Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ENSIKOIDEN PERJANTAI+++

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink]ONNEA OLIVIA!! Tarrasukkia ja vauvaliimaa matkaan![/color]

Tervetuloa hoyt! Ensikoiden poppoo on mukavin! Mä koitan päivittää sinutkin tuonne esittelylistaan vielä tänään.

Tigger: en valitettavasti osaa noihin lima-kyssäreihin vastata, kun en tähän päivään mennessä ole moisia limoja itseltäni bonganut! :) Saisitkohan pesun sivuilta jotain vinkkiä?

http://metku.net/~pesu/ovulaationtunnistaminen.html

Viisaudenhampaan poistosta: tosiaan ainakaan tavallista röntgeniä ei oteta raskaana olevilta, mutta kun viime syksynä kävin hammaslääkärin tarkastukssa ja otettuun rtg-kuva, niin kysyi oonko raskaana ja kun sanoin, että en ole, mutta yritys on päällä, mutta menkat ei oo myöhässä, sanoi että ei se ole este kuvan ottamiselle. Sain omien viisureiden poistoihin aina antibiootti-kuurin, mutta senhän voi pyytää sellaisen, joka käy raskaana olevillekin.

After: voi kun kurjia uutisia noista verikokeista! Ovuloimattomuutta voidaan kai kuitenkin hoitaa kohtuullisen helposti lääkkeillä.

Laralei: voin kuvitella, että huoli on kova, kun on kerran keskenmenon kokenut, mutta rohkeesti vaan uutta yritystä! Onneksi kuitenkin taitaa olla harvinaista, että yhdelle ihmiselle sattuu useempi keskenmeno.

Vierailija
2/23 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea Olivialle plussasta! Nyt vain paljon tarrasukkia matkaan, että nyytti pysyy kyydissä!

Tervetuloa tuonne odotuspuolen ensikoihin, siellä tosiaan kerätään just nimilistaa ja sieltä löytyy tuttua ja mukavaa porukkaa.

Mukavaa perjantaita ja viikonloppua!

Sippu ja pikku-tikru 7 tasan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pillereitä kierto oli tosi epäsäännöllinen, joten saa nähdä miten käy.

En halua pelotella, mutta mulla oli samanlainen tilanne, kuin sulla eli kierto tosi epäsäännöllinen ennen pillereitä. Pillereiden lopettamisen jälkeen (1.5 v sitten) sama meno jatkuu eli kierrot olleet 26-46 pv, viimeisen vuoden aikana luomukierrot 29-46. Söin keltarauhashomonivalmistetta (terolut) puoli vuotta, sen tarkoituksena tasata kiertoa, mutta ei auttanut eli lopulta se ei saanut vuotoa tulemaan ollenkaan, vaan kierrot venyivät silti.

Epäsäännöllinen kierto voi hankaloittaa raskaaksi tuloa esim. jos on kuten meillä, ettei seksiä jakseta harrastaa joka toinen pv läpi kierron. Olen ottanut toisesta yrityskierrosta alkaen käyttöön ovulaatiotestit, ja siten varmistanut, että pupuillaan ainakin oikeina päivinä. Lisäksi olen mittaillut aamulämpöjä.

Tietysti parasta olisi, jos osaisi olla stressaamatta näillä asioilla ja antaa vauvan tulla kun on tullakseen, mutta itse olen valitettavasti jonkin verran antanut hermoilullekin periksi. Varsinkin, kun mullakin oli takana pitkä kuumeiluaika ennen yrityksen aloittamista.

Jos haluaa itseään alkaa seurailla, niin tuolla pesun sivuilla (kts linkki edellä) on vinkkejä oviksen löytämistä varten (ja muutenkin hyvät sivut, itse luin niitä paljon, kun aloiteltiin yritystä).

Olen sitten tosi noviisi näissä keskustelufoorumiasioissa, joten virheitä saattaa tulla.

Ei täällä mitään oikeeta tai väärää tapaa olla ja kirjoitella ole jokainen omalla tyylillään! Virheitä ei kannata pelätä! Itekin kyllä aina välillä saattaa sekottaa tyypit, että kuka sanoi ja mitä¿ :)

Koitin kirjoittaa niin, että vasta-alkajakin ymmärtäisi (kun mulla ainakin meni hetki ennen kuin oppi nää kummalliset termit joita täällä vilisee ;) ), mutta kysy jos en osannut sanoa riittävän selvästi!

Diotima

Vierailija
4/23 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta arvon Enskat!

Aloitan onnittelemalla Essiä ja Oliviaa plussista. Hienoja uutisia!

Loput taitaakin muodostua melko omanapaiseksi. Mulla alkoi siis jonkinmoinen vuoto viime sunnuntaina (kp 31) ja sitä kesti niukkana tiputteluna keskiviikkoon asti. Ei tuntunut oikeilta kuukautisilta oikeastaan missään vaiheessa, vaikka välillä niin luulinkin. Sen seurauksena mulle on jäänyt alavatsaan sellainen jännä kihelmöivä olo ja paineen tunne ja olen erittäin räjähdys- ja itkuherkkä. Avomiesraukka on ollut helisemässä! ; ) Siis asiaan. Tein varmuuden vuoksi testin keskiviikkoaamuna ja olin näkeväni hieman sen sallitun kymmenen minuutin jälkeen hailakkaampaakin hailakkaamman toisen viivan siinä. Uusin testin tänä aamuna ja jälleen siihen mielestäni tuli testin kuivuttua haamujen haamu, mutta ehkä hieman vahvempi kuin keskiviikkona. Se oli sellainen enemmänkin vaaleanharmaa kuin vaaleanpunainen. Testi oli Kotitestit.comista tilattu Advanced Ultra 10. Mies ei sitä viivaa onnistunut näkemään, mutta se on herättyään niin pöllämystynyt, etten siksi sitä kovasti ihmettele. Voisiko se olla ns. viivan paikka? Vai onko niin, ettei siihen tosiaan mitään tule, jos ei sitä hormoonia virtsassa ole? Mulla on nyt ihan kummallinen olo enkä tiedä mitä uskoa. Auttakaa! : )

Vierailija
5/23 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa perjantaita kaikille!

Harvinaista herkkua minulle että saan tehdä töitä näin kotoa käsin ja arvanneehan sen että näitten sivujen lueskeluahan tämä on!! Täytyisi tehdä työ juttu alta pois niin ei tarvitsisi koko päivää se kanssa ihmetellä kun on niin hienon näköinen auringonpaistekin tulossa.

Uusille tulokkaille sen verran että itsekin melko uutena olin aluksi pihalla kuin lumiukko hyvin monestakin jutusta mitä näiltä sivuilta lueskelin. Mutta melko nopeasti pääsee kärryille ja kannataa kysyä rohkeasti jos jokin askarutaa.

Itseäni askarutaa menkat pillerieden jälkeen. Eli kuullostaa siltä että hyvin monella on kierto mennyt sekaisin vaikka ennen pillereitä oliki säännöllinen eli miten teille on käynnyt? Jos oikein muista niin omani olivat säännölliset mutta yhdeksän vuoden pillereiden popsinnan jälkeen voivat siis olla mitä vain! Ekoja tässä vasta odotellessa.. Tää Kuumeilu on niin kovaa hommaa ja stressaaminen tuskin yhtään helpotaa tilannetta. Eniten kyllä huolestutaa tuo kun noita pillereitä tuli syötyä noin kauvan nyt sitä vasta rupeaa todella ajattelemaan vaikka eihän niistä mitään haitaa pitäisi olla.

Vierailija
6/23 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea hurjasti Essillle ja Olivialle!!!!!!!!!!Tarrasukkiiii!!!!!!

Twiggyllähän on mielenkiintoset paikat,lupaavalta kuulostaa!!!!!!!!!!

Mihi ihmeesee se fio hävis?Plussaonneee!!!!!!!!!!!!!!

Tää vetelee puuroo ja lähtee kohta ajotunnille ;)Syömällä saa pidettyä pahimman olon poissa,ei vaa oo kivaa syyä ku ei mikää maistu :(

Paljon plussasäteitä kaikille ja haleja!!!!!!!!Moolille,Diolle,Naksulle ja muillekkiii vilkutukset!!!!;)

-Pepsi ja vompatti rv7+4(8+0)

Vierailija
7/23 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hienoja uutisia - SUPERONNITTELUT OLIVIA JA ESSI! ja pienen pieni, varovainen onnittelu Twiggylle ; ) Peukut pystyyn että se viiva siitä vahvistuu vielä.

Pepsille tuntuu raskaus sujuvan pahoinvoinneista huolimatta aika vauhdikkaasti siellä autokoulun tunneilla... Onkos paljon tunteja vielä jäljellä? Muistan aikanaan kun oma isäni opetti mua (en siis suorittanut autokoulussa kuin inssin ja kirjalliset), niin siinä oli aika kireällä hermot molemmilla - mutta autokoulun opettajilla on tietty teräshermot (vai?).

Täällä kävi sit niin että kierto venyi peräti 34 päivään (normaali kp:t 28-32), en sentään testaillut vielä - ja sit tänä aamuna hanat aukes ja tätihän se sieltä tulla tupsahti. Aikamoisina " klimppeinä" (sorry, ON ällöä, tiedetään, mutta silti pakko avautua) tulikin, niin että pisti miettimään että oiskos siellä ollut kuitenkin jotain aluillaan :´( No, sitä emme saa koskaan tietää, joten reippaana vaan kiertoon nro 10 ja lohtusuklaita hankkimaan.

Nyt ei pysty muistamaan, ketkä kaikki piinaili aikaiseen helmijunaan, mutta joka tapauksessa MASSIVISET PLUSSAPÖLYTYKSET kaikille!

- Jessica -

Vierailija
8/23 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas alkaa se maanantaista asti odotettu viikonloppu. Viime viikonloppu kun meni ihan " pilalle" , kun la oli duunia :(

Varoivaiset onnittelut Twiggylle, toivotaan että se viiva vahvistuu pikkuhiljaa:)

Hapö kyseli pillereiden lopettamisen jälkeisesta, eli itse lopetin 3kk sitten (ehdin syödä 8v 11kk putkeen) ja eka kierto oli 25, toinen 30 päiväinen ja tästä kierrosta en vielä osaa sanoa mitään.. Mutta suht hyvältä nuo ekat vaikutti. Eli toivoa on ettei ihan sekaisin kierto mene! (nyt pitää koputtaa puuta kun tää kierto venähtänyt jo nyt)

Tänään kp30/25-30 eikä tätiä eikä mitään muutakaan näkyvissä. Edelleen kirkas vuoto jatkuu ja ajatus siitä että ovis oli vasta äskettäin vahvistuu koskei sukulaista näy ajallaan. Suu on ollut ihan kauhea kolmisen päivää, joudun käydä töissä juomassa vähän väliä kun ei muuten kieli liiku suussa.. Outo juttu! Eli siis koko ajan suu kuivuu ja janottaa..

Missäs se Fio luuraa??

Mukavaa perjantain jatkoa kaikille, palailen vielä myöhemmin piipahtamaan täällä!

A

Vierailija
9/23 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva janohan on myös alkuraskausoire :-) Voiskohan olla kyse odotettavissa olevasta plussasta??

Vierailija
10/23 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen testasin aamulla (kp 29) aconilla negan, joten en usko sen oire olevan... Eikös olisi jo pitänyt aconin se plussa näyttää, jos sellainen olisi tulossa?

Tietysti niin kauan on toivoa kun ei tätsää näy, mutta koitan pysyä maan pinnalla ja ajatella realistsesti ettei suurta pettymystä tule. Tosin kun tuon sanoit, niin alkoi vähän mietityttämään, josko pitäisi testata vaikka su uudelleen jos ei ferrari kurvaa viikonlopun aikana pihaan!

Onko jollain tuo ollut alkuraskauden oire, en moista tietoa mistään netistä löytänyt..

A.... nyt taas töiden pariin ja netti kiinni...

Vierailija
11/23 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twiggy:peukut on pystyssä, että vahvistuisi tuo viiva! Kyllä nuo haamut yleensä hyvää lupailee, mutta toisaalta on täällä ollut puhetta siitä kuuluisasta viivanpaikastakin, joka käsittääkseni saattaa näkyä vaikka olisi negaakin. Mutta siis, tuut heti kertomaan, kun testaat, eikö vaan? Me odotellaan plussauutisia täällä!

D.

Vierailija
12/23 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin tämmösen listan...

http://pesu.come.to/ -> UKK/FAQ:

Alkuraskauden mahdollisia tuntemuksia

- Pahoinvointi.

- Väsymys.

- Jatkuva jano ja pissahätä.

- Tunteenpurkaukset.

- Hajut tuntuvat voimakkailta tai kummallisilta.

- Makutottumusten muutokset, joku ennen hyvänmakuinen ruoka tai juoma saattaa tuntua ällöttävältä ja toisinpäin.

- Rinnat ovat arat.

- Ikenet ovat turvonneet.

- Ikenistä tai nenästä saattaa vuotaa verta.

Vierailija
13/23 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Twiggylle on täälläki peukut pystyssä! Jos se viiva siitä vahvistuis, ku oottelet muutaman päivän. Olihan meillä jo täällä plussanneita taas!

Missäs tosiaan Fio on??? Entäs mitenkäs Helmillä menee? Onko ekaan ultraan vielä pitkä aika?

Tänne on täti saapunu kylään, niinku odottelinki. Näköjään mulla on välillä sitte vähä oletettua pidempi kierto, joten tässä kierrossa on pupuilujaki jatkettava pidempään...Täällä siis kp1 ja mennään rauhassa päivä kerrallaan.

Aurinkoista päivänjatkoa ja plussatuulia kaikille!

Vierailija
14/23 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis ylimääräisiä ovistestejä kaupan!

11 kpl. 10e. Mammaksilta tilattuja.. jäi käyttämättä kun tärppi tuli :)

(Katsoin just että mammaksilta saa 10kpl/15e)

Tiedustella voi; miamis@jippii.fi

Vierailija
15/23 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=tomato]Heippa kaikille!

Tänään olikin lyhyt päivä töissä, joten ennätin näin päiväsaikaan jo ihan rauhassa lueskelemaan kuulumisianne ja kirjoittelemaan omia juttuja, niin ettei ole miehus yllättäen niskan takana tuhisemassa. Vähän naureskelee meinaan meikäläiselle tuo muruseni kun täällä pyörin...[/color]

[color=gold]Alkoi muuten tämä aamu loistavasti: huitaisin greippimehulasini pöydältä niin, että puolet mehuista levis pitkin pöytää ja lattiaa ja lehtikin kastui. Onneks sain kiinni, ettei lasi hajonnut ja mennyt kaikki lattialle! Oiskohan niin, että perjantai 3. päivä on niinkuin pikku-perjantai-13.päivä... ;o)[/color]

[color=DarkOliveGreen]Mukavaa, että te meidän mammat piipahdatte täällä kertomassa omia kuulumisia välillä. Muistutatte meitä, että kyllä me kohta seurataan teitä sinne odotuspuolelle. Mites pepsiksen ajotunti?[/color]

[color=Firebrick]Ja nyt sitten pukkaa Twiggylläkin jännät paikat. Voi kun ne viivat vahvistuis!!! bdbdbdbdbd Ja mitenkähän auroran mahtaakaan käydä... bdbdbdbdbdbd myös sinne!!![/color]

[color=DarkSlateGrey]hapö: täällä ollaa juu mietitty näitä kiertojuttuja pillereiden jälkeen. Itse söin pillereitä noin 11 vuotta (välissä muutaman kuukauden tauko pari vuotta sitten) ja lopetin ne lokakuussa 2005. Eka kierto oli 29, sitten 30 ja nyt edellinen oli 33 päivää, joten saa nähdä kuinka pitkäksi tämä kuluva venyykään. Ovistikku ei " värähtänytkään" tänään, joten mahdollinen ovis vasta taas myöhemmin. Viime kierrossa kp 19 paikkeilla.[/color]

[color=indigo]Viikonloppuna ois tiedossa urheilua parille päivälle, kummitytön synttärit huomenissa ja ystävän luona vierailu sunnuntaina ja siellä on sellainen 11 kk poitsu, jota on kyllä hauska katsella ja kuunnella. Eli ei siis pöllömpi viikonloppu tulossa.

Rentoa viikonlopunalkua enskareille!!!! Ja plussapölyjä!

-Amy-[/color]

Vierailija
16/23 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa viikonloppua jokaiselle.

Olivialle onnittelut kaikkia meitä ilahduttaneesta plussasta, ihanaa.

Kaikille oirehtijoille ja haamun saaneille kovasti peukkuja, bdbdbd !

Meidän morsiammelle oikein onnekasta viikonloppua, kaikki varmasti suttaantuu hienosti!

Lähden tästä laittamaan ruokaa ja lämmittämään saunaa, saan tänään Pariisista odotetun vieraan, hieno viikonloppu siis edessä!

nellamaija ¿kyläilevää tätiä häätämässä

Vierailija
17/23 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään on hyvä päivä.aamulla oli se jälkitarkastus ja siellä selvis,et kaikki on hyvin.lääkäri sano,ettei tarvi edes oottaa niitä kuukautisia,voi alkaa siis yrittämään :) niitten tulossa saattaa kuulemma kestää 7-9 viikkoakin.kaikki on kunnossa ja nyt vierähti kivi pois sytämmeltä:)

sitte käytiin uimassa tänään.en oo käyny uimahallissa moneen vuoteen,en tiiä miks.ja ennen oon vaan jotain hyppiny ja pulikoinu vedessä.miehen kans mentiin yhessä uimaan.oli piristävää sekin.

tääl onkin jännittävät ajat,kun haamukin tullut.Twiggylle bdbdbdbdbd!!!!

toivottavasti viivat vahvistuu vaan:) plussat on ihania! hih.

Hippuxille pahoittelut tädistä.

Olikos ketä piinailemassa vielä? En muista..Muisti pätkii.

Ihanaa tosiaan,et enskarimammat käy täällä moikkailemassa.Koita Pepsis jaksaa pahoinvoinnin kans. Se on aika hyvä keino,et syö pieniä annoksia lyhyin väliajoin. Mun oli ainaki syötävä vähän väliä, mut silti mitään ei tehny mieli ja kaikki oksetti. Oli siis sit hyvä olla:D Mut kyl se siitä ohi menee. Jos pitää nälän loitolla, ni se autto ainaki mulla vähän. Jos ehtii tulla nälkä, olo on kamala..

Haleja kaikille enskoille! :)

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

+ PÖLYÄ +

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Vierailija
18/23 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Olivialle[/color] lämpimät onnittelut plussasta! Vaaville tarrasukkia matkaan!

[color=red]quiero3[/color], jospa se vaaleanpunainen vuoto olisi sitä kiinnittymisvuotoa =)!

[color=red]Twiggy77[/color] toivottavasti viiva siitä vahvistuu!

Saa nähdä, osasinko laittaa värit oikein =). Punaisella pitäisi olla, mutta en ole varma laitoinko ihan oikein.

Vaaleanpunaista vuotoa tuli vain sen yhden kerran, enää ei mitään, onneksi =).

Mukavaa viikonloppua kaikille plussasäteiden myötä!

Vierailija
19/23 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vinkeistä ja kommentista. Olen siksi ton kierron kanssa vielä enemmän epäluuloinen, koska lopetin pillerit n.1½ vuotta sitten, kun ajattelin kokeilla voisko ilman olla. Siinähän kävi niin, että eka kierto kesti 38 pvää ja sen jälkeen meni melkein 3kk ennen seuraavia menkkoja. Tuskastuin tilanteeseen, kun kierto oli päin mäntyä ja menkat oli tosi runsaat ja kestivät yli viikonkin (siis samalla tavalla kuin ennen kuin pillerit aloitin 4vuotta sitten), joten aloitin pillerit uudelleen. No, nyt en jaksa asian takia vielä hermoilla, koska ennustaa en osaa miten nyt menkat lähtee tulemaan ja toivottavasti tietty heti ekalla kierrolla tärppäis. Ja vauvaahan tässä ollaan haaveilemassa ja vakaasti uskon, että kyllä se jossain vaiheessa tärppää oli kierto sitten mikä tahansa! Kyllä tää kuumeilu vaan on ihan hirveetä varsinkin, kun nyt on sitten tosi kyseessä. Tekis mieli ostella jo kaiken maailman tavarat ym. valmiiksi, vaikka mitään ei ole vielä tapahtunut. Odottavan aika, kun on niin julmetun pitkä. Mut nyt toivotan hyvää yötä, kun aamulla on aikanen herätys töihin! Niin ja nuista ovismerkeistä vielä sen verran, että kun kävin juttuja lueskelemassa niin johan huomasin, että onhan mulla ihan selvät merkit ollu oviksen aikoihin, mutta nyt vasta tajusin, mitä ne on merkannut. Joten toivottavasti osaan nytkin tulkita kroppaani oikein ja osataan pupuilla oikeeseen aikaan. :)

Vierailija
20/23 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HURJASTI ONNEA ESSI ja OLIVIA !!!

Ja uusille TERVETULOA MUKAAN!

Tigger:

Noista limoista voin kertoa omalta kohdalta seuraavaa:

Mulla on suht lyhyt kierto n 26-27 päivää. Huomaan selkeät limat n kp 11-12 ja järkyttävän kivun jommalla kummalla puolella alavatsaa n kp 13 tai 14 (joka kestää alle vuorokauden, tosin ei ole yhtäjaksoista). Oletan, että limat kohdallani kertovat lähestyvästä oviksesta ja kipujen aikaan se munis siellä lähtee liikenteeseen.

Yleisesti ottaen limat kai kertovat oviksen lähestymisestä ja oviksen jälkeen tulee " kuiva-aika" , kunnes juuri ennen tädin vierailua limojen (tai vastaavan eritteen??) määrä alkaa lisääntyä.

Olen itse ollut ilman pillereitä joulukuusta 2004 ja olen jokaiselta kuukaudelta merkinnyt kaikki muutokset ja kivut (niin ylä- kuin alapäästäkin!) kalenterin ruudukkoon. Milloin särkee vasenta rintaa, milloin oikeaa tai molempia, tms. Seksipäivät (silloin kun sitä oli lapsentekotarkoituksessa!) merkkasin myös tarkasti ylös. Se on mielestäni hyvä tapa opetella omaa kiertoa. Ja muutenkin siitä on tietysti hyötyä, jos sattuisi tapahtumaan jotain, jonka takia pitäisi mennä tutkimuksiin (esim. ei tärppää tms.). Sellaisen taulukon taisi saada jostain netistä... oliskohan ollut ne pesun sivut?

Mun piti ihan pikaisesti täällä pyörähtää, mutta tulihan sitä taas tekstiä!!

Joku jo huhuilikin FIO:a, MISSÄ OLET? Tulehan piipahtamaan, jookos?

Nyt tarvii painua pehkuihin, että huomenna jaksaa taas painaa hommia!

Öitä!

- Oon@ -