Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Migreenistä kokemuksia? Minun 8-vuotiaallani on ilmeisesti migreeni.

Vierailija
31.01.2006 |

Tässä kuussa on ollut jo kaksi kohtausta, kova päänsärky otsassa ja pahoinvointia. Pitäisikö käyttää lääkärissä ja mikähän olisi hyvä lääke?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän tupla-annostuksen Panadolia ja joskus kohtaus menee ohi ja joskus tarvitaan järeämmät lääkkeet. Lapselle en suosittele samaa.

Vierailija
2/10 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihasjännitys. Onko pois suljettu vaihtoehto? Toinen, minkä huomasin helpottavan (pahat kohtaukset jääneet KOKONAAN pois), on se, kun pidän ruoansulatuselimistön puhtaana, ja ensalkuun tein puhdistuksen.

http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/oireita.html

http://www.yle.fi/terveys/aitounelma/suolisto1.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireina olivat KOVA päänsärky, sormissa tunnottomuus joka levisi pikkuhiljaa koko käteen, huono olo, silmiin tuli sahalaitoja ja vaaleita läiskiä joiden läpi en nähnyt, lopulta läiskä oli melkein koko näkökentän kokoinen

nämä siis suht pahoja oireita, voi olla lievempänäkin

käytä lääkärissä, sieltä määräävät sopivat lääkkeet (mulle ei ainakaan auttanut mitkään tavalliset kipulääkkeet) mutta nekin lääkkeet pitää ottaa heti oireiden ilmaantuessa

voi olla myös tavallista kovaa päänsärkyä, siihen liittyy joskus paha olo koska kipu on niin kova

menisin lääkärille tai kouluterveydenhoitajalle

Vierailija
4/10 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa oikeat lääkkeet, nimenomaan semmoiset jotka vaikuttaa myös migreenikohtauksen aikana ;) Tavalliset särkylääkkeet tehoavat yleensä alkavaan migreeniin, mutta jos kunnon jysäri ehtii päälle, ne eivät enään tehoa...

Vierailija
5/10 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti neurologille. He tuntevat migreenit. Itse kärsin monta vuotta tietämättömien lääkäreiden takia ihan turhaan migreeneistä. Ota siis lapsesi särky vakavasti ja vie hänet spesialistille.

Lue myös tuo artikkeli:

http://www.migreeni.org/Pages/lasten3.html

Vierailija
6/10 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit puhdistuksen, millä? Clauber-suolalla (vai mikä lie olikaan, luontaistuotekaupasta) vai millä?

Miten pidät puhtaana?

T: joka päivä migreeni

Vierailija:

lihasjännitys. Onko pois suljettu vaihtoehto? Toinen, minkä huomasin helpottavan (pahat kohtaukset jääneet KOKONAAN pois), on se, kun pidän ruoansulatuselimistön puhtaana, ja ensalkuun tein puhdistuksen.

Vierailija
7/10 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenikohtaus on kuitenkin aina tosi kivulias. Itselläni ei ole ollut onneksi enää vuosiin sitä.

Vierailija
8/10 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Teit puhdistuksen, millä? Clauber-suolalla (vai mikä lie olikaan, luontaistuotekaupasta) vai millä?

joka päivä aloeveraa (97% tuorepuristettu ja -stabiloitu, ei uutettu tms.). Mut uskoisin, että suolihuuhtelut sun muut ovat ihan tehokkaita kans kunhan huolehtii sitten ruokavaliostaan, ettei suoli pääse uudestaan sellaiseen kuntoon, että tarvitaan täryporaa sen mönjän läpäisemiseen.

Vierailija
9/10 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen saa kohtauksen takuuvarmasti, jos syöminen jää väliin, esim. harrastuksissa. Toinen saa taas kohtauksen vilkkuvista, kirkkaista valoista. Kummallekin auttaa Panadol Extend -tabletti, ihme juttu. Sen sijaan 600 mg:n ibuprofeeni ei auta.

Vierailija
10/10 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla puhkesi 8-vuotiaana migreeni johtuen kovista kouluajoista. Olin koulukiusattu ja lisäksi lähimmäiseni oli kuollut aiemmin. Aloin kärsiä niin sanotusta " stressisärystä" joka puhkesi aina stressin lauetessa, viikonloppuisin.

Kärsin JOKA LAUANTAI aamu migreenistä useita vuosia ja erilaisia lääkkeitä kokeiltiin. En muista mistä sitten lopulta avun sain, mutta mitään kovia täsmälääkkeitä noin pienelle ei annettu. Kohtaukset harvenivat ja lähes loppuivat sitten muistini mukaan teini-iässä (12-13v) kun vaihdoin koulua ja muutenkin elämäntilanne muuttui.

Tsemppiä lapsellesi!!! Toivottavasti apua löytyy, migreeni noin pienellä on todella inhottava juttu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi