Milloin imetys teillä loppunut?
Kommentit (5)
Esikoisen kanssa lopetin koska uusi raskaus vähensi maitoa rajusti ja hän olisi ollut koko ajan rinnalla. Parissa viikossa vähensin kertoja ja lopetin.
Toisen kanssa kerrat väheni ja kun hän söi enää illalla ennen nukkumaan menoa niin päätin jättää senkin pois. Tuntui hyvältä ajankohdalta meille molemmille.
Kun lapsi lähestyi vuoden ikää, aloin kokea imetyksen jotenkin hankalaksi ja sitovaksi. (Nyt vähän ihmettelen silloista kokemustani, kun on kova vauvakuume päällä, mutta näin ne ajatukset eri tilanteissa vaihtuvat.)
Ensin varmisteltiin, että lapselle sopii useat ruoka-aineet ja ettei hän ole allerginen lehmänmaidolle. 10-kuisena maisteltiin viiliä ja kun se maistui ja sopi ja lapsi söi kaikenlaista hyvin, niin vähitellen aloin vähentää imetystä.
Ensin jätettiin yöimetykset pois 10kk iässä, päivisin imetin vielä n. 5krt. Sitten 11kk iästä alkaen yksi imetys/vko pois, kaikki meni ilman ongelmia. Kun jäljellä oli enää yksi, aamuimetys, ja sitä oli jatkunut muutaman päivän, lapsi kieltäytyi siitä itse.
- reeta
Meillä siis neiti päätti 7kk iässä ettänyt loppuu tissuttelu.Kun kiinteät meillä aloitettiin siinä 6kk iässä ei neiti oikein enään alkanut juomaan päivällä tissiä,mutta yöllä heräsi sen paeri kertaa yleensä,mutta tosiaan oli just täyttänyt 7kk kun ei herännyt enään yöllä joten se sitten jäi eikä ole sen jälkeen kertaakaan sitä kaivannut.Meillä siis meni tosi hyvin tuo juttu =)
Lähdin töihin, kun tyttö oli 7 kk, missasin tuolloin kaksi imetystä/päivä. Jonkin aikaa jaksoin pumpata maitoa töissäkin. Yösyömisen tyttö lopetti itse 11-kuisena. Sitten alettiin vähentää imetyskertoja hiljalleen, kunnes jäljellä oli enää iltaimetys. Sekin jäi pois tytön ollessa 13 kk. Tyttö oli alkanut leikkiä tissillä, ei oikeastaan syönyt. Tyttö ei protestoinut vieroitusta ollenkaan, ei hamunnut tissiä tai kurkkinut paidan alle eikä muutenkaan takertunut. Saunassakin sain olla ihan rauhassa. Täytyy sanoa, että olin oikeastaan vähän loukkaantunut...
ja lopetin kun alkoi käyttää tissiäni huvitutina yötä päivää. Yks aamu kun takana oli valvottu yö päätin että nyt se on loppu, ja laitettiin homma kerrasta poikki! yöt muuttu kummasti rauhallisemmiksi.