Liinailijat -vinkkejä kaivataan!
Te jotka olette liinailleet kylmään vuodenaikaan, syksyllä tai talvella ulkona: mitä puette päälle?? Onko teillä niin iso takki, että vauva mahtuu sen sisään? Mietin tässä jo ensi syksyä :) Vauva liinassa kävellessä tulee helposti kuuma (etenkin jos työntää esikoista rattaissa...), joten ainakaan takin päälle liinaa ei viitsisi virittää, varsinkin jos aikoo mennä kauppaan tms. Ja takki auki liihottaminen, paleltuukohan rinnat? En raaskisi investoida liinailu-takkiin ja omat ompelutaidot ei ihan riitä tekemään sitä itse. Oon miettiny reilun kokoisen toppaliivin tms ostamista jo nyt raskausajan loppuun, toimiskohan se liinan kanssa?? Kertokaa konkarit vinkkejä :)
Kommentit (4)
Vetoketjun vaihtaminen -huokaus- vain ei ole mun lempipuuhaa... Hitsit kun on tällanen laiskamato! Kantosuojissa oma takki jää auki? Täytyy miettiä... Onko muilla vinkkejä??
Yksi vaihtoehto on todellakin hankkia kantosuoja, tai sitten pukea miehen ylisuuri kansitakki itsensä ja vauvan päälle, sulkea vetoketju. Meillä on suunnitelmissa ostaa uudelle liinavauvalle multipurpose baby wrap, se on siis vauvan vaate, ei äidin. Sattui samalla silmiini edullinen kantosuoja, katso Pompolin sivuilta.
eli kyllä kantoliinan ja kantosuojan saa joidenkin takkien päällekin, esim. niukkalinjaisen fleecen tai pehmeän tuulitakin. Käytin syksyllä paljon itseäni isompikokoisen äidin nahkatakkia, joka mahtui kiinni kantoliinavauvelin päälle. Näppärä ratkaisu kulkiessa autosta kauppaan tai kauppakeskuksissa tms.
tein hyvään kalvotakkiini " paneelin" eteen fleecestä ja tuulikankaasta. Siis ostin kaksi samanlaista vetoketjua, vaihdoin takkiini toisen niistä ja toisen ompelin alaspäin kapenevaan " paneeliin" . Yläosaan tein nauhakujan ja laitoin siihen narun. Tosi näppärää laittaa vauva kyytiin esim. villapuvussa ja hatussa, rukkasissa, töppösissä ilman toppapukua ja sitten vetäistä oma takki päälle!
tutustu myös kantosuojiin esim. Babyidean sivuilla. ne ovat tavallaan " pussukoita" , jotka laitetaan liinassa olevan vauvan päälle ja sidotaan kantajan niskan takaa.