ELOkuisten keskiviikko
Kommentit (10)
Voi harmitus MKE noita teidän vauvan korvia, toivottavasti paranee piaan.
Meillä neiti on oppinut päristelemään ja selvästi nauttii omasta äänestään, sen pitää kuulua ja kovaa. Myös jalat ovat löytyneet. Viikonloppuna meillä aloiteltiin maistelemaan soseita. Viikonloppuna perunaa ja eilen porkkanaa. Ei taida olla kovin suosikkeja nuo maut. Mutta ehkäpä tämä tästä.
Tänään täällä on vihdoinkin sen verran " lämpimämpää" että viitsii vauvan pistää ulos nukkumaan. On kyllä pakattu niin tehokkaasti, että ei pitäisi kylmä tulla. Viime päivinä päiväunet ovat menneet ihan pipariksi, eilenkin tyttö nukkui päivällä noin tunnin.
Tuosta liikunnasta oli puhetta, mä aloitin tammikuussa tanssitunnit ja eilen taas kävin tunnin verran sotkeutumassa jalkoihini. Tänä aamuna herätessäni huomasin eilen jotain tehneenikin, kyljet ja reidet ovat jälleen löytyneet.
Mukavaa päivänjatkoa!
Kateellisena lueskelen, kuinka joidenkin vauvelit nukkua pussuttavat yöt läpi!Kunpa meilläkin...
Jokin aika sitten meni jo vähän paremmin, mutta nyt ovat yöt olleet taas tosi risaisia. Viimekin yönä nousin varmaan 15 kertaa korjaamaan pikkumiehen asentoa. Ukkeli ei syö kuin kerran aamupuolella ( n. klo 5-7 välillä), mutta muuten sählää ihan mahdottomasti eli ryömiä pitää yölläkin pitkin sänkyä jne... sitten kun saa itsensä pahaan asentoon, tulee itku. Nukahtaa kyllä samantien uudelleen, mutta hetken päästä mennään taas.
Itsellä alkaa olo olla aika zombie, kun päivälläkään ei saa nukuttua, sillä pikkumies nukkuu max. 45 min. päikkäreitä. Miehestäkään ei ole paljon apua, kun ei herää yöllä kovinkaan helposti, koska hänellä on toinen korva kuuro.
Olen kokeillut pienentää sänkyä tyynyillä yms, ei apua. olen myös nukuttanut vaunukopassa, mikä auttaa vähän, mutta nyt kun ukkeli osaa jo nousta itse istumaan, ei oikein uskalla vaunukopassa nukuttaa, kun voi tipahtaa.
Muuten meillä menee oikein mukavasti. Kiinteät maistuvat ja ukkeli on kaiken kaikkiaan tosi tyytyväinen. Mitä nyt lukuisia kertoja päivässä onnistuu istuessaan ja ryömiessään kolauttamaan päätänsä johonkin;)
Olenkin ihan tosissani harkinnut kypärän hankkimista.
Kaksi hammasta meillä jo on ja näkkärin hinkkaaminen niihin on valtavan hauskaa!
Aurinkoista päivää kaikille!
T. väsynyt Sarppa, joka poistuu kahvin keittoon(taas)....
Tässä olen käynyt kyllä lueskelemassa viestejä mutta aina on ollut niin hektistä etten ole kerinnyt kirjoittelemaan.
Kiinnitin huomiota tuossa Marraspallon kilppariarvoihin, ihan vaan kokemuksella, että kannattaa tosiaan mennä jonnekin yksityiselle ja mielellään endokrinologille jotta asia saadaan hoitoon. Itsellä oli myös arvot hiinä ja hiinä viitearvojen sisällä johon tk-lekuri sanoi kaiken olevan ok. Mutta kun oireet itsellä vain tuntuivat ja sukutaustaakin oli, niin meneni yksityiselle. Hän määräsi siltä istumalta lääkityksen, jota nyt jatketaan tällä annostuksella syksyyn asti. Ja täytyy kyllä sanoa että olo on parantunut DRAMAATTISESTI! Että toivon myös sinulle tsemppiä ja voimia jaksaa ajaa omaa asiaasi! Hyvä lääkäri on avainasemassa tässä asiassa!Tsemppiä!
Ja meillä myös vauvalla todettu maitoallergia. Juuri aloitetltiin Almiron ja nyt vaan toivotaan että meilläkin se kamala yörumba helpottaisi. Toisaalta kuulemma harvoin jää vain yhteen aineeseen se allergia, joten jatkotutkimuksia on luvassa ainakin viljojen osalta. Prick-testeissä tuli viivästyneet paukamat joten vähän pahaa pelkään....:-/
Mutta muuten meidän vauvalla kaikki hyvin. Ryömitään jo ja siskon kanssa touhutaan innoissaan. Kevättä kohti mennään ja asiat tuntuvat jotenkin loksahtaneen paikalleen, kun on saanut ensin itsensä hoidettua (kilppari vajaatoiminta) ja vauvan allergiahommat on saanut varmuutta.
Tsemmppiä vaan meille elokuisten äideille! Ollaan me aika sissejä!:-)
T.Solararc ja vaavi vajaa 6kk
Tänä aamuna tuli tulipalokiire kun puoli yhdeksältä muistin, että 5-vuotiaalla on fys.terap. aika yhdeksältä. Tuli varmaan ennätyslähtö. Onneks oli sisävaatteet jo päällä. Ei myöhästytty kuin viis minuuttia. No, tavallaan " turha" reissu kun kaikki kunnossa. Hyvähän se on varmistaa, kun lääkäri epäili selässä jotain kieroutta, eipä ollut.
Tänään on taas kypsä päivä imetyksen suhteen, antakaa tissini takaisin kiitos =) Joskus sujuu hyvin ja sit taas neiti hyljeksii, hohhoijaa.
Viime yö ei menny taas ihan niin hyvin kuin joskus. Ekan kerran neiti huusi kunnolla eikä tissi kelvannut. Muutama tutin tyrkytys ja syöttö ja ähinää. Omat unet aika vähissä. No, tänään on kylpypäivä, jospa se nukuttais hyvään uneen.
Annales: meilläkin on just opittu pöristelemään. Varsinkin silloin pitää, kun on erityisen hyvällä mielellä. Nyt ei kyllä sitä ole kun tuli soseaika ja neiti komentaa mua antamaan kunnon sapuskaa =)
Babyn ja MKE77:n pojille pikaista paranemista ja voimia!
Kukka ja Enni
Tervehdys kaikille!Kysymyksiä siis..muistaakseni täällä oli joku jonka lapsella on todettu refluksi?Siitä olisin kokemuksia kaivannut eli miten todettu,millainen lääkitys jne.Samoin allergioista eli millaisia oireita " pitää" olla,että allergiaepäily olisi aiheellista?Omia kokemuksianne kaipailen siis!!Meillä tällä hetkellä gaviscon kokeilu menossa eli refluksia epäillään.Yöt ovat olleet rikkonaisia pojan koko elämän siis huimat 6 kuukautta,viime yönäkin oli yksi kolmen tunnin unijakso ja muuten heräiltiin vähintään tunnin välein .Ilmavaivoja on pojalla paljon ja selvästi ne vaivaavat,mutta sitä mistä johtuvat en tiedä.Huomenna ollaan taas menossa lääkäriin,kun olen itse jo niin väsynyt tähän valvomiseen,että jotain pitäisi tehdä!Jos joku viitsii kokemuksistaan kirjoitella niin olisin kiitollinen!!
Heips!
Harvemmin olen täällä pinoutunut, vaikka lueskellut olenkin usein näitä viestejä. Mutta siis, mun pojalla on myös refluksi-epäily. Poika nyt siis 6kk. Koko ikänsä on pulautellut enemmän tai vähemmän. 3kk iästä lähtien yöt olleet todella risaisia. Suurimmaksi osaksi tunnin välein herätty. Suurin syy on ollut yöllinen takaisinvirtaus eli maidot nousi aina suuhun ja herätti pojan. Lisäksi kaiken aikaa on ollut ilmavaivoja. En tiedä onko sillä ollut yhteyttä tuon takaisinvirtauksen kanssa, mutta varsinkin öisin ilmavaivat ovat häirinneet yöunta.
Meillä on myös nyt Gaviscon kokeilussa ja ainakin aluksi se vaan lisäsi ilmavaivoja ja maha meni kovalle, pulauttelut tosin väheni. Me mentiin yksityiselle lastenlääkärille, koska neuvolassa ei lääkäri ottanut mitään kantaa näihin asioihin, koska poika kuitenkin kasvoi " käyrillä" . Gaviscon ei siis ole meillä tehonnut tarpeeksi hyvin, joten lääkäri oli sitä mieltä, että koitetaan seuraavaksi Prepulsid-lääkitystä. Sen vuoksi olemme menossa maanantaina lastenpolille EKG-mittaukseen, joka on tehtävä ennen lääkityksen aloittamista. Saapi nähdä sitten auttaako se lääke paremmin.
Minä itse välillä epäilin, että pojalla saattaisi olla maitoallergiaa tai jotain muuta. Lääkärimme on kuitenkin sitä mieltä, että vaivat johtuvat tuosta refluksista. Sen vuoksi ainakaan vielä ei ole tehty allergiatestejä.
Jaksamisia teidän perheelle! Minulla itselläni on ainakin ollut kova huoli pojan " oireiluista" , kun ei ole tiennyt mikä vaivaa ja neuvola ei ole ottanut mitään kantaa. Kirjoittele välillä kuulumisia, sillä tuo teidän tilanne kuulostaa aikas lailla samalta kuin meillä. Ja hyvä, että olette menossa lääkäriin selvittelemään asioita.
Terkkuja myös muille Elokuulaisille!
Koska hemmetissä tämä loppuu??? Putkitusta nyt sitten mietitään vaikka poika on pieni. Painorajana täällä ollut 10kg mutta poika kun painaa 7,5kg... Katotaan nyt.
Mitäs Babylle sanottiin? Tai siis Babyn vaaville?
Täytyypi mennä,huutoa kuuluu...
kirjoittelin äsken kunnon romaanin ja sehän katosi ajonnekki avaruuteen salamn nopeesti:)
No niin...lyhyesti uudestaan...
Kilpparilääkäri sanoi tulokset ja kertoi kontrollin olevan puolen vuoden päässä!!!! No sain onneksi tulokset labroista mukaan joiden kanssa ajattelin suunnistaa yksityiselle, kun molemmat arvot ovat ihan himpun verran rajojen sisäpuolella!!!
Eilen illalla sitten päätin (lue; sain) raahattua itseni salille joka olikin iloinen ja positiivinen yllätys. Kun olin jo asennoitunut että siellä minä koetan jumpata makkaroitani isojen bodaripoikien ja tyttöjen seassa mikä ei hirveesti ajatuksena innostanut. Salilla olikin niin mummoa, pappaa, just synnyttänyttä, nuorempaa, vanhempaa, hoikkaa, lihavaa jne... sovin siis mainiosti sinne sekaan ilman huomiota. No kahden tunnin treenistä (lue; rääkistä) innostuneena ostin sitten vuosikortin niin tuleepahan käytyä ihan oikeesti...ja tänään menen uudestaan kun ei paikat ole kipeenä eilisestä vaikka olin varma että se on pekka niskan nosturi firma joka minut sngystä aamulla nostaa:)
Iina on nyt sitten nukkunut jo 6 yötä putkeen eli ei herätyksi, ei edes tutin laittoa:) Kiinteitä maistellaan nyt jo aika hyvin. Konttaaminen on harjoituksen alla edelleen ja pikapuolin neiti varmaan lähtee kuin raketti eteenpäin, ryöminen on niin hidasta hommaa....
Mutta nyt aamupalan laittoon kun nuo isommat herää tuolla...
Marraspallo ja IIna
Lenkille lähdössä kohta.
Kiitos MKE77 kun oot ajatellut meitä!!! :) (((HALAUS))) teidän perheelle, kyllä teillä vasta on ollut jaksamista!!!!
Meillä oli vihdoin välittävä ja asiantunteva lääkäri, totesi että suoli on mennyt todennäköisesti huonoon kuntoon maitoaltistuksen+viruksen seurauksena ja joskus käy niin että ainoa parantamiskeino on syömättömyys eli nesteytys sairaalassa. Ei kuitenkaan lähettänyt vielä koska poika on kuulemma sen näköinen että saanut hyvin nestettä ja vilkas. Nyt ensin jatkamme sitä pirun Neocatea kaksi purkkia lisää, sitten Almiron takaisin. Niinkuin MKE77 sanoit, ei vaikutus näy parissa päivässä niinkuin toisen lekurin mukaan. Ei allekirjoittanut sitä että poika olis allergisoitunut Almironille mutta jos on niin sitten on taas altistus edessä :(((((((((((((((((( Joten TODELLA toivon ettei ole. Neocatekaan ei välttämättä auta jos suoli pahana. Eli pari purkkia katsotaan, ohessa punnitukset, sillä poika on kyllä laihtunut ja vatsa oli kuulemma tyhjä vaikka oli just syönyt :( Ja riisi mukaan ruokavalioon jotain kiinteää saatava, joten puuroa syötiin äsken monta lusikallista, ihme :) Ja seuraavana sitten tutkitaan suoli ja ravintoterapeutti edessä jne jne.... Mutta eiköhän tää tästä lähde pyörimään. Tosin hullua se on minusta tätä ripulia täällä kotona seurata mutta pakko kai kun ei vielä NIIIIIIIIIIIIIIN huonona ole. On se hurjaa et pienen vauvan täytyy olla tosi huonos kunnossa ennenkuin mitään tehdään. No toivotaan ihmettä, maitohappobakteeriannostus kans tuplattiin.
Poika on tosiaan alkanut ryömiä, hauskaa! Ja nukkuu yöt hienosti, luojan kiitos, 22-8 oli klo 2.30 tutin nosto ja klo 5 syöttö+kakkavaipan vaihto. Oi ihanaa sitä aikaa sitten kun ei tartte taas öisin noita kakkeleita pestä.
Minä olen myös alkanut uudestaan " aktiivisen" sali- ja jumppakauden, tekee tosi hyvää. Just miehen kanssa puhuttiin että vaikka parisuhteelle ei ole nyt aikaa niin kummankin on tosi tärkeää että pääsee liikkumaan ja tuulettumaan kunnolla eikä vain murehdi koko ajan poikaa.
Vauvauintiin en tiedä koska päästään, ollaan vasta kerta oltu ja nyt jo kolme pois, tuleeko neljäs, toivottavasti ei, mutta jostain syystä eniten poika kakkaa aamulla joten ei auta lähteä. No lauantaihin on aikaa joten toivossa eletään.
Baby ja muksu
Tervehdys taas täältä pitkästä aikaa! Oliko se viime viikolla, kun viimeksi kirjottelin. Tänne ei mitään sen kummempaa, poika on pysynyt terveenä ja alkanut kääntyä tosi aktiivisesti selältä mahalleen ja silloin tällöin myös masulleen. Yrittää kovasti päästä konttausasentoon ja pysyykin siinä pari sekuntia. Eteenpäin ei vielä pääse mutta taaksepäin kyllä välillä mennään. Tämä meidän vauva jokeltelee kyllä aika vähäsen (ainakin mun mielestä). Ennen päästeli kaikenlaista murinaa ja pärinää suustaan mutta nyt on pysynyt aika hiljaa, välillä jokeltelee kyllä söpön vienosti. Hmm, kai tää ihan normaalia on.
Meillä syödään siis vielä oikeastaan vain maissia. Parina päivänä ollaan maisteltu porkkanaa, ja tänään olis tarkoitus antaa sitä oikein isompi satsi. Rintatulehduskin on parantunut, joten alan nyt antaa noita kiinteitä enemmän. Poika on nukkunut tosi hyvin reilun viikon (tätä ei pitäis varmaan ikinä ääneen sanoa, ettei käy taas päinvastoin... :)). Viimekin yönä söi ekan kerran vasta klo 4.30!! Sitä ennen nostin tosin tutin muistaakseni kerran.
Omasta navasta vielä sen verran, että oon menossa ensi maanantaina vatsalaukun tähystykseen ja oon ihan kauhuissani tuosta operaatiosta. Kertokaa pliis jos jollekin on se tehty, ettei se oo niin kauheaa kuin vois kuvitella!! :) En kovin montaa toimenpidettä pelkää, mutta tuo on yksi niistä. Lähinnä mua ahdistaa se, että kun se letku menee mun kurkussa, niin alkaa oksettaa ja yököttää ja tulee tukehtumisen tunne eikä letkua saa heti pois. No, täytyy yrittää psyykata itsensä, että pysyn rauhallisena. Huh huh kaikkeen sitä ihminen joutuu.
Päivänjatkoja!