Onko peuhari haalari kosteussuojattu?!
Varmaan joku viisaampi tietää että onko peuhari talvihaalari minkälainen ja onko siis kosteussuojattu kuten esim:Reimatec.Itsellä ei ole mitään tietoa kyseisestä haalarista ja toiset sanoo että on kosteussuojattu ja toiset sanoo että ei ole..Kiitos jos joku ehtii valaista asiassa,olen tytölle haalaria ostamassa jo ensi vuodelle ja peuhari olisi tarjolla kun on niin suloisen värinen niin tekisi mieli ostaa,mutta kun en tiedä onko kosteusuojattu.
Kommentit (5)
Alaosan kangas on aika vedenpitävää ja peppusauma teipattu, joten siksi kai jotkut sitä kutsuvat kosteussuojatuksi.
mutta ei ole edes koko haalarin kangas vedenpitävää ja muut saumatkin on teippaamattomat.
Kiitos tosiaan,en taida sitten ostaa koko haalaria vaikka sitä kaupataan mulle täysin kosteussuoja haalarina niin kuin Reimatecit on.Meillä kun on jo sellainen ei kosteussuoja haalari ensi vuodeksi.
Peuhari on kestävää, taipuisaa ja hyvin vettä hylkivää Enstex®-kangasta. Peuharin polvet ja takamus on vahvistettu Protec®-kankaalla, vahvistettu Protec®-kankaalla, joka on erittäin kestävää ja täysin vedenpitävää. Eli kestää vettä mukavasti.
Et onkohan näitä tosiaan kahdenlaisia,aivan kun joissakin malleissa olisi erilainen kosteussuoja.Itse olen myös törmännyt vain haalareihin jossa ei ole kosteussuojaa,tai vain vähän.Ota tästä nyt sitten selvää(." )
Eli Peuharissa on sekä peppuosa ja polvet (jotka ovat ihan erinäköistä kangastakin kuin muut osat) täysin vedenpitäviä, mutta esim. reiden kohdalta ja taas takaosasta pepun alapuolelta vain kosteutta hylkivä kangasta. Kestää tosi hyvin kosteutta nollakeleillä, ja jos lapsi vain on polvillaan tai laskee peppumäkeä, mutta jos on enemmän vesikeli ja lapsi istuu lätäkössä, niin ei tosiaan kestä vettä.
Oman kokemukseni mukaan kuitenkin loistava haalari noin plus yhdestä asteesta miinus kolmeenkymmeneen, jos on valmis pitämään kurahousuja plussakeleillä. Tosin haalari on niin lämmin, että lapselle tulee siinä helposti kuuma. Minulla onkin ollut aina alesta tai käytettynä ostettuna sekä yksi vedenpitävä haalari että yksi peuhari.
kaksi sellaista on ollut ja vaikka ne onkin olleet hiukan kosteutta kestäviä niin kyllä niistä on kuitenkin mennyt vedet läpi jos on loskakelillä pidetty ilman kurahousuja.
olen itsekin kuullut näitä kosteussuojaväitteitä ja alkanut epäillä että josko peuhareita on olemassa kahta eri sorttia??