Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Emmaljunga Duo Edgen omistajat

06.02.2006 |

Harkinnassa olisi kyseisten vaunujen/ rattaiden hankinta. Vaunujen suuri koko kasattuna ei ole meidän perheelle ongelma, joten kokoasia ei askarruta, vaan millaiset vaunut/ rattaat muuten ovat olleet käytössä.

Venke 20+0

P.S. siis sillä Sport-rungolla olen niitä ajatellut... Kommentteja, kiitos! :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vain hyvää sanottavaa! Meillä siis Duo Edget sport-rungolla, mallia 2005. Eroa noihin tämänvuotisiin taitaa olla lähinnä ulkonäössä, eli vaunuosan jalkapeite erinäköinen + kuomun lippaosa. Lastentarvikkeen sivuilla mainittu myös muita eroja, mutta ainakin tuo uusittu kiinnityssysteemi on jo tässä 2005 mallissa (vai onko se sitten vaihdettu jälleen, tiedä häntä).

Mutta asiaan, meillä käytetään edelleen vaunukoppaa, poika lähes 9kk. Koppa on iso, eli sitä voi käyttää tosi pitkään, yleensä vauvat vaan eivät siinä viihdy niin kauaa kuin siihen mahtuisivat. (Ystäväni on muutaman kerran nukuttanut 1,5-vuotiasta hieman pienikokoista lastaan tässä kopassa talvikamppeissa!) Matkasänkynäkin tuo toimii oikein hyvin, ja kopan saa kasaan säilyttämistä tai kuljettamista varten.

Ratasosa on ollut vasta muutaman kerran käytössä (nukutin nuhaista vauvaa siinä, kun asento on hieman kohollaan). Ei pahaa sanottavaa, toki käyttö on niin vähäistä että vaikea sanoa onko isoja miinuksia. Vaihto kopasta ratasosaan käy ainakin nopsaan, hitainta siinä on tuo kuomun vaihtaminen.

Runko on mielestäni ehdotonta plussaa, vaikka aluksi kasaus (ja heittoaisa) olivatkin todella jäykkiä käyttää. Pidän itse siitä ettei jousitus ole liian pehmeä, näissä se on mukavan jämäkkä. Työntöaisan korkeussäätö on hyvä, olen ehdottomasti teleskooppisäätöaisan kannalla. Aisaa säädänkin päivittäin, koska säilytyksessä pistän sen aina minimille. Sopii varsinkin pidemmille työntäjille koska samalla saa tarvittavaa jalkatilaa. Tosin lyhyille saattaa aisan matalin säätö tuntua hieman korkealta, näin tuntui äidistäni (pituutta 156cm).

Tavarakori on kyllä oikeastaan huono, roikkuu jotenkin aika matalalla näin lumiaikaan. Ehkäpä olen lastannut sinne liian painavia tavaroita ja se on venähtänyt, tiedä sitten. Mutta toisaalta on kiva kun se on kankainen eikä metallinen verkko, pysyvät pikkujututkin kyydissä eivätkä tipu kesken matkan.

Kaikenkaikkiaan pois en vaihtaisi! Nämä ovat ehdottomasti parhaat joita olen työnnellyt (meillä neljä lasta) ja ovat mielestäni kauniit. (Halusin tälle neljännelle ehdottomasti erillisen vaunuosan, heittoaisan ja teleskooppisäädön, joten vaihtoehtoja ei paljoa ollut. Brio tosin toi juuri markkinoille oman heittoaisansa, mutta olivat minusta jotenkin ruman näköiset...)

Kysy lisää jos tulee jotakin muuta mieleen, kehun näitä mielelläni! :)

Vierailija
2/7 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli minulla ei ole sinulle lisätietoa, mutta nostanpa...

oletko harkinnut niitä city crosseja? ne ovat minulla se toinen vaihtoehto, niissä on herkullisia värejäkin, ja koppa vaikuttaa näpsäkältä. Oisiko kellään vinkkejä valintaan näiden kahden väliltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ovat hieman erilaiset kuin Duo Edget (sport-rungosta kun on kyse), Edgeissä heittoaisa teleskoopilla ja City Crosseissa nivelaisa ilman suunnanvaihtoa. Toki molemmissa kopan/istuinosan voi kiinnittää kummin päin vain. Ja City Crossin koppa on 6cm pienempi ja muutaman sentin kapeampi kuin Edgen, mutta Edgeissä onkin todella reilun kokoinen vaunukoppa, pienemmälläkin varmaan pärjää hyvin. Mutta toisaalta Edget yli 6cm leveämmät kuin Crossit, joten jos leveydestä tekee tiukkaa tai muuten koosta...

Lievästi vaunufriikki Hilmis :)

Vierailija
4/7 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta ei vielä ole, mutta ne vaikutti niin parhailta. Esikoiselle ostettiin BrioNovat ja myin ne pois kun en yhtään tykännyt. Nyt kakkoselle ajattelin sitten hankkia nuo em. vaunut.

Hilma-Tilda (meniköhän oikein?) mun mies on melkein kaksimetrinen, niin ilmeisesti tuo teleskooppiaisa venyy myös niin pitkälle? Mä taas oon 166, joten siksikin meille on toosi tärkeää tuo säätövara.

Vierailija
5/7 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauratti tuo vaunufriikki... Olen ihan sekopäinen vaunujen bongailija, ja juuri nyt Edget näyttää MAHTAVIMMILTA!

Siis olenko turhamainen, kun ensimmäinen ja " tärkein" asia, kun pikku-kakkonen ilmoitti tulostaan, oli tuleva vaunumerkki ja -malli, hehheh!

Nyt mietityttää ainoastaan, otanko ne Ruby Redit (musta-punainen), Carbonit (musta-harmaa) vai Elkit (musta-ruskea).

T: Venke (tänään jo " huimat" 20+1)

Vierailija
6/7 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos työntäjä pitkä, Koska se vie vaunut (samalla kun nostaa aisaa pidemmäs) kauemmas työntäjästä, jonka pitkä askel siis mahtuu hyvin " väliin" . Olipas hankalasti sanottu. Mieheni on 197 ja minä upeat 163. Ongelma noissa Edgeissä (sport runko) olisi minulla se, että matalimmallakin asennolla aisa tuntui korkealta. Ja minä niitä työntelen paljon enemmän kuin mies. Meitä vaunufriikkejä taitaa olla enemmänkin... ja minun täytyy nolona myöntää, että taidan antaa toissijaistenkin asioiden vaikuttaa päätöksiin. *tahtoo sen ihanan söpön Citykopan meidän iltatähdelle...* Jotenkin noista Edgejen väreistä ei mikään iskenyt. Esitteessä muuten sanottiin, että niihin kuuluu 2 kpl jalkapeitteitä, tietääkö kukaan minkälaiset?

Vierailija
7/7 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä mullakin kävi heti nuo vaunuasiat mielessä kun neljäs ilmoitti tulostaan. :) Kolmannelle ostin uudet kuomurattaat kun oli vuoden ikäinen, ja ne olivat siis olleet meillä vain kaksi vuotta kunnes kuopus syntyi. Mutta en kuitenkaan halunnut niitä vauvalle (odottavat edelleen myyntiä...), vaan ihan uudet erillisellä vaunukopalla olevat yhdistelmät. Sanoin miehellenikin kun päätöstä neljännestä lapsesta tehtiin, että sekä vaunut että turvakaukalojutut menee uusiksi, eli kalliiksi tulee! No totuushan on että nuo ovat vain pisara meressä jos ajattelee mitä lapsi tulee kaikenkaikkiaan maksamaan/kuluttamaan.

Mutta, väreistä! Meillä nuo sport carbonit, eli musta-harmaat, viime vuoden väreistä mielestäni kokonaisuutena paras. Kivoin ulkoväritys olisi ehkä ollut sellainen kupari-musta (minkä lie niminen), mutta siinä oli isoja kuvioita vuorissa (ei hyvä!). Ne puna-mustat tai ruskea-mustat näyttävät kuvissa hyviltä, livenä en ole nähnyt.

Jalkapeitteistä, toinen tulee vaunuosaan ja näkyykin esim. noissa nettikuvissa Emmaljungan sivuilla. Niihinhän tuli hieman ulkonäkömuutosta viime vuoteen. Toinen jalkapeite tulee ratasosaan. Se on yksivärinen (meillä musta, kun se on pääväri koko rattaissa), ja melko ohut. Hieman muotoiltu jotta istuu aika kivasti kun jalkateline on hieman alaslaskettu. Suuaukko vain jää jonkinverran alemmas kuin vaunuosassa eli ei niin suojaava (ellei tätä ole muutettu).

Itsellä taas rataskuumetta, kun otan hoitolapsen ensi syksystä alkaen. Eli silloin minulla kaksi juuri vuoden täyttänyttä arkipäivisin, eikä niitä mitenkään voi kuljettaa ilman tuplakärryjä! Saas nyt nähdä mihin päädyn, kovin massiivisia en kuitenkaan tarvitsisi (muussa tapauksessa kuolaisin kyllä Twin Ceroxeja). Jospa löytäisi vähän käytetyt jostakin, saas nähdä.