MIKSI äidillä EI SAISI olla ihan yksinäistä vapaapäivää???
olen aina tällä paljstalla ihmetellyt sitä miksi äidit jotka joskus viettävät sellaisen vapaapäivän että mies on töissä ja lapsi hoidossa niin haukutaan heti huonoksi äidiksi ja millon miksikin...
Minkä ihmeen takia äiti (tai isä)ei voi pitää vapaapäivää jolloin saisi olla kotona ihan yksin jos sitä tahtoo???
Joo siis ihmettelen kyllä niitä jotka tälläistä usein harrastaa mutta esim kerran kuussa tai vielä harvemmin... ja onko sitten eri asia jos lapsi onkin vaikka mummulassa yökylässä ja äiti tai isä tai molemmat yksin kotona??? onko sekin huono asia jos lapsi on itse tahtonut mummulaan (tai johonkin muualle).
Meillä ainakin tuo reilu 5 vuotias ilmotti että hän menee sitten mummun talvilomalla mummalaan ainakin kahdeksi yöksi jos mummulle sopii...
Ei mulla vaan ole sitä mitään vastaan... (meillä vauva 5 kk kotona).
Kommentit (5)
kotiäidit tekee 24/7 TÖITÄ lastensa kanssa. Ja omaavat varmasti miehen jota yhteiset lapset kiinnosta... Eli heillä ei ole vapaata milloinkaa ja eihän muillakaan saisi olla...
varsinkin jos olet kotona lasten kanssa se tekaa hyvääkin välillä irtautua.
Minä en kuiten kaan töissä ollessani vapaapäiviä yksin vietä. Oli " henkisesti rankkaa" viedä lapset päiväkotiin ja olla " erossa" heistä, varsinkin kun se oli vielä uutta. Silloin kyllä vietin lähes kaiken likenevän ajan lasten kanssa enkä kaivannut omaa aikaa. Sain sitä töissä ja työmatkoilla tarpeeksi.
mutta karu tosiasia on se että mä tulisin hulluksi jos noi lapset ei välillä olisi pois kotoota... (no vauva nyt ei vielä pitkiin aikoihin ole mutta joskus kuitenkin...)
-ap-
Siis silloin kun esim. vuorotyötä tekevät vanhemmat vievät lapsen hoitoon vapaapäivänään vaikka lapselle tulisi sitten pitkä hoitoputki ilman vapaata. Tai jos lapsi viedään lomilla hoitoon eikä hän saa lomaa hoidossa ramppaamisesta.
Satunaisesti ja kotihoidossa olevien lasten vanhemmilla se on vain hyvä asia.
Neuvot ja mielipiteetkin ovat sen mukaisia.