Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva ja vanhemmat samalla kattilalla :-)

01.02.2006 |

Meillä on 9 kk ikäinen neiti. Pikkuhiljaa saisi kuulemma alkaa antaa tytölle samaa ruokaa kuin me syödään, mutta mitä sellaisia ruokia olisi joita voisi koko perhe syödä (tietysti tytölle suolatonta). Mutta siis mitä sellaisia HELPPOJA kotiruokia teillä tehdään, joista on vaivatonta ottaa tytölle oma satsi ja sitten maustaa vasta vahvemmin meille vanhemmille? Mulla loppui mielikuvitus justiinsa, kun olen itse mennyt viimeiset 9 kk lähinnä juustovoileipälinjalla ja mies on syönyt töissä :-(

Kaisu

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Eikö ketään tee yhteisiä ruokia vauvalle ja vanhemmille?

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Vierailija
2/5 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein muuta osaa neuvoa, meillä syödään ihan perusruokia, ja tosi vähäsuolaisia, eli en ite erotellut vauvalle koskaan niitä kummemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kröhöm... Vähän punastellen ja nolona täällä kyselen, voi olla että on aivan typerää kysellä edes tällaista asiaa :)

Mutta löysin jääkaapin oven lokerosta, korkeelta, suljetun kaupan kinuskipurkin. Päiväys oli 14.11.05, eli aikaa siitä jo on... Tekisi hirveesti mieli nyt kinuskikastiketta jäätlön päälle, kun kerran se purkki ilmestyi silmiini ;) Mutta mutta... Uskaltaakohan tuota lie enää syödä / antaa lapsille?! Vai heitänkö suoraan roskiin?

Mitä itse tekisitte? :)

Nasu

Vierailija
4/5 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasu

Vierailija
5/5 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eli... Meillä neljä lasta, joista nuo kolme vanhinta on jo pienestä saakka olleet vanhempien kanssa samalla kattilalla ;)

Riippuu tietysti, kuinka " kokkareista" ruokaa lapsesi on jo tottunut syömään. Kun meillä osa lapsista oli tosi reippaita syöjiä pienestä pitäen, söivät mitä annoin. Yksi lapsi taas oli sellainen " sihtikurkku" , että sai kaiken hienontaa niin pieneksi, että se alkoi ärsyttääkin jo... :)

Olen tehnyt esim. keittoja, jauhelihakastiketta ja pottuja, broilerinsuikalekastiketta riisin / pottumuusin kera, uunilohta perunoilla ja kastikkeella, erilaisia paisteja pottujen kanssa, puuroja jne... jne... Vähän kaikenlaista. Kannattaa tosin, jos itse syötte enemmän mausteista ja suolaista ruokaa, ottaa lapselle ensin annos ja sitten vasta maustaa ruoka itselle sopivaksi. Mutta meillä kaikki ovat alusta saakka syöneet aivan samaa ruokaa, samoilla mausteilla.

Tsemppiä keittiössä kokkailuun! Kyllä se siitä lähtee, alkuun varmasti tuntuu hankalalta. Mutta sitä oppii kummasti pyörittää niitä samoja pöperöitä ;)

Nasu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme