SF-mitta viikolla 27???
Hei apua, millasia mittoja ootte saaneet noin about noilla viikoilla...? Kun mulla lääkäri mittasi aika ison lukeman ja totesi sitten vaan et on varmaan aika iso vauva jo nyt...
Br1t ja Mercedes 27+3
Kommentit (5)
Sf-mitta rv 27+6 oli 27. Kokoajan mitta menny käyrän ylärajalla. Nyt on viikkoja 41+1 ja arvioivat painoksi noin 3,8kg. Ei kannata huolestua :)
Selittyi lopulta lyhyydelläni (158cm), suht' ahtaalla lantiollani ja julmetulla määrällä lapsivettä ;)
Lapsi syntyi rv39+6 ja oli 3550g.
esikoista odottaessa viikolla 28tasan sf 28cm ja syntyi viikolla 38 tasan vähän reilu nelikiloisena, eli iso oli poika, masussa normaali määrä vettä silti viikolla 37 fundus oli jopa 42cm! olen myös lyhyt ja normaalipainoinen(lähtömitat 157cm ja 55kg).
nyt tätä tosikoista odottaessa on sf mitta ollut alusta asti omilla ylhäisillä käyrillään, viikolla 27+3 32cm ja viikolla 31+4 oli jo 36cm, ultrassa on juostu, vettä normaalisti, vauvasta pienemmät arviot kuin esikoisesta samoihin aikoihin, painoakin tullut vähemmän kuin edellikerralla ja lähtöpainokin muutaman kilon vähemmän.. tiedä näistä, mutta valtava on vatsa;)
Mulla oli rv 24+2 26 cm ja rv 29+6 30 cm. Mitta on aika epäluotettava, koska se riippuu mm. mittaajasta, lapsiveden määrästä ja äidin ruumiinrakenteesta. Mulla maha oli tosi pystyssä, takaa päin sitä ei huomannutkaan.
Tärkeämpää on seurata sf-mitan kehitystä eli piirtää siitä käyrä. Mulla sf-mitta tasaantui, mutta pysyi loppuun asti keskikäyrän yläpuolella. Vauva syntyi yllättäen rv 35+3 ja painoi 1620 g.
Mulla oli torstain lääkärineuvolassa 27+6 sf-mitta 25. Tosin ei vaan oo mitään vertailukohtaa aikaisempiin mittoihin kun terkka on aina vaan tunnustellut käsin kohdun koon vatsan päältä eikä mittaa ottanut...