46 tai jotain... :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olenko oikea ihminen vastaamaan kun en oo teroja syöny ikinä..(Toivon kyllä saavani kyseisen lääkityksen ku tapaan gyneni seuraavan kerran..

Mut oikeestaan ihan sama syökö niitä vai ei ku luulen et vastaus on ihan sama meillä joilla on epäsäännölliset ja pitkät kierrot..Eli ei sitä tulevan kierron pituutta voi oikeen arvioda..Jos nyt tärkotat tällä et olis helpompi kartottaa ovulaatio..Epäsäännölliset kierrot ny aina heittelee joten mikään ei oo 100%:sta..

Itse otan aamulämpöjä jolloin mul on vähä hajua mis vaihees kierto on..Eli ku lämmötn nousee tiedän et milloin menkat tulis alkaa..Sit oon oppinu tässä vuoden sisällä tutkimaan kroppani muutoksia et pystyn sanomaan milloin on ovulaatio aika tulossa..

Se tässä onki raskainta silloin ku lasta suunnittelee ettei oo mitään kontrollii eli onni on meidän ainoa ystävä;)

Toivottavasti en nyt ymmärtäny sun kysymykses ihan väärin..

Vierailija
2/10 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos haluat tarkemmin metsästää ovista, niin bongaus pitää aloittaa lyhyimmänkierron mukaan laskettuna, eli sun tapauksessa siis käsittääkseni jo joskus kp 9 tienoilla, joten ehkä ei kannata ovista tikuttaa, koska tulee aika arvokkaaksi ostaa hirveetä määrää tikkuja, kannattaa siis varmaankin mittailla aamulämpöjä.

Onko sua tutkittu, siis pitkien epäsäännöllisen kiertosi syytä? Käsittääkseni jos kierto menee yli 35 päivää, niin ovista ei tapahdu ainakaan joka kierrossa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vastauksista, mutta siis vielä [b]taustaa[/b] sen verran, että viidettä kiertoa on ovistestit ja aamulämmönmittaus käytössä. Niiden perusteella oletan ovuloineeni (testit plussaa, parin pv:n kuluttua lämmöt nousee ja parin viikon kuluttua täti saapuu), joskin juuri lääkäri sanoi samaa, kuin Miinastiina, että on todennäköistä ettei ovuloi joka kierrossa, jos kierrot kovin pitkiä.

Tutkimuksiin lähdetty. Tässä kierrossa on tarkoitus selvittää tuota ovulointia ja muitakin juttuja (jotain verikokeita) lapsettomuuspkl:lla. Lääkäri vähän vilautteli, että koska terot eivät tasanneet mun kiertoja, ei siihen hirveesti muuta apua olisi (tai tietty katotaan, mitä vikaa löytyy, jos löytyy).

Sitten koitan vähän tarkentaa [b]kysymyksiäni[/b]: mietin siis sitä, että koska kiertoni ovat olleet vuosia epäsäännölliset (24-96pv), mutta noita ääripäitä harvemmin, olen määritellyt kiertoni pituuden tarkastelemalla edellisen vuoden aikana olleita kiertoja.

Eli vuonna 2005 kiertoni olivat 26-46pv. Koska 26pv kierto oli tero-kuurin aikana en laske sitä mukaan, koska ei ollut luonnollinen kierto. Ensi kuussa, jos jatkan samalla menetelmällä, pudotan pois tuon 46pv (josta tulee pian vuosi), joten kiertojeni pituudet olisivat 29-41. Näissä mukana terokierrotkin. Ja jos katsotaan viimeisiä viittä kiertoa, jotka ovat kaikki luomuja, kierron pituus olisi 32-40. Miten te muut laskette kiertonne pituuden? Otatteko mukaan kaikki kierrot, joita vastaanne on tullut, vai rajaatteko jotenkin? (Vai olenko minä ainoa hullu, joka tällaisia pohtii? ;) )

Ja [b]toinen kysymys[/b] siis koski teroja käyttäneitä eli tasoittivatko kiertoanne? Voisiko olla niin, että vaikka niiden aikana kierron pituus vaihteli 26-41, niin puolen vuoden kuurin jälkeen tilanne tasoittuisi?

Olikohan yhtään selkeämpää?! Olisi kiva, jos joku vielä jatkaisi ottaa kantaa!

Toivotaan, että Tilulilulla terot auttavat (jos ne saat)!

Ja tietty plussaonnea kaikille epäsäännöllistä kierroista kärsiville!

Vierailija
4/10 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt ei ole varsinaisia vastauksia kysymyksiisi, mutta yhden tero-kuurin olen syönyt, ja heti tokana päivänä viimisen ottamisesta alkoi vuoto. Sen jälkeen sitten ei taas olekaan kuulunut menkkoja, nyt kp59 menossa ja alotin uuden terolut-kuurin tänään. Lääkäri määräsi mut syömään näitä 4-5 kiertoa, ja sitten katsotaan jos olis tasottanu mun oman kiertonikin toivottavasti. Eilen siis kävin yksityisellä, ja multa löytyi pco-tyyppiset munasarjat.

Mun mielestä voit ihan hyvin laskea ne kierrot tuolla vuosi taaksepäin -systeemilläsi, eiköhän se melko luotettava ole niin, vaikkei koskaan voi olla IHAN varma :)

Vierailija
5/10 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin juuri eilen viestin samasta aiheesta " epäsäännöllisistä kierroista kärsiviä?+teroista kysyttävää" . Nostin sitä äsken ylöspäin. Voit sieltä lukea omaa taustaani ko. ongelmaan! Tsemppiä sinulle kiertoihisi! Kyllähän muitakin hoitokeinoja on kuin vain terot (esim. lugesteron voi toimia joillain paremmin kuin terot, joillekin määrätään myös clomit vauhdittamaan follikkelin kasvua jne.).

Vierailija
6/10 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeanel:

Mulla nyt ei ole varsinaisia vastauksia kysymyksiisi, mutta yhden tero-kuurin olen syönyt, ja heti tokana päivänä viimisen ottamisesta alkoi vuoto. Sen jälkeen sitten ei taas olekaan kuulunut menkkoja, nyt kp59 menossa ja alotin uuden terolut-kuurin tänään. Lääkäri määräsi mut syömään näitä 4-5 kiertoa, ja sitten katsotaan jos olis tasottanu mun oman kiertonikin toivottavasti. Eilen siis kävin yksityisellä, ja multa löytyi pco-tyyppiset munasarjat.

Mun mielestä voit ihan hyvin laskea ne kierrot tuolla vuosi taaksepäin -systeemilläsi, eiköhän se melko luotettava ole niin, vaikkei koskaan voi olla IHAN varma :)

Vierailija
7/10 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeanel:

Vierailija
8/10 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeanel:

Vierailija
9/10 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kiitti kaikille, myös Pömpölle! Toivotaan Jeanel, että saat apua kiertoihisi. Itselläni terot näyttivät alkuksi auttavan, kun vuoto alkoi seuraavana päivänä vikasta pilleristä. Siitä se sit vaan kuitenkin alkoi taas venyä, ja vika kierto oli 41pv, kun söin terot 16-25 päivinä. Lääkäri arveli, että ne menkat ei olleet terojen ansiota vaan tulivat luomusti.

Vierailija
10/10 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minäkin haluan tietää onko Terolut auttanut kierron tasaamiseen ja onko menkat alkaneet ihan normaalisti kuurin loppumisen jälkeen??