Isäni sanoi näin äskön..
Ehkä sun ei kannata polttaa takkoja kun mies ei ole kotona!
Että mulla meinas palaa hihat!! Menin toiseen huoneeseen imettään vauvaa..
Meillä oli tilanne että laitoin takkaan tulen ja nousin tuolille että yletyin avaamaan toisen räppänän, ylemmän saan paremmin lattialla seistessä tikulla sohien auki.. No isompi taapero oli vääntäny tortut ja unohdin sen sileen tien että nyt on toinen luukku kiinni ja lähdin peseen pikkusen peppua, kun tulin huoneeseen oli kaameesti savua ja hällärikin ehti ruveta soimaan.. Juoksin hakeen kättä pitempää ja hakkasin hällärin irti, muksu hätäänty ja juoksi peppu paljaana mun perässä..
Siinä tuuleteltiin kämppää kun isäni tuli.. Ennen lähtöä tosiaan sanoi ettei mun kannata sytytellä takkoja ennenkö mies tulee kotiin työmatkoilta, onhan meillä sähkölämpökin..! -Ja ensi kesänä kannattaa sitten harjotella pelastautumista.
Että näin ihana tiistai! :)
Kommentit (11)
Joo, ihan aikuisten oikeesti.. :)
Mää ensin aattelin että isäni, vanha sovinisti! Mutta sitten piti vähän aatella että jospa toi on vaan huolissaan kun kaupunkilainen muuttaa taloon.. Ehkä se sovinisti pelästy? ;)
Ap
eikös isäsi tainnut olla ihan oikeassa =)
kun häsellätte siellä perseet paljaana ja takassa tuli ja räppänät kiinni.
No, joo.. Olihan se siinä mielessä että tumpuloittin, mutta toisaalta mää osasin kaiketi toimia tilanteessa oikein; Ovi auki (ikkunoita ei saa auki ku on teipattu), mut taaperon kanssa pyyhkeillä vähän autettiin tuuletusta -tuskin autto paljoa.. :)) Sitte avasin toisen takan räppänän ja laiton siihen kans tulta. Patterit otin pois hälläristä ja laitoin takasin kun savu oli hälvenny.. Pahin savu lähti tietty kun avas savuttavan takan räppänän.. ;)
Olis tietty ollu kiva kuulla isältä enempi positiivista palautetta kuin sitä että kannattaa poltella takkoja kun mies on taas palannu -Ja menee kuitenkin töihin arkisin.. Saankohan mää poltella sillon takkoja?? Pelkästään viikonloppusin.. :))
On toi pää sen verran laho tällä hetkellä... :)
Ja seiska oli Ap -unohdin laittaa sen.. Mulla kun on tällänen kohelo päivä menossa..
Pitää olla pir*n tehokas ja todistaa että selviydyn ilman miestäkin.. Ei kai sitten.. :))) Nyt on kuitenkin selviydyttävä ja laitettava räppänät kiinni oikeeseen aikaan -ettei kuolla häkämyrkytykseen! -Tosin makkarit on yläkerrassa ja häkä jää isäni mukaan alakertaan, mutta mää oon kaupunkilaisNAINEN -ei oo hajuakaan, onneks on noi hällärit!
Nii; Hälläreistä on pakko kertoa semmonen tarina et kun oltiin siis syksyllä viä sielä I-H-A-N-A-S-S-A kerrostalo kolmiossa niin sielä tuli häslinki kun yks hälläri alko piippaan! -Siis patterit oli loppumassa..
Mää juoksin ja hiippailin niissä huoneissa ja mietin et mistä se ääni tulee! Piti ottaa vuoronperään pattereita pois jokasesta hälläristä ennenkö syyllinen löyty!! -Mut hei, hoidin homman kotiin ja mies oli töissä, tosin soitin sille..! ;)
Ap
Meijän isä kiirehti huolestuneen näkösenä mökille apuun kun oltiin siskon kanssa soitettu muutaman kerran ja kyselty asioita: Miksi takka savuttaa? (vastaus: kaminaan olisi pitänyt ensin laittaa paperia palamaan) Miksi saunaan ei tuu vettä? (v: putket on jäässä) No millä sitten tehdään avanto että saadaan vettä? ( v:kirveellä)... Ton viimesen puhelun jälkeen pian rupes auton ääni kuulumaan ja sieltä tuli iskä korjaamaan jäljet ja tekemään avantoo...=)
Samainen isä on myös ajanut nurmikon minun jäljiltäni uudestaan KOSKA SE OLI VÄÄRIN LEIKATTU...=)
Aivan ihana toi sun isä! Tuli heti hyvä mieli, " väärin leikattu nurtsi" .. :)
AP
Kuulostat niin huvittavalta kohlolta että isälläsi on syytäkin olla huolissaan. Ole ihan suosiolla vaan typykkä, se on yllättävän mukavaa.
mutta meillä oli viimeksi kämppä täynnä savua siitä syystä että isäni halus laittaa meillä takkaan tulet...
Voiko ollakaan tuollaista?