Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävänpäiväleivokset?!?!?

01.02.2006 |

Varasin tuossa tupperit sunnuntaille 12.2. ja ajattelin, et tarjoiluks vois jotain ystävänpäivä " juttuja" keksiä. Elikkäs jos jollain ois joku suht helppo ja suht edullinen ohje johonki kivaan ystävänpäiväleivokseen tms, niin pistäkääpä tulemaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa taas linkkiä sulle, kone miettii.....

mutta mulla ois blogissani www.Lintu75.vuodatus.net kohdassa makeat leivonnaiset helpot mansikkapalat, jotka olisi mielestäni juuri ystävänpäivään sopivat. Katso siis sieltä, jos kiinnostaa, muutama kuvakin on. Ja siitähän voi ottaa vaikka sydänmuotilla niitä " leivoksia," jos haluaa.

Vierailija
2/5 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä yritin löytää nuo mansikkapalat, muttei löytynyt ... ehkä menin etsiessäni sekaisin, yritän vielä uudelleen.

No kuitenkin, hyvän näköiset sivut sulla on, juutuin sinne pitkäksi aikaa. Mahdoton määrä herkkuja! Kyllä tuollaiset sivut pitäis kieltää " kevyt linjalaiselta" .

Eipä silti, näytti ruokavinkkisikin tutustumisen arvoisilta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siis kaksi erillistä blogia. Se löytyy siitä ensimmäisestä, kohdasta " makeat leivonnaiset" Laitan sen nyt tähän, mutta käy katsomassa, jos haluat nähdä kuvan siiitä.

Pellillinen:

3 munaa

3dl sokeria

5dl vehnäjauhoja

2tl leivinjauhetta

150g sulatettua margariinia

1,5dl maitoa

Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi, lisää vehnäjauho-leivinjauheseos, sen jälkeen maito ja sulatettu margariini. Jätä margariinista n. 4rkl kuorrutetta varten!

Kaada taikina leivinpaperilla vuoratulle pellille ja paista 225 asteessa reilu kymmenen minuuttia.

Kun pohja paistuu uunissa, valmista sillä aikaa kuorrutus.

1 pkt (300g) mansikkatomusokeria

4rkl kuumaa vettä

4rkl sulatettua margariinia

Sekoita kuorrutteen ainekset keskenään ja kaada se kypsyneen, lämpimän pohjalevyn päälle. Levitä nuolijalla. Koristele pinta halutessasi esim mansikkakaramelleillä.

http://www.lintu75.vuodatus.net/ ja

http://lintu75-2.vuodatus.net/

Vierailija
4/5 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä selasin kuvia ja mulla oli omassa mielessä leivokset, joissa on mansikoita päällä. Siksi tuo pellillinen piirakkaa ei sattunut silmään.

Mutta ohje on kyllä sopiva meille, aion kokeilla asiakkaiden kanssa ystävänpäivänä (työpaikallani).

Kiitos!

Vierailija
5/5 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suloinen sydänystäväkakku

Leivo perustäytekakku

Täyte:

2 dl kermavaahtoa

kostutukseen vadelmamehua

vadelmia

Koristelu:

2 rkl punaista mehua

2 dl tomusokeria

punaista karamelliväriä

marsipaaniruusuja ja -lehtiä

1. Paista kakku sydämenmuotoisessa vuoassa.

2. Leikkaa kakku kolmeen osaan, kostuta vadelmamehulla.

3. Täytä kermavaahdolla ja vadelmilla.

4. Kokoa kakku.

5. Sekoita mehu ja tomusokeri tasaiseksi tahnaksi.

6. Värjää karamellivärillä vaaleanpunaiseksi ja levitä kakulle.

7. Anna kuorrutuksen jähmettyä hiukan ja asettele ruusut sekä lehdet koristeeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi